بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, December 13, 2010

The Witch-king of Angmar aka Black Captain Lord of the Nazgûl

The Witch-king of Angmar aka Black Captain Lord of the Nazgûl
ok!!!...aku dah tak larat nak bersedih2 setiap masa...aku dah tak larat nak layan perasaan yang ntah pape...aku masih ada kehidupan  yang aku perlu teruskan...aku dah berusaha...dan tak putus2 berdoa...semoga kebahagiaan milik kami...kepada Allah...aku berserah...aku nak bangkit dari kejatuhan ini...asal tetiba je kau dapat semangat yang mcm ni joe? ntahlah...lepas baca blog mie tadi tajuk apa ntah...tetiba je bersemangat...mungkin adrenaline dalam tubuh aku meningkat lepas makan nasik lemak ayam tadi...nasib baik sempat tapaw nasik lemak ayam tu...tak lama lepas makan tu hujan turun mencurah2...tapi kali ni aku tak merelakan hujan kat luar sana mewakili perasaan sedih dan rindu aku pada kekasih aku...tak banyak yang aku boleh buat selain mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan dia...dan aku kat sini...kena teruskan hidup aku...aku kena teruskan bercucuk tanam kat farmville...aku ada kawan2 yang, lantaklah diorg nak kawan dgn aku ke tak...janji aku bole komen2 kat status diorg samada diorg suka atau tak...aku ada fb yang nick name dia amat gah bernama Black Captain Lord of the Nazgûl aka Witch-King of Angmar:

The Witch-king of Angmar, also known as the Lord of the Nazgûl and the Black Captain among other names, is a fictional characterand a major antagonist in J. R. R. Tolkien's Middle-earth fantasy writings. In Tolkien's novel The Lord of the Rings, he is the chief of theNazgûl (Ringwraiths), the chief servants of the Dark Lord Sauron. His true name is not revealed in any of Tolkien's writings, nor are the names of any of the other Nazgûl, except Khamûl.

sebagai seorang yang bukan pondan...aku kena tunjukkan keperibadian mulia dan semangat juang yang tinggi kepada kekasih aku dan kepada adik2 aku...aku tak boleh terus-terusan membiarkan perasaan ketidak keruan aku akan membuatkan diorg memandang rendah kepada kelebihan aku...aku adalah manusia....iskk...nape spacing tulisan aku ni makin kecik ni...grrr...

testing testing
testing testing

ah!!!...lantaklah...blog ni pun dah tak nak bersahabat dengan aku...lantak ko la...janji aku dpt luahkan je apa yang aku rasa ketika ni...ok sambung balik...aku adalah manusia yang punya maruah dan harga diri yang tinggi...omputeh kata pride and dignity...agaknya kot...aku tak boleh sewenang-wenangnya membiarkan perasaan ini menjadikan aku lemah tak berdaya...this is not the end of the world...kalau kita kejar dunia...dunia akan tinggalkan kita...kalau kita kejar akhirat...dunia akan kejar kita...yer...aku kena kejar akhirat...dunia ini adalah penjara bagi orang Islam, syurga bagi org kafir...aku tak berapa berjaya hidup dalam dunia ni...aku tak mengecap syurga didunia ni...aku mesti kejar syurga aku diakhirat...Ya Allah...kau mudahkanlah segala urusan duniaku demi syurgaMu...aminnnn....

tapi ini tak bermakna aku telah melupakan kewujudan kekasih aku...oh..tidak sama sekali...aku masih berusaha dan berdoa untuk hidup bahagia dengan dia suatu masa nanti mengikut caraku tersendiri...diam ubi berisi...aku diam...aku senyap...tak bermakna kepala otak aku pun turut sama lumpuh...oh...tidak...ini adalah hibernasi semata-mata...aku masih ada perjuangan yang belum selesai...sebut pasal semangat baru dan perjuangan...tetiba teringat lirik lagu Pelayaranku-Ogy:

Dikapal cita-cita
sebuah pelayaran
mencari pelabuhan kejayaan
bersama diri ini
seekor gagak hitam
membayangkan warna hidupku

mentari membakar alunan
embunan membanjiri malam

pelayaranku bermula lagi
pelayaranku telahpun bermula
ke horizon

berakarkan api
tumbuhnya pohon asap
pohon yang berdahan nan palsu
pernah ku menitinya
lalu ku terjatuh
namun tiada retaknya sendi
itulah kataan pendekar
masih berlayar dikhayalanku

pelayaranku berlayarkan api
pelayaranku bersenjatakan kata
ke horizon

ribuan taufan tiba
membawa kata angkasa
namun tak ku gentar
tak ku gentar
ribuan panah dan petir
mendatang menikam muka bumi

tapi tiada
terbelah bumi ciptaan Tuhan
bersamaku disana
ribuan insan nan berlumba
dipelayaran

yaaaa!!!...mulai hari ini...mulai malam ini...mulai saat aku menulis atau menaip blog ini...sambil ditemani teman aku yang paling setia yang akan mengikut aku kemana saja aku pergi kecuali rumah mak aku kat kampung iaitu rokok winston merah aku...yang asapnya aku sedut dalam2...aku akan mulakan pelayaranku...pelayaran yang menuju pelabuhan kejayaan...bersama gagak hitam...yang aku ibaratkan sebagai nama aku...JOE BLACK...yer...dengan diiringi nama hebat seperti JOE BLACK...yang berhati hitam...haah...hati aku dah hitam...

The sound is coming closer
I feel it in my veins tonight
Shame on me, my heart is black
The sound is taking over
Becoming me, I cannot breathe
Shame on me, my heart is black

No one can never get me to stay
And nothing can stop me from acting this way
I'm alone for sure but I'm standing tall
When the rest of you are losing it all

mungkin dengan cara ini saja aku boleh jadi kuat...berdiri semula ditengah-tengah kejatuhan aku...yang pasti...aku hanya berperang dengan perasaan aku sendiri...tak melibatkan sesiapa dalam peperangan ini...arghh...wtf...

I see a red door and I want it painted black
No colors anymore I want them to turn black
I see the girls walk by dressed in their summer clothes
I have to turn my head until my darkness goes
I see a line of cars and they're all painted black
With flowers and my love, both never to come black
I see people turn their head and quickly look away
Like a new born baby it just happens ev'ry day
I look inside myself and see my heart is black
I see my red door and I want it painted black
Maybe then I'll fade away and not have to face the facts
It's not easy facing up when your whole world is black
No more will my green sea go turn a deeper blue
I could not forsee this thing happeening to you
If I look hard enought into then setting sun
My love will laught with me before the morning comes

yes...you're deadly right Rolling Stones...my love will laught with me before the morning comes...aku kuat sebab dia...aku kena kuat untuk kekasih aku...aku dah takde sesapa selain dia...dialah sumber kekuatan aku...hahahaha!!!!

terima kasih yang tak terhingga kepada watak2 yang sentiasa berligar disekitar2 aku...terima kasih atas simpati kalian kepada nasib yang menimpa aku...terima kasih atas sokongan dan nasihat2 yang kalian curahkan...terima kasih kerana menjadi peneman aku disaat aku suka dan duka...terima kasih atas segala2nya...hanya Tuhan yang mampu membalas jasa baik kalian...

terima kasih juga kepada kekasih aku yang mencintai dan menyayangi aku dengan sepenuh hatinya...terima kasih kepada kekasih aku yang sanggup bersusah payah untuk aku...terima kasih kepada kekasih aku kerana sudi menerima aku yang serba kekurangan dalam hidupnya...abg sayang dan cinta kamu sangat2...now and forever...;)

hujan makin lebat...takde tanda2 nak berenti dalam waktu2 terdekat...signal astro pun dah mula hilang...dan aku masih disini...ditemani laptop usang amanah company aku...nasib baik diorg cipta laptop...boleh aku curahkan segala yang ada dlm hati aku...erk...tak2...nasib baik diorg cipta blog...boleh aku curahkan segala isi hati aku...erk...tak2...nasib baik diorg cipta internet...ahhh...tak tau yang mana diorg cipta dulu...lantak korang la...aku adalah pengguna terakhir...aku berhak untuk menentukan dan menggunakan teknologi ini...

ahhhh!!! aku malas nak tulis lagi!!!!...

*kpd sygku...luv u so much syg...take care cause I care... ;)

mode : tak berapa betul


4 comments:

Marky Jaha said...

hahaha..joe..gud2!..Joe Black kembali lg!...xyah la black2 cptain of nazgul..nampak mcm pondan je aku tgk...ape2 pun..smuga ko kembali berada dilandasan yg betul...Allah x kn aniaya hambaNya dan kita sbg pemegang amanah terbesar kat dunia ni kne truskn tanggungjwab kita...jgn berperasangka bruk pd ape yg telah berlaku..spt aku ckp sblm ni...KALAU DAH JDOH KAU DAN DIA TAKKN KEMANA..cm beruang polar dikutub utara, klo dah jdoh bertemu jua dengn beruang tedy kat zoo negara.... :)

Anonymous said...

setuju ngn cik pise markobang. macam pondan je bunyik, hehe.

abg joe, bgusla mcm ni. insyaAllah, Allah kan maha mengetahui, Dia lebih tahu apa yang lebih baik untuk kita. jangan putus harapan k. :)

Joe Black said...

pise : yeahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!

ty : berehhhhhhhhhhh :))

Anonymous said...

Hey would you mind stating which blog platform you're using?
I'm looking to start my own blog in the near future but I'm having a hard time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
Drupal. The reason I ask is because your design and style seems different then most
blogs and I'm looking for something unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!



Also visit my homepage; web development Chicago