بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, August 11, 2011

Carbon Fibre

hari ni pepagi (takde la pagi mana...dalam pukul 10 kot) aku dah bangun dah...nak siapkan keja aku semalam...keja kopek (kupas atau tanggalkan) sisa2 cat kat atas bonet keta aku...semalam dalam pukul 6 sampai dekat nak buka aku mulakan operasi menanggalkan cat kat bonet keta aku...tak leh siap sebab dah nak buka...lagipun kat area yang tinggal tu agak susah nak tanggal walaupun aku dah guna scraper sampai ke first coat...bukan saja aku nak kopek cat tu...cat tu dah start terkupas dengan sendirinya ngam2 lepas abes warranty repair masa keta aku eksiden dulu...bila tanya adik sedara aku, senang je dia cakap takde warranty...padahal dia yang beria2 suruh repair kat tempat dia...pastu masa tarik keta tu dia suruh aku bayar dulu RM 800 kat call man kat sini...sampai sekarang duit tu aku tak dapat lagi...pastu aku cakap kat dia aku nak mintak 2-3k dari boss dia sebab hantar repair keta kat tempat dia...pastu dia kata ok...last2 sampai skrg pun takde jugak...pastu aku cakap suruh dia tukar sport rim baru sekali sebab yang lama tu dah bengkok atau belok kata orang ganu sebab eksiden tu...pastu dia kata ok...pastu takde jugak sampai sekarang...ini lah sikap orang melayu...kalau kita hantar kat cina, nanti diorg kata kita tak tolong melayu...nak buruk sangka kat melayu pun tak boleh sebab buruk sangka tu sendiri dilarang oleh Islam...tapi bila dah kena baru nak belajar...kalau orang lain yang aku kenal takpe la jugak...ini adik sedara sendiri...sedara mara sendiri...dulu bukan main lagi mintak tolong nak pakai nama aku sebab nak beli keta...tapi bila dah black list ni...buat tak tau je...aku yang kena tanggung nama black list ni sampai abes dia bayar hutang keta tu...selagi dia tak bayar abes...selagi tu la nama aku busuk...tak leh buat apa2 loan...nasib baik aku ada 3 kad credit dan 1 charge card...terpaksa guna card credit tu untuk buat loan...takpe...bila fikir2 balik...ni semua memang keja Tuhan...semua yang akan berlaku adalah kehendak Tuhan...kita tak tau pun yang dia akan menipu kita...kalau aku sangka buruk dari awal mesti selamat duit RM 800 aku...pastu mesti nama aku tak black list...tapi sangka buruk adalah dilarang dalam Islam...lagipun niat kita adalah untuk menolong dia...takkan Tuhan kejam sangat nak balas jasa baik pertolongan kita kat orang lain dengan dikenakan penipuan dan kerugian dan black list...kalau orang yang tak beriman dan atheist, mesti diorg kata Tuhan tak adil...Tuhan kejam...sebenarnya konsep inilah yang diorg tak faham, konsep yang kalau Tuhan tak bagi apa yang kita mintak tu, maknanya ada benda lain yang lebih baik yang Tuhan nak bagi, atau konsep kalau kita buat baik tapi dapat balasan yang buruk, itu sebab Tuhan nak menguji tahap kesabaran kita...dan setiap kesabaran itu akan dibalas dengan ganjaran yang tinggi...sama jugak dengan konsep menderma atau sedekah...kita bagi sedekah RM 1...Tuhan akan balas dengan RM 2...tapi mungkin bukan on the spot...dan mungkin bukan dari orang yang kita bagi sedekah tu...konsep macam ni amat jelas tak dapat diterima oleh akal manusia yang tak percaya pada Allah...

ni pic bonet keta aku lepas aku kikis cat2 yang dah rosak dan terkupas tu...

ok...jauh dah peginya...pastu lepas siap pagi tadi aku clearkan sikit lagi cat2 yang tinggal tu, aku pun pegi la kedai sticker semalam...semalam aku dah deal dengan apek tu...nak pasang sticker carbon fibre kat bonet aku...dah banyak kedai lain aku survery...paling murah pun nak RM 250...tetiba kedai ni boleh pulak nak bagi aku RM 130...tanpa basa basi, tu yang aku bertekad nak pasang stciker tu...yer la...kan dah nak raya ni...keta pun mesti la nak lawa2 skit...malu la nanti adik beradik sahabat handai sedara mara tengok cat keta terkupas sini dan sana...kalau tampal sticker tu kan nampak macam sport skit...erk...padahal nak cover cat terkupas...aku dah tanya dah kat toyota...bonet saja nak RM 380...kena tinggal keta 4 hari kat sana...ada kedai lain tu pulak nak RM 500 lebih...bonet, bumper dengan mud guard kiri kanan...tapi tu la...kena tinggal keta seminggu...aku kalau takde keta susah sikit nak bergerak...boleh je nak pakai motor kekasih aku, atau naik bas...atau teksi...tapi takut nanti kalau nak kena gi laut tu yang susah...payah nak plan...boleh naik teksi...tapi dah ada kemudahan yang macam ni...tampal sticker yang tak sampai 2 jam...lagi senang...cantik pun cantik...mata pun tak sakit dah...lagipun kan aku dah lama teringin nak pasang sticker tu...heheh!!!

ni bonet keta aku lepas pasang sticker carbon fibre...tobak ahh!!

pasni barulah aku bole tido dengan aman...tak yah nak fikir nak repair cat bonet keta aku lagi...lepas pasang sticker ni aku rasa keta aku laju sikit dari biasa...erk...pasni takde la malu sangat nak parking keta depan umah aku kat kampung masa raya nanti...pasni nak wat apa pulak ek kat keta aku ni?ooo...pasni nak pasang body kit pulak...dah ada dah yang berkenan...tinggal masa je yang menentukan...heheh!!!



*kpd kekasihku...sayang jom kuar jalan2 nek keta baru pasang carbon fibre...erk...huhu...

19 comments:

Katak Hijau said...

waa... ni need for speed carbon ke ni? erkk.. ada kena mengena tak? huhuhu.. lawa3.. tak saba nak naik.. malam nnt nak tumpang yek.. haahahaha :p

Joe Black said...

erk....huhu...malam nnt nak gi ani sup utara ke?erk...

Mie Fisher said...

fuyooo...cantik2..nnt nk baring2 atas fibre carbon bru tu..erkk

Joe Black said...

ko takleh baring kat situ sin sbb aku baru tengok tadi dah kena berak dgn cicak...iskk

Anonymous said...

At times, though, it really is not easy to locate the exact style of shoes and workout gear you require in
retail stores.

Here is my blog post - More Tips

Anonymous said...

My journey to getting and getting a set of Bodylastics resistance bands begun by having an infomercial
to the P90x serious residence exercise program.

Feel free to visit my web-site: free weights for sale

Anonymous said...

Just listening to quality songs can surely boost your dopamine stages noticeably.


Also visit my webpage - please click the following internet page

Anonymous said...

A single superb strategy for finding a much less expensive selling price of the Bowflex SelectTech 1090 is always to visit some
online shops.

My web page ... http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/7-reasons-adjustable-dumbbell-set/

Anonymous said...

Let's be sensible; by far the most vital obstacle with actual physical exercising is definitely the fact that they are commonly repetitious and intensely monotonous.

my homepage - best dumbbell workout

Anonymous said...

My wife uncovered it to be similarly exciting and difficult.



my web-site related web-site

Anonymous said...

It performs just the same as when I ran the bleachers in large school.



My blog ... adjustable dumbbells

Anonymous said...

Secondly, you'll be able to pick out the ideal form of machines for oneself.

Here is my web-site; simply click the up coming internet site

Anonymous said...

To correctly evaluate the situation, you may have two very first sitdown and discover that which you choose to get from your
Bowflex property fitness center.

Feel free to surf to my webpage: adjustable weights

Anonymous said...

You could find this household health and fitness center detailed at a minor above 500 dollars over the online.


My weblog http://www.getfitnstrong.com

Anonymous said...

With Bowflex HRMs, you not merely get an correct,
trustworthy, and classy HRMs, however, you can get it in
a quite appealing value.

Also visit my weblog :: http://www.getfitnstrong.com/adjustable-dumbbells/7-reasons-adjustable-dumbbell-set/

Anonymous said...

Just a quick although ago acquiring your individual residence gymnasium equipment
meant that you were being likely effectively off, and
was the envy from the common shopper.

Take a look at my webpage - mouse click the next web site

Anonymous said...

A cardio training really should be an integral section of any properly rounding exercise
routine.

my weblog: mouse click the next webpage

Anonymous said...

Now you've much more insight into why the Bowflex has developed to become these a greatly used dwelling gymnasium.

Here is my web site :: bowflex dumbbells 552

Anonymous said...

Not just about ample wide range to keep me intrigued for extensive.



Visit my web-site; bowflex selecttech dumbbells