بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, April 30, 2010

Moonlight Shadow


29th April 2010
baru hari ni dpt sign in blog ni...semlm bosan sgt...walaupun aku bz...tp bz aku tk dpt melupakan rindu aku kat dia...ni first time seumur hidup aku, aku wat load test 2 biji kren dlm satu hari...mmg gila ah...aku buat semata2 sebab nak blk awal ke darat...tp sebenarnya sbb dia...aku nak blk awal...nak jumpa dia...rindunya... :(
hari ni siap lagi satu...as planned...harap2 semuanya seperti yg aku rancang...dan kalau ikut plan aku, hari sabtu tu last day aku siap keje aku dan hari ahad bole blk...tp kalau miss 1 hari je...maknanya aku kena blk hari selasa sbb next available chopper hari selasa...tobak ah...bila la semua ni nak berakhir...dah 5 hari kat laut...kot...ntah la...aku dah tak ingat...semua hari sama je...selalu yg membezakan hari2 aku kat darat ialah hari jumaat...sbb kena semayang jumaat dan sbb kat ganu cuti hari jumaat...tp kat sini...semua hari sama je...yg membezakan dia cuma menu time makan je...hari ni kambeng...esok udang...lusa ketam...semuanya penyumbang kepada kalori yg tinggi...
hari ni ayu delete aku...salah aku kot...aku post kat wall dia dgn kata2 kasar yg kalau aku dpt mcm tu pun aku tak bole maafkan org yg bg kat aku mcm tu...tkde apa dah nak ckp...aku dah tak larat nak pujuk sbb ada jgk menda yg aku tak puas ati kat dia...3-3 acc fb aku dia delete...biar je la...dia ada dj...ada pise...ada diana....dan ramai lagi org lain bole jaga dia...dia dah tk perlukan aku lagi...sapa la aku ni...asik membebel je marah dia...itu tak kena...ini tak kena...sesungguhnya...semua yg aku selalu membebel kat dia utk kebaikan dia juga... :(
tiba2 je limau sunkist yg aku mkn tadi rasa lbh sedap dari selalu...kalau kat darat mmg aku tak sentuh langsung limau tu...org ganu kata tak berehi...tp td mungkin sbb aku mkn dlm bot kot...tu yg jadi sedap tu....sambil layan kepala pening2 lalat dibuai ombak sambil dihembus angin sepoi2 bahasa melayu laut china selatan...isk....kat kotak rokok tu ada nama dia...pelik aku...first time aku tgk rokok yg brand dia nak dekat2 sama dgn nama gf aku....rokok tu pun tau kalau aku ni rindu sgt kat dia... :(
td dia call aku....setelah sekian lama tak dengar suara dia (br 2 hari je pun...kui3) ...terubat skit je rindu aku kat dia...camana ntah nak ubat sakit rindu ni..."abg mkn lah panadol...nnt baik la sakit tu"....huhu....dia msg aku td bila aku tnya soalan tu kat dia... :(
2-3 hari ni rasa tak best...aku gado dgn boss aku...dia mcm tak suka aku buat report pasal aku rejek kren tu...seolah2 dia nak suruh aku tutup semua benda2 yg tak betul tu...bongok ah....mungkin benda ni yg mengganggu emosi aku...diwaktu boss2 lain berterima kasih kat aku sbb aku report semua menda2 tu...boss aku plk tak sokong aku...dgn alasan semua org kena marah sbb aku buat report mcm tu...sapa yg tak marah kalau buat keje lebih kurang...bila aku kuarkan report mcm tu...tu menunjukkan diaorg yg tak wat keje...sbb diaorg dah lbh dulu dtg inspect menda tu...tp tak jumpa apa yg aku jumpa...padan muka...len kali jgn bermain dgn api...anak harimau jgn dipelihara....atau jgn kejutkan harimau yg sedang tido...buruk padahnya...bukan aku yg terhegeh2 nak pegi situ...bila aku rejek...tau plk marah...len kali jgn hantar aku...hantar org lain yg bole ikut cakap ko yg tak betul tu...
erk...lupa nak citer...aku ada adik baru...nama dia ct...bila ntah aku dpt dia...lupa...tp baru2 ni la jgk...dlm minggu ni...sesuatu yg tersurat adalah mustahil utk diubah...patah tumbuh hilang berganti...hilang ayu...aku dpt adik baru...hmm...nampak mcm disengajakan...tp semuanya kebetulan sebenarnya...nak citer apa ek pasal ct?takyah citer kot...yg penting dia tau aku ada adik baru nama ct...dan secara tak langsung...ramai lah dlm frenlist aku yg add ct kat fb...adik ku...welcome to da club...lepas ni adik akan tau siapakah kawan2 abg yg sebenar...erk...kwn atau lawan...abg pun tak pasti...huhu...
tadi aku amik gambar bulan...siap ada bayang2 cahaya bulan kat air...cantik sgt...kalaulah aku dpt menikmati suasana romantik mcm tu dgn dia...tkpe la...kalau ada jodoh aku dgn dia...satu hari nnt aku pasti dpt menikmati suasana yg mcm tu dgn dia...aminnn...tp sayang...aku tk dapat nak upload pic tu kat sini mlm ni...bila aku click upload pic...dia kuar ni:

