بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, April 9, 2010

The Moment

hari ni aku rasa best sgt...aku dpt kuar dgn dia..."kita nak gi mana abg?" ...erk...ntah la...jom la kita jalan2 gi rompin...mula2 aku gi kuala rompin...pastu aku nak tgk jeti terminal tempat org gi pulau tioman...ni first time aku gi sini...tp hp aku ada prob...takleh nak save gambar yg aku amik....call tira tnya camana nak setting....pastu dia suruh scan menda ntah...aku tak buat pun lagi...ala...esok aku gi kedai la...suruh diorg settingkan....ni apek kat summit parade bp punya pasal la ni...memandai je nak format hp aku sebab space bar rosak....masa lepas apek tu format....aku jadi sedih...sbb pic dia dah tkde kat wall paper....seb bek dlm memory card ada lagi...huhuhu...kat bawah ni aku pinjam pic sapa ntah aku jumpa kat google...aku dah amik dah td pic ni...tp tkde dlm hp aku...so aku pinjam la pic dia...ala...sama jugak la kan?..huhu...

lepas tu aku gi summerset rompin plk....chalet kat tepi pantai apa ntah...best jgk tempat tu...takde org kat situ....kata dia time cuti je ramai org...tp mmg best la....korang nnt cari la info dia kat google...harga bilik dia serendah RM210...aku dah survey td kat website dia....huhu...erk...ni pun aku copy dari tenet...


"pasni kita nak gi mana abg?"...dia tnya aku lagi...."kita gi pekan la....abg tak penah gi pekan"...huhu...so aku terus la tekan minyak keta....masa dlm keta tu aku rasa aku bnyk tgk muka dia je dari tgk jalan raya...hehe...nnt dia marah aku sbb bwk keta mcm tu....abih...nak wat camana....aku suka tgk muka dia....ngeh3.....erk....sampai pekan dlm kul 5...berenti semayang jap kat masjid apa ntah nama dia....aku ingat2 lupa la masjid tu mcmana....aku rasa sama mcm pic kat bawah ni kot...ni pun aku cedok dari google....adehh...bukan main lagi budak tu posing ek...


so last location tu pekan la...pastu aku gi mkn dgn dia sebelum hantar dia blk...bnyk kali jugak dia risau kalau2 aku letih ke sebab dari kul 1l td sampai kul8 lbh aku drive...aku ckp kat dia tkde letihnya sebab bwk keta je....bukan turun naik tangga mcm kat platform tu...kalau ada pun rasa ngantuk je...tp kalau dok berdua dlm keta dgn dia....tkde rasa ngantuk langsung....tu yg aku confident je nak blk lewat skit ke paka...rasa mcm tak ngantuk...tp...lepas hantar dia blk...tetiba je rasa ngantuk....setgh jam pertama ok lagi....lepas tu tetiba je mata aku mcm tak bole nak bukak...aku tak sedar pun camana aku drive (mcm biasa la...tido masa bwk keta...erkk..mesti dia marah aku lepas baca statement ni...huhu...)... tetiba je dah sampai simpang gambang....jumpa pam minyak petronas, aku terus park keta...baru nak sandarkan seat....pise call nak citer pasal plan hari sabtu nnt...pastu lepas pise call...aku terus landing...aku sedar dari tidur pun sebab ada lori yg memekak parking kat sebelah aku...tgk jam dah kul 10...maknanya setgh jam jgk aku tido...kalau lori tu tak parking sebelah aku....aku rasa aku tido sampai esok kot....masa aku berenti semayang kat masjid sebelah tudm tu...dia sms tnya aku kat mana....aku ckp aku baru nak semayang kat masjid tu (nama apa ntah)...lepas semayang aku call dia....dia terkejut sbb aku baru sampai area tu...dia ingat aku bawak keta slow....hehe....

aku borak dgn dia dari situ sampai paka...tak rasa langsung....tetiba je dah sampai paka...pas mandi...aku sambung call dia....sampai la skrg....stop kejap sebab dia nak fwd email kat member dia....dan aku nak post blog ni....ni pun dia tgh tunggu aku siap tulis blog ni...."nak jadi org pertama baca blog abg" kata dia....yer la syg....abg cuba siapkan seberapa cepat yg mungkin...omputeh kata ASAP...sian dia...sanggup tunggu aku walaupun aku tau dia dah ngantuk tu...

