بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, April 20, 2010

Back To Normal

Pukul 5 pagi aku dah terjaga....belum sempat pun alarm yg aku set kat hp berbunyi...mungkin sebab dah lama sgt dok kat laut dan dah biasa bgn pkl 5...kat sana mmg pukul 5 pagi aku dah bangun...siap2 nak gi surau...sebab lepas suboh terus gi breakfast...pastu pukul 6.30 gi morning breafing...lepas mandi tadi terus iron baju....sambil tunggu azan Suboh...lepas semayang terus post blog ni....sebab sejak bangun dr tido td lagi aku rasa mcm bersemangat nak citer sesuatu kat blog ni...

Dj pun bangun awal dah skrg....pkl 6 dia dah set alarm...kalau aku tak set alarm pun aku rasa tak kisah sgt sebab bunyi alarm dia lebih kuat dari bunyi alarm hp aku...dan selalunya aku yg akan bangun dulu kalau alarm dia berbunyi...lama lagi ni utk bersiap gi keje....skrg baru pkl 6.11...aku siap2 nak gi keje biasanya pukul 7.15...camana keadaan dia skrg ek...mesti dia pun dah bangun utk siap2 nak semayang Suboh...nak sms ke tak ek?sms je la kejap...huhuhu...aku bg icon :) kat dia ....kwang3...

hari ni nak abiskan semua report yg berjumlah 5 semuanya...kat platform, aku mcm takde mood nak buat...tak sentuh langsung walaupun banyak masa free...ahh...kejap je 5 report tu...buang je gambar2 kat report tahun lepas...pastu letak gambar baru...abis citer...sebab semua platform tu aku pernah pegi...so report2 yg lama2 masih ada dlm simpanan aku...

bestnya...mlm tadi dpt ckp dgn dia...walaupun kejap tp mcm biasalah...penuh bermakna...erk...menda yg bermakna?ntah la...tak ingat semuanya...tp mmg best la....masa nak gi mkn dgn Dj mlm tadi...aku sibuk sms dgn dia....menda ntah Dj membebel...aku rasa aku bnyk jwp "erm" je kat Dj...wat2 dengar dia membebel...padahal aku tgh sibuk bersms dgn dia...bila aku tanya lagi sekali kat Dj apa yg dia ckp td...dia jawap "kau tu mmg dah tak bole nak fikir menda lain....buat penat aku cakap je"...huhuhu....jgn la mare boh...aku tgh sibuk sms...dia membebel plk citer menda2 offshore dan pengalaman masa dia kat laut....err....utk rekod....Dj sampai darat awal skit dari aku semlm...walaupun dia pegi lewat skit dari aku pada hari yg sama....nak wat mcmana...dah rezeki dia...dan sesungguhnya...satu kerugian pulak aku rasa kalau demob dari laut naik chopper petang...rugi menunggu kat platform sambil dada berdebar2...takut kalau2 chopper cancel....eeeee....gila ahh....tak dpt aku nak bayangkan....dan mmg dah menjadi kebiasaan kami utk citer menda2 yg berlaku kat laut...sambil melahirkan rasa tak puas hati kat boss sebab planning dia yg mcm hampeh....dah tau salah dia.....tetiba nak salahkan kami....kami adalah mangsa keadaan dan ketidakadilan....sabar je la joe dan dj....kebenaran pasti akan muncul jua akhirnya...langit tak selalu cerah....tapi mendung tak bererti hujan akan turun....kalau turun pun....ia pasti akan berhenti....

"xxx..."....Dj sebut nama gf aku masa dia lalu depan bilik aku lepas dia abis iron baju dia....pastu aku tersengih je sambil taip blog ni..."menda?"...dia wat2 tanya bila tgk aku sengih sorg2 lepas dia sebut nama gf aku tu....bongok je....dan bukan sekali tu dia wat mcm tu....masa aku masuk rumah semlm blk dari airport....dia terus sebut nama gf aku tu....dgn nada yg sama yg selalu aku sebut2 kat dia....miahahahaa....sengal....

hai.....sedak doh rase bila nampak daratan semlm...pic kat atas ni aku amik dari ketinggian 2000 kaki dari dlm chopper...dpt jugak aku blk darat alhirnya...."penantian satu penyiksaan....dalam kebuntuan sebuah kesampaian"...lirik lagu Febian bertajuk Penantian yg aku guna kat status FB aku semlm masa tgh tunggu chopper....haah....seksanya menunggu....suatu menda yg aku paling tak suka tp kekdg aku terpaksa akur dgn kehendakNya....tentu ada hikmahNya disebalik semua yg berlaku...."guane Sal kalu tetiba RO (radio operator) announce chopper cancel?"...zahid tanya aku semlm sejurus sebelum chopper briefing....pastu aku kabor la ke dia..."nak wat gane....dah mmg takdirNya chopper cancel....kalau kita marah....sama lah mcm kita marah kat Tuhan...""yer gok...semua yg berlaku ada hikmahNya"...pandai pulak zahid menjawap....dah deme tanya aku tadi nape...kui3....

dah pkl 6.33 am....erk...sedar tak sedar dah 3 btg rokok aku isap sejak mula taip blog ni....perut lapa...kalau kat platform, time2 mcm ni dah start morning briefing dah...maknanya...dari tadi lagi aku dah siap breakfast...adehh...kat darat ni kena la ikut time darat plk...payah jugak nak sesuaikan semula semua menda2 ni....back to normal....istilah yg biasa org laut guna....tp tak tau la sampai bila je normal ni....ada satu trip lagi aku kena buat sebelum segala2nya betul2 back to normal...dan trip kali ni insyaAllah tak seteruk trip yg lepas ni...tak bnyk inter rig (pegi dari satu platfrom ke platform lain naik boat)...most of the time banyak abiskan masa kat mother platform je...maknanya....ada telefon dan internet....insyaAllah tak terputus hubungan dgn dia lagi....huhuhu...

erk....letih dah nak menaip....stop kat sini la dulu...nak baring2 jap....sambil teringat kat dia...miahahaha...iskk...malasnya nak gi opis....kalau suruh Dj punchcard kan bole tak?kui3....

No comments: