بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, February 10, 2011

Pepatung

aku takkan tulis blog ni malam ni kalau pepatung yang aku buang tadi dan yang masuk semula dalam umah aku tu pepatung yang berlainan kaler...erk...

betul...pepatung tu la yang aku buang kat luar rumah tadi...rumah aku tu bertutup rapat...tingkap tertutup...sliding door pun tutup rapat...udara pun takleh nak masuk sebab pintu dgn tingkap umah aku ni jenis sliding...sejak aku kuar dari bilik air lagi tadi aku dah rasa lain macam dah bila terpandang pepatung kecik tu...oleh kerana taknak dia mengganggu tidur aku malam ni, aku ambik keputusan utk tangkap dan lepaskan semula pepatung tu kat luar rumah...kata rumah tertutup rapat...abih pepatung tu masuk dari mana? citer berbelit2...kalah persimpangan bunga cengkih...erkk...ada tingkap kat dapur yang cermin dia dah pecah...3 keping yang pecah...mungkin dia masuk dari situ...kat belakang tu tingkap nako...erk...tingkap nako tu tingkap mcmana ek?ala..tingkap macam zaman dulu2 tu...ada 7-8 keping cermin kecik2 kat tingkap tu...pastu aku bukak pintu kecik je...ngam2 utk pastikan pepatung tu tak boleh masuk semula bila aku lepaskan nanti...tapi sebelum tu dah tergerak dalam hati aku...kalau pepatung ni masuk semula, ni mesti bukan pepatung sembarangan ni...ngam2 lepas aku tutup pintu balik, lepas pastikan pepatung tu tak masuk melalui pintu yang sama, 3 langkah lepas aku tutup pintu, pepatung tu tiba2 ada balik terbang kat siling umah aku...aku ikut petua yang aku belajar dalam buku Siri Bercakap Dengan Jin...petua utk menghalau belalang pelesit dari mengganggu tuan rumah tu...datok Tamar Jalis tu cakap..."bawakkan aku bawang merah dengan cili...aku nak tumis belalang hari ni"...lepas datok tu cakap mcm tu...belalang pelesit tu terus hilang...tapi pengalaman diorg lagi dahsyat...belalang tu siap main2...kejap hinggap kat batang hidung...kejap hinggap kat dahi...belalang tu jelmaan dari syaitan yang mengganggu tuan rumah tu...erk...dan aku pun ikutlah petua mcm datok tu...cakap mcm datok tu cakap malam2 buta ni...pastu baca ayat Qursi lebih kurang...tapi bezanya pepatung tu dengan belalang datok tu ialah...pepatung tu takde la hinggap kat mana2 selain kat kain yang tersidai dan kat siling...dan takde pulak kacau aku...manakala belalang datok tu memang jelmaan syaitan dan mengganggu tuan rumah...lepas baca ayat Qursi...aku terus spray ridsect kat pepatung tu...2 semburan (semprotan dalam bahasa indo) yang panjang membuatkan pepatung tu pening2 lalat...dengan aku2 sekali pening...tapi mengambil masa yang agak lama jugak utk mati...kalau dibandingkan dengan laalt hijau...yang semakin menambahkan kehairanan aku pada pepatung pelik tu...akhirnya pepatung tu tewas jugak...moral of the story...pepatung tu hanyalah seekor pepatung biasa...takde peliknya disitu...mie mesti bising kalau aku tulis panjang2....dia tu kalau boleh nak suruh aku buat 7 baris je satu perenggan...pastu aku cakap balik kat dia..."kan satu perenggan citer pasal satu kisah...perenggan lain citer pasal kisah lain pulak...nanti orang tak paham pulak jalan citer aku"...pastu dia jawap balik..."takpe...aku punya boleh je tu"...erk...ko punya tak best...asik citer pasal cinta je...erk...

ni kategori citer apa ni?citer antu?erk...kekasih ko citer antu, ko pun nak citer antu ke joe?erk...tak la...ni citer pelik je...alhamdulillah...aku ni jenis takde ciri2 yang membolehkan aku nampak antu...dan mudah2an sampai bila2 pun aku tak diberi nikmat yang satu ni oleh Allah...dan...erk...anjing2 kat luar rumah ni kalau time2 mcm ni mesti menyalak2...kata org kalau anjing menyalak, kalau sebab ada orang jahat atau org yang tk dikenali...anjing takkan menyalak...dan lagi...kalau dia tak nampak antu...dia tak menyalak...erk...tapi yang peliknya...anjing2 ni kalau time orang azan baru dia nak menyalak...samada ianya dilatih sedemikian rupa atau memang dia nampak antu2 tu berebut2 berlari dengan kadar segera ke bilik2 air berhampiran masa azan tengah berkumandang...wallahualam...dan kekasih aku ni pulak...napelah tetiba dia nampak kepala aku siap kena bungkus macam pocong masa aku kuar dengan dia dan dgn mie malam tadi...erk...kawasan aku lalu tu memang sunyi...kawasan hutan...dan aku tak pelik sangat kalau kekasih aku ni nampak macam2 kat situ...termasuklah nampak aku dengan gaya yang macam tu..."yang abg terbungkus mcm pocong ni kenapa?"...tetiba je ayat tu terpacul (bukan bacul tau) dari mulut dia...erk...aku memang cepat tangkap maksud dia tu...lepas dia tegur macam tu...barulah penglihatan dia pulih semula...dia dah tak nampak kepala aku dalam bungkusan kain kapan lagi...erk...bahaya seh...ish3...

rasa macam dah ngantuk pulak...len kali la sambung balik...bahaya skrg ni...aku rasa macam dah tertinggal dalam perlumbaan penulisan blog dikalangan follower2 aku...adehh...


kpd sygku...luv u so much...huahuahua...dah agak lama tak sebut mcm ni...kwang3 :D


4 comments:

Atirah Tyra said...

abg pun cam antu gak ke?hahahahha..

Joe Black said...

kalau nak tau, abg la antu sebenar....ekekekekee....cekik tira.....ooooooooooooooo...(baca mcm antu ketawa dan mengilai tu)erk..

Atirah Tyra said...

erkkkk..jgn laaa..iskkk..antu2 ni sensitip taw.huhuuhu..

Joe Black said...

erk...nape sensitip?tira penah nampak antu ke?