Error 403 Forbidden
Error Description Organizational policies prohibit access to this page.

maknanya client aku dah block website tu ler...bodoh la...menda mcm tu pun nak block...hari tu bole plk aku upload dari laut...tkpe2...nnt aku blk darat aku attached pic tu kat sini...
kalau aku dengar lagu hidupmu hidupku - zigas dgn lagu diantara kalian - dmasiv...aku mesti ingat dia...kalau aku teringat lagu ni pun aku ingat dia...dia suka sgt lagu ni...aku pun suka juga...tp maksud lirik dia tu...sedey sgt...selalunya aku suka sesebuah lagu tu sbb lirik dia atau melodi dia...dan...apa lagi lirik yg ada kena mengena dgn kehidupan aku...aku rasa dia pun rasa mcm dlm lirik tu kot?setiap sesuatu itu tentu ada sebab...dan dia ada alasan dia sendiri kot kenapa dia suka lagu tu...dan aku masih disini...menaip blog sambil telinga aku ditusuk dgn lagu2 ni...bnyk lagu yg aku suka yg memberi maksud tentang sesuatu peristiwa atau tragedy...sbb tu aku selalu ckp kat dia...semua benda yg berlaku, aku ada lagu yg sesuai dgn peristiwa tu...haha...
"kalau kita tahan rasa nak buang air besar atau buang air kecik pastu kita gi sembahyang....maka sembahyang kita tu adalah makruh walaupun masa tu kita nak sembahyang berjemaah sebab bila kita ada rasa nak buang air kecil atau besar, itu bermakna najis dlm badan kita dah bersedia utk berpisah dgn kita...dan itu juga sebagai tanggungjawab kita pada badan kita" kata Ustaz Hassan Din Al Hafiz...masa aku tgk kat tv rancangan apa ntah kul 6 lbh pagi td masa tgh tunggu morning briefing...kesimpulannya....tak guna buat sesuatu yg Tuhan tak suka...
iskk...tak best langsung dok kat laut ni...perut aku selalu rasa tk sedap....mungkin sbb makan campur2 kot...tak ikut sunnah Nabi...ikan mkn dgn daging....udang mkn dgn ayam...ada satu masa tu semua aku bedal pada masa yg sama....ikan,ayam,udang, daging,telur....iskk...saboh lah (munasabahlah... dlm base ganu) sakit perut sokmo....mkn tak agak2...abih semua makanan tu nmpk mcm menarik je...nak la test semua...adehh...
semlm aku takde mood nak wat apa2...tp hari ni ok skit...tp hari ni...dia plk rasa tk sedap ati...sedihnya aku dengar....aku mmg tk bole kalau dengar dia tak hepi atau dia rasa tak best...nnt aku risau...aku kalau bole nak dia sentiasa hepi je...tkde prob...dan kalau ada prob pun aku harap dpt solve kan prob tu...hmm...pergerakan aku terbatas...mcm duduk dlm penjara...pastu kena wat keje je...iskk...sabar je la joe...satu hari nnt pasti Tuhan akan bagi balasan yg setimpal berkat kesabaran kau...
aku dah ngantuk...ingat dok laut dpt relax...tp makin tak cukup tido...camana ntah nak cover tido2 aku yg aku utang masa kat darat...tkpe la...mlm ni aku tido awal...esok kul 5 da nak kena bangun...
*kpd syg ku....syg jgn sedih2 ek...abg ada je walau jauh dimata tp dekat dihati syg....through good and bad time...tk care...nite...salam ;)
*hahaha...line aku dah ok....aku berjaya upload pic bulan tu...ngeeee...

2 comments:

Marky Jaha said...

"en kali jgn bermain dgn api...anak harimau jgn dipelihara....atau jgn kejutkan harimau yg sedang tido...buruk padahnya"...aku suke yg ni..ni tnda protes...mcm nak pindah co jek..ekeke

Joe Black said...

haha...tau takpe...iskk...kena tukar modem dulu baru aku bole reply komen ko ni...adehh...