"kalau makin hari makin sayang....makin rindu...rasa tak best kalau tak dpt berckp dgn pasangan kita....itulah namanya cinta...kalau makin hari kita makin gaduh dgn pasangan kita...makin bosan...lbh baik kita tinggalkan pasangan kita tu" ..erkk....abg ckp secara general utk semua org....tkde kena mengena dgn yg hidup atau yg mati....seorg kekasih sepatutnya sanggup terima pasangannya seadanya....dan dia tak perlu ubah apa2 utk kekasih dia...itu barulah namanya cinta sejati...jgn paksa diri kita utk buat sesuatu yg dia suka...walaupun pada hakikatnya kita tak suka buat menda tu...kalau kita buat juga....itu maknanya kita memperbesarkan jurang perpisahan diantara kita dan pasangan kita...."kata2 tu patut ditujukan utk abg"...erkk....yer ke?huhu....ok2...adehh...:D

"xxx tak kisah abg komen2 dgn org (pompuan lain)...xxx paham abg mcmana" kata dia...."abg tau...tp dlm hati xxx abg mana tau....mmg xxx ckp tak jeles....tp abg taknak la gunakan kepercayaan xxx tu utk abg gunakan sebagai alasan utk layan pompuan2 lain mcm masa abg single dulu"...takpe la...lagipun....abg dah ada xxx...tak perlu la abg layan diorg2 tu lagi ek...kan abg dah janji nak jadi pecinta sejati yg setia....ngeh3

haah...mungkin tu jgk la antara sebab aku dah tak aktif sgt kat fb...walaupun dia berkali2 suruh aku jadi mcm dulu....taknak la....aku nak fokus kat dia je....dia je yg aku ada skrg ni...tp tak bererti aku lupakan kawan2 aku yg lain...cuma....aku mcm dah malas nak aktif mcm dulu..."I hope...this statement is conlcuded"...pinjam ayat bekas MD aku dulu bila aku hentam dia masa aku dah keje kat company lain...masa tu aku jadi competitor dia....miahahaaa...

"abg ingat syg disetiap hela nafas abg"...hahaha...antara ayat2 cinta yg pernah aku lafazkan kat dia suatu masa dulu....td dia sebut lagi....tak sangka....setiap kata2 aku dia ingat...tu sebab la aku syg sgt kat dia...semakin hari aku makin syg kat dia....setiap saat aku rindukan dia...rindu aku pada dia tk pernah pudar...."sakit kan jatuh cinta ni?"...dia senyum je bila aku tnya mcm tu kat dia...haah...tp nak jugak bercinta...sebab...cinta itu mmg indah....dan utk kesekian kalinya kami sama2 berjanji utk tidak akan melukakan hati masing2...aminnnn...

dia dah tido agaknya masa ni....tp aku dah janji utk sms dia kalau aku siap post blog ni....erkk....dah kul 3.23 am....esok nak kemas umah...aku kemas area aku je la...area dj...biar dia kemas....rumah ni pun dah mcm hotel bajet je sejak kebelakangan ni....aku dgn dj berlumba2 dok kat laut..."1o hb mesti ada kat paka" sms yg aku dgn dj terima dari boss aku...harap2 lah aku tak kena gi laut ahad ni....iskk....ada 2 trip lagi utk aku dan dj...pastu bole relax skit kot...."dah keje abg mcm tu....nak wat camana....sabar je la" kata2 semangat dari dia yg aku ingat sampai hari ni...

*erkk....banyak citer pasal dia lagi ek....yer....dialah segala2nya utk aku skrg ni...

No comments: