بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, May 4, 2010

Green Light



huhu...ni yg pertama aku post utk bulan ni....dan kebetulan plk...total yg aku post utk bulan march dgn april sama...14 post...dgn kadar purata 1 post utk 2 hari....masa kat laut berkobar2 nak post blog...tp bila dah sampai darat....mcm malas je nak post....agaknya mood nak post blog ni berkadar terus dgn emosi kita...so kalau mood kita ok, mcm malas plk nak post sesuatu kat sini...tapi hari ni aku nak post jugak la...sekadar nak penuhkan quota post utk bulan may...

baru 2 bulan aku berkecimpung dlm bidang penulisan blog ni...atau lebih tepat kalau kita katakan bidang penaipan...erk...ada ke perkataan tu?kena rujuk dulu la dgn dewan bahasa dan pustaka...takut diorg saman pulak sebab sewenang2nya mencipta perkataan yg diorg belum terfikir lagi utk diexplore...jauh dah aku pusing...sebenarnya aku nak ckp mcm ni....baru 2 bulan aku berlecimpung dgn blog...tp counter blog view aku dah nak mencecah 1000 kali org view...dan aku rasa aku menyumbangkan 60% dari jumlah tu...ya la...nak edit...nak reply komen...semua tu diambil kira...

masa ni aku baru abis semayang magrib...tgh tunggu dj abis semayang utk gi makan...aku rasa dia dah kuar bilik tadi....dia tgh main poker kot...tkpe dia...dia wat2 senyap je ek....padahal aku dah lapar ni...erk...dia baru msg aku td...bgtau dia dah selamat sampai...alhamdulillah...laju jugak aku rasa dia bawak....tkpe la...asalkan dia dah selamat sampai...erk...aku nak stop jap la...nak gi mkn...lgpun dia nak gi mandi tu...nnt pas mkn aku sambung blk la blog ni...

aku da blk mkn da...mkn nasik dgn telor bungkus dgn kailan ikan masin.....dgn milo ais tabur...iskk...dj punya idea la ni...sikit sebanyak aku dah terpengaruh dgn dia...adeh...kenyang sgt mkn...kalau mkn lebih dr 1 lauk mmg mcm ni la...kenyang gila...kalau tak abiskan nnt membazir pulak...kita kena berenti makan sebelum rasa kenyang sebab perut kita kena ambik masa 10 minit utk sampaikan signal kat otak ygdia dah kenyang...sbb tu Nabi pesan....berenti makan sebelum kenyang...bila diorg kaji balik...mmg betul la kenapa Nabi cakap mcm tu....

aku tgh tunggu dia sms aku...tgh tunggu dia abis semayang ni...pasni nak call dia...dah agak lama dah aku tak call dia....dah 20 jam aku tak dengar suara dia....adeh....rasa mcm 2o tahun...."abg tgh angau ek?"...dia sms aku semlm lepas aku send lirik lagu broery marantika 'angin malam'...haah la syg...abg tgh angau kat sayang...haha....

hari ni aku dah siapkan 2 report...pastu baru aku ingat boss aku ckp takyah buat ada satu report tu sebab bulan 2 hari tu aku baru buat report kren tu....dlm masa 2 bulan tkde menda yg berubah pun kat kren tu....so maknanya total report aku kena buat cuma 5 je la...td dah siap 2...ada lagi 3 je...yezzzzzaaaaaaa....ala...senang je report aku tu...copy blk report tahun lepas...cuma tukar gambar je...miahahaha...pastu wat cert baru....cert tu pun cuma tukar tarikh dgn no cert....hahhaa...kalau la korang tau betapa senangnya keje kami....mesti korang tak puas ati...cuma yg tak best sebab kena gi laut je...pastu kena tinggalkan kekasih hati...tak leh bawak hp...dan nak call pun time dia limited...dan lagi satu sebab tempat keje aku tu bahaya...insurans pun tanak cover...selalu je ejen2 insurans ni call aku suruh beli insurans diorg....biasanya aku biar je diorg membebel sampai setgh jam....lepas dah puas diorg membebel...baru aku tnya diorg..."kalau keje offshore cover tak?"...pastu mesti diorg tanya blk..."encik keje offshore ke?"....bila aku ckp ya je....mesti dia ckp blk "oh...sorry la encik....syarikat kami tak cover pekerja2 luar pantai...takpe lah encik...terima kasih"....terus diorg letak tipon tanpa aku suruh...tu time aku rajin la layan diorg...kalau time aku tak rajin...bila diorg call je aku terus ckp aku keje offshore...dan kalau korang tanak diganggu oleh ejen2 insurans ni...korang ckp je korang keje offshore...diorg akan letak tipon tu dgn kadar segera....dan jangan tanya aku kenapa diorg taknak cover pekerja2 offshore ni...aku pun tak penah tnya diorg...

tadi ada org merajuk kot kat aku....diaorg tag nama aku kat msg fb yg citer pasal apa ntah....dah seminggu lebih aku biarkan je..tp msg tu tak reti berenti....ada je yg reply..ntah citer apa ntah...aku bukannya marah diorg msg2...aku cuma tanya camana aku nak remove nama aku dari msg tu...sebab menyemak je kan banyak kuar notification kat icon msg tu...dah la msg aku penuh dgn msg2 iklan bisnes dan sebagainya...mata aku jadi tk leh blah tgk msg tu...tp aku baru perasan kalau nama kita mmg kita tak bole remove dari msg tu...dan kita terpaksa menanggung balasan dosa2 kita dgn terpaksa menerima kehadiran msg2 tu...dah puas dah aku click report spam...msg tu tetap menerjah masuk ke inbox aku secara diplomasi....lepas aku sound mcm tu je semua stop msg2 kat msg tu....salah kah aku?atau....adakah aku yg bersalah?lantak lah....malas nak pujuk....korang dah besar....takkan la benda tu pun nak merajuk...kan?

erk...td potong rambut....masa dia potong tu nampak ok je...lepas aku mandi...lepas syampu...baru aku pasan rambut aku ni tak salah mcm org baru keluar dari pusat tahanan kemunting...eee...geram je....masa dia gunting tu aku tak pasan sgt...mungkin sebab aku ngantuk kot...bape puluh kali ntah dia tegakkan kepala aku masa dia tgh gunting tu....sbb kepala aku asik senget je...mcm nak tetido...huhu...agaknya dia bengang...potong lbh kurang je sebab dah malas nak tegakkan kepala aku...iskk...seb bek tu la satu2nya tempat gunting yg ada air cond kat paka ni....kalau tak mmg aku tak pegi situ....setakat ni ada 2 tempat je aku gunting rambut sejak aku keje kat sini....kat situ dgn kat kedai india kat kg aku....tempat lain aku tak berehi...

erk...da kul 9.04 pm...masih tunggu dia bg green lite utk aku call dia....tkpe la...dia tgh mkn agaknya....sian dia....satu hari tak mkn....aku syg sgt kat dia....tak pernah aku rasa mcm ni sepanjang 34 thn bape bulan ntah aku hidup dlm dunia ni....aku tak tau camana aku nak balas balik semua yg dia curahkan kat aku...."abg takyah balas apa2"...tu je yg dia selalu ckp kalau aku ckp aku pun dah tak tau mcmana aku nak balas semua yg dia kurniakan kat aku...takde apa pun yg aku rasa aku mampu nak bagi kat dia sebagai balasan cinta dia kat aku...erk..cinta....dia tak suka perkataan tu...jiwang sgt kata dia....hahaha.....yer la...abg pun bukan selalu dpt guna perkataan tu...hehe....

"sapa yg kena denggi joe?" ex boss aku call aku tadi....semlm aku sms dia camana dia buat dulu dgn pucuk betik bila dia kena denggi sampai masuk icu dulu....dia kata sel darah putih manusia normal ada 300 lbh dlm darah...tp dia punya masa kena denggi tu cuma ada 18 je....mmg dah consider mati la kata dia....pastu tetiba ada member dia bwk air rebusan pucuk betik tu...lepas dia minum...terus sel darah putih dia develop blk..."mmg setakat ni denggi mmg takde ubat joe....50% bole hidup..50% mati.....tgk sekuat mana badan kita bole develop sel darah tu" kata ex boss aku tu....ex boss aku ni aku kenal masa aku keje kat company lama....skrg dia dah jadi contract manager....dulu dia GM...masa aku baru kenal dia masa aku join company tu...dia baru jadi Engineer...dia mmg baik dgn aku....selalu je ajak aku bisnes nasi beryani kat KL....nnt la boss...kalau ada rezeki nnt kita bukak kedai nasi beryani gam kat kg baru ek...aminnnn...

panasnya malam ni...rasa nak duduk kat atas batu nesan kat kubur sebelah rumah aku ni....sejuk skit...tp dj mesti tanak kalau aku ajak dia....dia lebih rela bermandi peluh sambil mengadap poker....tp td masa kuar rumah nak gi mkn...pandai pulak dia ckp "iskk...bestnya ....kuar dari pintu rumah je dah rasa sejuk"....hmmm....kalau aku ajak dia dok temenung kat tepi pantai time2 mcm ni mesti dia buat muka mcm takde perasaan dia tu....mcm aku tak penah ckp apa2 kat dia....lantak lah...dan jauh disudut hati aku....aku pun tanak dok kat tepi pantai time2 mcm ni...sebab time2 mcm ni la aku selalu abiskan masa aku dgn dia....ngeee.....

erk...dia dah bg green lite...stop kat sini...huhuhu...

No comments: