بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, April 22, 2010

Hanakimi


"nak tanya satu soalan bole?"....dia tanya aku kat tipon td..."nak tanya 80 soalan pun bole"....aku jwp mcm tu..."nape abg sedih?"...erk....camana dia bole tau ek aku tgh sedih time tu....puas dah aku control.....tp dia tau jgk..."ala...xxx kenal abg bukan sehari dua"...kata dia....haah....td mmg abg rasa sedih...sbb abg kena gi laut selasa ni...27hb....tp mcm ada sesuatu yg lain yg abg rasa mcm tk sedap hati td....perasaan tak sedap hati tu la yg buat abg rasa tk best hari ni....yg effect pada intonasi abg...pukul 5 td.....yer...tepat2 pkl 5 td segalanya rasa tk best tu terhurai..."diorg nak urgent...diaorg nak kau dtg hari ni sebenarnya tp aku ckp mana nak cari org....paling cpt hari sabtu kau kena pegi...esok aku booking chopper"....jantung aku rasa mcm nak tanggal....rasa mcm nak pecah pun ada....kalau berenti masa tu pun ok kot...at least aku tak yah pegi laut sebab aku berada dalam keadaan koma...tp sedar2 dari koma nnt pun kena pegi jugak...adesss...


" jgn lar cedey2 sgt k...kite kne dahulukan pkara yg perlu d dahulukan....insyaAllah, sgala urusan akn dpmudhkn Allah"...erk...ct bg nasihat kat aku....hahha....menda2 ni aku mmg dah tau...tp aku saja je wat2 tak tau...perasaan sedih mengusai diri aku....sampai aku lupa kat kata2 nasihat yg selalu aku dgr bila aku kena gi laut ni...err...utk rekod....ct ni adik angkat aku yg baru aku angkat semlm....dan aku pasti....gf aku pun akan ckp menda yg sama kat aku dlm waktu2 terdekat ni...hurmm....nape ek semua ni berlaku kat aku?dah la pise plan nak gi water park hari sabtu ni...oo....tau dah nape....semuanya ada hikmahNya....yer...Tuhan lbh mengetahui mana yg lbh baik bagi aku...dan mungkin juga bagi hubungan aku dan dia....yer....kita kena redha....itu semua adalah takdir yg telah Allah janjikan utk kita....erm....kepada Allah...berserah...

abih aku nak wat mcmana ni? "maunya apa....ku harus bagaimana?"...teringat plk lirik lagu Gantung...Melly Goeslow nyanyi....salah satu lagu feveret aku masa aku keje kat Batam dulu....wat bodo je la kot..."tak yah buat bodo pun muka mmg dah mcm org bodoh"...zali citer pasal dialog antara kwn2 dia tentang menda2 wat bodoh ni masa kat laut hari tu...aku tergelak je dgr dia citer....tp aku gelak masa tu la....masa skrg ni...nak senyum pun aku tak mampu....cuma dia je bole ubatkan kesedihan aku pada waktu ni....waktu ni....aku tgh tunggu dia bagi green lite utk call dia....dia ada urusan agaknya....takpe la...biar dia setelkan keje dia dulu....

erk.....yg ni aku sambung pagi hari jumaat 23 april....lepas dia setel keje dia tu tak lama dia msg aku....aku pun call ler dia...hurmm....mcm biasa la....kesedihan dan kemurungan menguasai kami...."mcm biasa la....xxx nak ckp....dah keje abg"....mmg dah aku agak....ayat tu akan keluar....ayat yg aku tunggu2 dari td....hahaha....

mlm tadi baru aku tau kalau ramai dikalangan kawan2 aku adalah org2 yg tak setia....tak jujur dan tak ikhlas berkawan dgn aku....takyah la tanya aku camana aku bole tau menda2 ni....dah lama aku suspect cuma tak de bukti je....dari dulu lagi aku mmg dah berjanji pada diri aku sendiri....kalau aku ada awek....aku nak delete semua laman web sosial aku....utk mengelakkan fitnah2 yg akan terjadi ke atas diri aku....tapi dia berkeras suruh aku teruskan...."tak payah lah delete abg....jgn kerana xxx abg delete acc abg" ...syg....abg delete bukan sebab syg...tp sbb abg dah ada gf....erk....secara tak langsung mmg la aku nak delete acc sebab dia.....sebab dia gf aku....camana tu ek?pening jugak aku pikir menda ni....jgn delete acc sbb dia....tp aku nak delete sbb aku dah ada gf....tp gf aku tu adalah dia....erkk.....menda ni takkan terhuraikan....takpe la....jgn pening kepala....hold je dulu ek...

aku dah janji mlm tadi kat dia....aku akan tido semula lepas suboh hari ni...sebab dia risau aku tak cukup tido kebelakangan ni....err...mmg aku dah tido kejap td...tgh2 tido tu aku diganggu oleh sms dari rakan sekerja....lepas jwp sms tu....rasa sakit perut pulak....terus gi melabor....pas pada tu....di sini lah aku....sambung blog yg aku tinggalkan semlm....syg aku tu tgh wat apa agaknya skrg ek? mesti dia tgh wat keje....sian dia.... :( .....malas la nak taip panjang2....aku nak sambung tido la....nnt aku taip lagi...

*syg....syg take care yer....abg pegi tak lama....nnt abg email dari sana ek...abg akan merindui syg disetiap hela nafas abg... :(
*erk....pic kat atas tu pic dari citer hanakimi....lawak citer tu....heroin dia nama horikita maki.....takde kena mengena dgn yg idup atau yg mati...

2 comments:

Marky Jaha said...

ni citer pesal kesedihan ko yg 2-3 ari ni ke?tu psal ko xnak pi gambang?huhuhu..ok..aku anggap ni sbgai surat tnjk sbb ko joe..keh3

Joe Black said...

wakakakaa...haah la...ko anggap je ni formal excuse letter dari aku....kui3