بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, April 11, 2010

The Ocean

sian dia...patut la dia senyap je masa aku cakap aku kena pegi laut pagi tadi...rupa2nya air mata dia dah menitik...bangun2 tido je dia dengar berita tak best tu dari aku....sedihnya .. :( ... dulu dia kata laut tu adalah antara tempat yg dia paling suka nak pegi....tp sejak dia kenal aku...laut merupakan tempat yg paling dia benci...bukan dia je....aku rasa aku pun sama...sejak aku grad 13 tahun dulu...memang kerja aku tak lari dari laut...aku memang dah bosan dgn laut...mungkin itu antara sebab aku tak suka mandi laut agaknya....13 tahun mengadap laut...walaupun aku selalu berpura2 kata laut china selatan itu adalah teman setia aku...tapi hakikatnya adalah sebaliknya...takpelah sayang...abg pegi tak lama...abg rasa paling lama pun 8 hari...tapi kalau abg bernasib baik...hari ke 6 abg dah berada di daratan semula...insyaAllah...sayang doakan abg yer...

"meh xxx bacakan kat abg"...erk...syg...mana?kata nak bacakan luahan hati syg kat abg....hehe...tkpe la...abg tggu sms dari syg ek...nak taip semua 5 page kan?pastu nak send serentak...haha..."kalau abg tgh tunggu diaorg isi air....pastu abg tgk laut...mesti abg teringat xxx"....sebenarnya setiap masa pun aku teringat dia kalau tak wat keje apa2....masalahnya aku bnyk tk wat keje pun....keje aku kejap2 je....jadi bnyk masa aku terluang dgn termenung mengadap lautan luas yg membiru....kalau dok kat tgh2 laut tu baru la perasan dunia ni bulat...dan aku terdampar di pulau besi (istilah yg pise gunakan utk pelantar minyak) itu dgn harapan utk blk ke darat dgn kadar segera...secepat mungkin aku abiskan keje aku sesempurna yg mungkin...trip kali ni aku rasa best sikit sebab helper aku semuanya dari kalangan awak2 (bahasa ganu bermaksud staff kot) yg familiar...so tak la rasa keseorangan sangat dikelilingi org2 yg aku tak kenal nnt..."ala...kalau kat laut tu...mesti kau jumpa org yg pernah kau jumpa sebelum ni" kata aku kat dj...mmg betul pun...kebanyakkan org2 kat laut tu semua muka2 yg pernah aku jumpa dan aku kenal...so kehidupan kat sana tak la seteruk yg digembar gemburkan seblm ni...

"yg kena tinggal mesti rasa lebih tak best dari yg meninggalkan" kata2 yg selalu keluar dari mulut dia bila tiba time2 mcm ni....time2 perpisahan sementara tanpa kerelaan hati..."kat mulut mmg kata takpe...tp dlm hati lain" kata dia setiap kali merelakan pemergian aku ke laut...dan jauh disudut hatinya....dia pun tau apa yg ada didalam hati aku...."kalau bole xxx mmg tak nak abg pegi....tapi nak buat mcm mana....dah keja abg"...ayat2 yg mmg aku dah hafal dah keluar dari mulut dia...sian dia...kena tinggal lagi...tp aku rasa kali ni ok sikit kot sebab dia pun dah start keje selepas cuti sebulan lebih tu...at least dia bole menyibukkan diri dgn keja2 kat opis dia...dan kalau aku ada kat darat pun aku takkan kacau dia masa dia bekerja...aku nak stop kat sini....aku nak call dia...


No comments: