بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, April 1, 2010

Turn The Page


"takpe la....abg pegi je la...dah keje kan...nak wat mcmana" kata dia masa aku cakap aku kena pegi laut esok....hmmm....baru 10 hari aku kat darat....dah nak kena naik lagi....dj pun sama pasni....dua2 bz sampai la awal bln 5 kot baru la slow blk aktiviti laut...adeyy....tp trip2 kali ni mmg benar2 merupakan dugaan berat bagi aku....kalau setakat pegi laut....naik chopper....dok kat platform yg mcm time bomb tu yg penuh dgn segala mcm hazard....mercury....H2S...radioactive...aku tak kisah sgt....yg aku berat hati sebab terpaksa tinggalkan dia...adeyy...makin hari makin sayang kat dia...tp kata2 dia tadi memberi kekuatan pada aku utk menjalankan tanggungjawab aku...aku harap dia pun kuat dlm menempuh dugaan ini...tapi aku yakin kat dia....dia mesti bole...:)

"kau pegi laut hari ahad ni...sorry la...aku suruh kau cuti tp kena cancel....urgent diorg nak suruh wat load test jgk" kata boss aku td kul 3....hmmm....aku call mak aku...tnya dia ok ke kalau aku tak jadi blk kg sebab aku rasa mcm berat hati nak blk kg...padahal aku dah siap2 nak blk kg masa tu...seb bek boss aku call cpt...pastu mak aku kata ok je...tkpe kata dia...pastu aku sambung on9....kul 5...dpt sms dari boss aku "gi laut esok" bengong.....aku mmg dah agak...seb bek aku dah cancel balik kg....kalau aku blk kg jgk tadi....aku rasa dah sampai simpang gambang dah pastu kena patah balik....hmmm....keje memain...nama je company no 1...tp planning hampehh....iskk....kena sita jgk aku ni kang...

so...esok gi la lagi....ombak laut china selatan...kau tunggu kedatangan aku....aku dtg dgn harapan....harapan apa ntah...iskk....sabar2 "jgn merungut abg...tak baik...tu kan rezeki kita" lbh kurang la ayat dia dulu bila aku merungut pasal menda2 laut ni....banyak sgt nasihat berguna yg dia bg kat aku....tu salah satu sebab yg buat aku syg kat dia...bukan paras rupa yg menjadi ukuran kasih sayang dan cinta aku pada dia...yg mcm ramai org sangkakan selama ni....hmmm...

"abg jaga diri elok2 tau...nnt abg cek email ek" baru je dia bagi tau aku masa aku tgh taip blog ni...iya lah syg....abg jaga diri abg utk syg...syg pun jaga diri jugak tau...jgn sedih2... :) ...saja je wat icon senyum utk menutup kesedihan aku....huhuhu ....wat2 gelak.. :(

ok lah...dah 12.13 am....takut tak bole bgn pulak esok...nak kena bangun kul 4.20 pagi ni...harap2 aku dapat blk semula ke darat ahad ni....

erk....sorry la kalau blog aku ni banyak citer pasal dia je...kalau korang tak suka...nnt bg komen...nnt aku citer pasal menda lain plk....tkde apa yg aku fikirkan ketika ni selain dia...

*sayang...jaga diri tau....jgn lupa mkn ubat...biar cpt sembuh....nnt abg email dari sana... :)
*pise...tlg tgk2kan dia utk aku ek...thnx bro...erk...dia tu sapa ek? :))

No comments: