بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, April 24, 2010

Forever Young


waaaaaaaaa....best hari ni...aku dpt send sms kat dia pakai ym...pastu tadi dia call aku...maka sempurnalah segalanya buat aku utk hari ini...trip gi laut kali ni aku rasa yg paling best...client aku pun best...siap offer kat aku suruh aku blk hari isnin...huhuu...diaorg hepi agaknya...ntah apa la agenda politik sesama diorg...tp bila aku kuarkan statement yg keje tak leh proceed due to safety concern...diaorg bole pulak terima...walaupun dgn statement aku tu bermakna diorg kerugian beratus2 ribu RM sehari selama mana kerja tu tak dpt dijalankan...tp diorg mcm tk kisah sgt..lantak lah...janji aku buat keje aku...dan aku dpt blk isnin ni...insyaAllah....aminnnn...

mana aku nak carik power supply 240 volt?aku nak charge battery camera aku...iskk...ni yg payahnya platform kecik ni....power supply dia ikut mcm usa...110 volt....td kat bilik gym tu ada socket 240v...tp bila aku cucuk charger aku...lampu dia tk menyala...iskk...tkpe la...lagipun dah tkde gambar yg aku nak amik...semua aku da amik td...esok patutnya relax je...tp esok ada conference plk dgn org2 kat opis kat darat....pastu baru bole relax kot...

tadi lepas aku say gudbye kat dia...pastu aku off hp...aku temenung kejap...rasa sedih sgt masa tu....aku rasa seolah2 selepas tu aku akan terputus hubungan dgn dia...sebab selama ni hp tu laa penghubung aku dgn dia...iskk....aku dgn dia mmg tak sanggup nak hadapi saat2 mcm tu....saat2 aku dah nak naik chopper...saat2 aku nak off hp...saat2 yg aku tk tau bila ntah lagi aku dpt dengar suara dia...aku da ngantuk la....aku draft je la dulu...esok baru aku sambung blog ni...

erk...aku baru nak off...tetiba aku dengar telefon kat corridor tu bebunyik...dan seperti yg aku sangkakan...mmg dia yg call....ngeee....bestnya dpt dgr suara dia...iskk....aku dgn dia ni mmg dah angau dah....miahahaha....tp tkpe...angau pun best jgk....kui3...tertiba je aku rasa tak ngantuk...td sebenarnya aku ingat nak edit report yg aku buat petang td...tp mcm ngantuk...tp lepas dengar suara dia...aku dah tak ngantuk dah....tp td mmg best la masa kat dlm chopper....sedar2 je dah sampai platform....gila...nek chopper pun dah mcm nek keta je....tu bukan nama tido ayam lagi tu...tu mmg tido sungguh2 tu...

erk....aku dah janji kat dia nak tido terus pasni....ok lah....aku save dulu blog ni...esok aku sambung lagi....chow...

hari ni tak best...sebab aku kena gi direct ke platform lain...patutnya blk darat dulu...special request dari boss2 kat platform ni...apa ntah plan diorg....tetiba aku kena gi direct....diorg tk citer pun kat aku....diorg plan senyap2 je...bongok...yg lbh bongok sbb boss aku pun tak tau diorg dah plan pergerakan aku mcm ni...boss apa namanya kalau pergerakan anak buah sendiri pun dia tak tau...rasa nak maki je...tp sejak aku kenal dia...aku dah jarang memaki hamun....bnyk sgt perubahan kat diri aku sejak aku kenal dia....aku nak jadi org baik2 je lepas ni...tanak marah2 org lagi...tanak maki hamun...tanak itu dan tanak ini...sekadar melepaskan marah kat blog aku...tak lbh dari tu....iskk....

tp ada lagi satu menda yg buat aku sedih sebenarnya...tapi aku tanak citer kat sini....hanya aku dan dia je yg tau menda ni...dan aku rasa lepas ni mesti ramai kontek aku tanya pasal menda ni...aku tanak ckp kali ni...biar aku dgn dia je yg uruskan menda ni....stop kat sini...

dah pukul 12.44 am....masa aku turun bwh isap rokok tadi....chelsea dah leading 4-0 ...makan la chelsea....leading semula mlm ni lepas MU menang semlm 3-0....seb bek aku dah beralih arah sokong chelsea...tak de la rasa sakit ati sgt kalau kalah....dan sesungguhnya....kekalahan adalah menda yg paling aku tak suka dlm dunia ni....aku rasa bukan aku sorg kot...semua org mcm tu...dan aku akan pastikan aku takkan kalah dlm semua menda yg aku lakukan....tapi aku sentiasa bersedia utk mengalah....untuk dan kerana dia....demi kebahagiaan kami bersama....

esok chopper aku kul 12.30 pm kot...iskk....platform yg aku nak pegi tu mmg dah mcm rumah no 2 aku kat laut ni...platform tu la platform pertama yg aku pegi masa aku mula2 berjinak2 dgn laut...tp aku rasa skrg bukanlah masa yg sesuai utk aku blk ke rumah no 2 aku tu...bnyk menda aku nak kena setelkan kat darat....tp nak wat camana...semuanya Tuhan dah takdirkan....tentu ada hikmahNya...

aku tkde mood nak taip lagi...nnt ada mood aku taip lagi la...tajuk lain plk...

*kepada syg ku....sabar je la ek....mendung tak bererti hujan...kalau hujan pun pasti akan berhenti...kita kena lalui semua ni dgn tabah...abg yakin...Tuhan menyebelahi kita...

1 comment:

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

tu la...dlu nk sgt sokong MU...wakakaakaka...kn ayu da ckp Chelsea tu best...tp abg pondan nk sokong MU...ngeee