بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, April 7, 2010

Time, Love and Tenderness



miahahhaa....lega hati aku....bukan setakat batman....dgn spiderman....superman....semua aku cancel dah....erk...batman, spiderman dan superman disini merujuk kepada credit2 card aku.....miahahahahaa....lapang rasa hati aku...erk...tp kat visa rhb tu....ada rm 0.45 terlebih bayar...ada kemungkinan proses nak cancel acc tu delay 1-2 bln....erkk...maknanya aku kena bayar jugak la service tax RM 50 tu nnt...iskk...


dulu ok je....annual fee pun diaorg dah batalkan...sebab tu aku ada banyak kad kredit...erk...tp sejak kerajaan perkenalkan service tax RM 50 setahun utk setiap credit card...dah tak relevan rasanya utk simpan credit card bnyk2....lagipun bukan aku pakai pun...iskk...

skrg aku ada 4 je....mcm kat gambar ni...yg bawah sekali tu kad touch n go....saja je pinjam kejap nak buat tutup no kad tu....hmmm....3 credit card...1 charge card...."kalau takyah ada credit card tak bole ke abg?" dia tnya aku td....erk....tak leh kot syg....td abg dah jwp kan...so tkyah la abg jwp lagi ek....rahsia kita berdua....huhuhu...adehh....malas arr citer kredit kad lagi...bosan ah....buat penuh wallet aku je...dah la kad2 yg berkaitan dgn company dan kerja aku pun sama bnyk dgn total kad kredit yg aku ada...

"abg jeles ke?" erk...tak la...mana ada..."ala...xxx tau abg jeles"...huhu....sebagai kekasihmu...abg layak utk jeles kot....dan sebagai manusia biasa....abg tak bole lari dari perasaan tu...mungkin sbb abg syg sgt...erk...terlebey suda...huhuu....skipp....anggap je ni mcm selingan citer hindustan ek....huhuhu....adehh....

"nape skrg dah tak best...dah tak sama mcm dulu" komen mimi kat wall aku td...erk...mimi...apa yg tak best?apa yg tak sama mcm dulu ek?pada abg sama je....cukup masa abg kena tinggalkan daratan utk bertemu rakan setia abg laut china selatan.....dan kalau yg lain pun sebab skrg ni abg terpaksa tinggalkan org yg abg syg demi masa depan yg cemerlang...(semoga aku diberi pedoman) ...takpe mimi...nnt ada masa kita ym ek....dan abg mengaku...sesungguhnya...abg dah kurang beramah mesra dgn adik2 abg yg 4 org tu (yg pise selalu gelarkan "org2 kanan abg")....diana...mimi...ayu dan cira....haah....seb bek diana selalu call abg time dia nak gi keje...dpt jgk la abg luangkan sikit masa dgn dia...tu pun kekadang 2-3 kali call baru abg dpt jawap....ayu plk td sms abg....dia kata abg dah lupa kat adik dia...huhu...abg bukan lupa la...abg mmg tak on9 tadi...sejak bukak mata bangun tido pagi tadi abg mmg tak sempat nak on9....dulu ada farmville sebagai tarikan utk abg on9....tp sejak dah sampai level maximum ni....abg dah tak semangat nak on9....mungkinkah ini benda2 yg mimi maksudkan yg dah tak sama dgn dulu?

terus terang je abg ckp....abg on9 sbb nak cari awek sebagai teman utk abg habiskan sisa2 hidup abg dlm sebuah ikatan perkahwinan (asal ayat abg tetiba jadi mcm ni ek?....jap2..abg tukar blk jadi ayat pasif) erk...dalam erti kata lain....nak cari calon isteri utk abg teruskan hidup ini dan utk menjadi ibu kepada anak2 abg....so....bila abg dah ada awek ni....abg rasa dah tak perlulah abg on9 lagi...bukan bermaksud abg dah lupakan adik2 abg....jauh sekali utk abg lupakan kawan2 seperjuangan di alam cyber ni....cuma abg rasa...lbh baik abg kurangkan benda2 ni semua...sebab abg dah jumpa apa yg abg cari selama ni....erk...tu pun kalau itu lah yg mimi maksudkan dgn "tak sama mcm dulu".....kalau sebabnya selain dari abg....tkde apa yg abg bole buat utk mengembalikan semuanya seperti sedia kala....peoples change...persekitaran kita pun berubah...it's faster than the eyes could flick....dan abg rasa mimi tentu setuju dgn lirik lagu yg menjadi kesukaan mi sejak akhir2 ni..."nothing's ever built to last"...lirik dari lagu 21 guns nyanyian greenday....haah....sebut pasal greenday....abg membesar dgn lagu2 diorg....selain metallica....gnr dan nirvana...hehe...tp abg suka jugak stone temple pilot...nnt mi dengar la lagu interstate love song dgn lagu plush....erk...mi blm lahir kot masa lagu2 tu top satu masa dulu....hmmm...tp pise mmg otai radiohead...huhu...

"menarik citer ikan abg" kata dia td lepas aku citer pasal ikan tilapia yg aku mancing kat loji taik masa aku study kat utm dulu...hehehe...kalau budak2 batch aku baca blog aku ni...mati la aku....mana taknya....masa diorg tanya aku mancing kat mana dulu....selamba je aku ckp aku mancing kat tasik utm...padahal aku mancing kat loji taik kat kg meranti....yg skrg aku rasa diorg dah tukar nama jadi kolej rahman putra...miahahaa...adehh...sorry la kengkawan....aku mana tau korang nak kenduri ikan tilapia bakar mlm tu....hahahaa...ala...tp takde rasa taik kan?kwang3...sapa pun tk bole nak tolak dari bakar ikan tilapia yg sebanyak 2 beg sampah hitam...penuh....aku rasa ada dkt 100 ekor kot...huhu....tp korang jgn la salahkan aku...bukan aku saja nak mancing kat loji tu...aku pernah kena ambush dgn 7 buah motor pak guard....dan sebuah pajero masa aku tgh curik2 mancing kat tasik utm...so...tu antara faktor aku terpaksa mancing kat loji taik tu....erk....dah hobi....nak wak gane....lagipun korang jgn la risau....aku rasa aku macing kat kolam yg last sekali kalau ikut carta organisasi kolam tu....air yg last yg diaorg nak lepaskan kat sungai...maknanya air tu mmg dah bersih....suci lagi menyucikan....dan yer kot tu kolam yg terakhir....sbb aku pun tak pasti kolam no 1 diorg start kira dari belah mana...adehh....

esok aku nak blk paka dah...tp tak tau la sampai paka hari apa...erk....huhu....aku nak jmpa si dia seblm aku blk paka....dan sebelum aku pegi laut semula...nak berdua2an dgn dia...iskk..rindunya kat dia...aku rasa tanggungjawab aku kat kg kali ni aku dah setelkan semua....nnt bln depan aku blk lagi la...insyaAllah...erkk.....aku dah dpt green light dari dia...dia dah abis borak dgn mama dia agaknya...sehingga bertemu kembali...bubye....:))

*erk syg....abg tak jumpa tajuk yg sesuai utk post kali ni...abg belasah je pakai tajuk lagu michael bolton tu...harap2 ok la ek...kwang3 ... :))









2 comments:

Marky Jaha said...

pehh...otai STP ek..wakakaka

Joe Black said...

wkakakaa...