بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, April 11, 2010

Diesel

"ada org yg Tuhan bukakan pintu hati dia utk menerima hidayah...tp ada juga org yg kalau kita dah bersungguh2 nasihatkan org tu pun....tapi memang Tuhan taknak org tu utk berubah atau menerima nasihat berguna yg kita bagi....dia tetap tak akan berubah"... kata pise semlm...betul tu pise....dan berbahagialah org2 yg menerima petunjuk dan hidayah dari Allah utk menjadi seorg yg lebih baik dari sebelumnya...panjang lagi kata2 hikmat dari pise semlm...tp aku tak ingat sgt sebab fikiran aku hanya kat dia je masa tu :D

semlm aku jumpa dia lagi utk kesekian kalinya...sampai umah dlm kul 1 lbh...dia temankan aku melalui hp sepanjang perjalanan dari kuantan sampai paka...perjalanan panjang aku seakan2 tak terasa kalau dah berborak dgn dia...dia risau sgt keadaan aku semlm...rasa bersalah kat diri dia sebab menyusahkan aku kata dia...tp puas juga aku pujuk dia supaya tak payah risau...aku memang dah biasa travel malam2 sorg2 tapi kerisauan tetap ada dlm hati dia...syg jgn risau yer...insyaAllah....abg akan selamat dlm perjalanan...:)

sampai rumah, lepas mandi aku call dia...mlm tadi rasa lain sgt....aku dapat rasa kami semakin mesra...nak letak telefon pun tak bole....dua2 taknak letak telefon walaupun mata kami dua2 mmg dah tak bole nak angkat sebenarnya...bestnya mlm tadi...masa tu aku memang benar2 berharap agar perbualan telefon aku tak kan pernah berakhir.....tp...demi meneruskan tugas aku hari ini...aku mengalah...letak telefon dgn hati yg amat berat sekali..."takpelah abg....esok kita sambung lagi ek"...yer la syg...tp mlm ini adalah terlalu panjang utk abg menanti hari eosk menjelma...

"gila la...tulis blog....aku ingat tgh wat cert" kata dj dlm nada mengejek dan perli....erk....blah la...dia tu masuk2 opis je terus men poker....iskk....aku nak wat apa ni hari ni?takde mood utk buat apa2 setelah cuti panjang seminggu...mmg takde apa yg menerjah masuk kat dlm kepala otak aku hari ni selain dari tunggu dia sms sejurus selepas dia membuka mata setelah bangkit dari tido utk hari ini :D

masa aku gosok2 mata aku yg mengantuk ni....masih terbau haruman perfume dia yg melekat kat jam tangan aku yg dia spray semlm...perh...rindunya kat dia....lepas ni aku nak cari perfume yg dia pakai...nak spray bilik aku dgn perfume tu....biar penuh aroma bilik aku dgn haruman dari perfume yg dia pakai....perfume apa ek?rahsia....hahaha....

kalau ikut plan aku rasa aku patutnya kena pegi laut dalam waktu2 terdekat ni....tp aku benar2 berharap agar aku tak yah kena pegi lagi minggu ni...aku nak abiskan masa aku dgn dia...aku tak sanggup utk tinggalkan dia dlm waktu2 terdekat ni...dah la dia nak kena start keje semula ....mesti dia rasa tk best kalau aku takde....dan sesungguhnya aku mmg tak bole tgk dia rasa tak best....sedih....down....dan yg seangkatan dgnnya....semoga Allah memberi kekuatan pada dia utk menempuh semua ini...aminnnn.... :(

lapa...iskk...baru pas mkn nasik lemak tadi...asal ntah...ooo....lupa....aku share mkn dgn kucing tadi kat kedai mkn tu....lebih dari separuh jugak ikan aya goreng yg aku bg kat kucing tu...kalau tak bagi nnt dia panjat kat peha aku....dan seluar hitam aku akan penuh dgn bulu2 dia....dan kekadang dia cakar2 peha aku kalau aku buat tak layan je kat dia...takpelah....aku ingat lagi pesan pengetua aku masa perhimpunan sekolah dulu...."kita mesti baik pada batu...pada kayu...pada binatang dan pada sesapa saja dlm dunia ni...dan Tuhan akan membalas kebaikkan kita tu"...aminnnn...

masa mula2 click dashboard tadi...ternampak ayu post blog tajuk "sunyi"....sian dia....yg lebih terharu sebab ada nama aku sekali dlm post tu...adeh....yer la ayu....pasni abg cuba luangkan masa utk ayu....tp mcmana abg nak luangkan kalau ayu asik men poker je....tkpe lah....masa ayu main poker tu...biar dj temankan ek....tp esok dj nak kena pegi laut....tinggal lah ayu dgn abg....tu pun kalau abg tak kena pegi mana2 esok... :(

Sabda Nabi " ada 4 yg dipandang sebagai ibu" :

1] ibu dari segala ubat adalah sedikit makan
2] ibu adab adalah sedikit berbicara
3] ibu ibadat adalah takut buat dosa
4] ibu dari segala cita2 adalah sabar

erk....aku jumpa ni masa aku gi laut satu masa dulu....baru hari ni aku teringat nak masukkan dlm blog....semoga menjadi pedoman kepada anda semua....

ramai yg cari aku rupanya....diorg tunggu je aku on9....semua start mengadu kat aku prob2 diaorg....sian diaorg....masa aku takde tentu semua blur je....tkpe la...abg tolong mana yg abg mampu ek...kekadang tu kita tak perlu nak setelkan masalah diorg....jadi pendengar yg setia pun dah cukup utk melepaskan sikit tekanan yg diorg hadapi....kalau kita bole bagi sedikit idea dan nasihat...tu pun dah lebih dari cukup bagi org2 yg ada prob...walau apa pun....keputusan tetap terletak ditangan diorg sendiri utk memilih cara yg terbaik utk menyelesaikan masalah tu...keputusan tu juga haruslah berlandaskan pada kehendak2 agama...baru lah berkat usaha kita tu....untung nasib....ajal maut...jodoh pertemuan semuanya ditangan Allah...kita bole merancang...berdoa dan berusaha...yg selebihnya....berserah...

*mcm serius je post aku kali ni...haah kot....mungkin sebab terpengaruh dgn post pise yg bertajuk "hati2 dgn hatimu"....dan mcm yg pise ckp semlm....hanya dia je yg faham maksud post tu...nnt ko terangkan kat aku lagi ek pise...aku takleh concentrate masa baca post ko tu td sbb aku ngantuk...kwang3










4 comments:

Marky Jaha said...

wakakakkaka..ades...aku xde mksudkn ape2 pun...juz citer bese2 jek..=]

Joe Black said...

wahahaa...gaya ko citer semlm ada msg yg ko cuba sampaikan...tkpe2...nnt aku study sendiri post ko tu....kui3

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

huhu abg...ada gak nma ayu ek...sian adik abg ni...

Joe Black said...

erk...ada la...huhu...cian ayu :(