بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, May 27, 2011

babi pun jauh lebih baik...

babi ni jauh lebih baik dan berguna dari sesetengah orang dalam dunia ni

sempat ke tak ek aku nak tulis blog ni...bila2 masa je siap la keta aku ang tengah servis tu...tadi dia kata dalam pukul 5...tapi pastu ada tambahan...nak tukar v belt la pulak...terbang lagi RM 181.20...sapa kata keta baru takyah kuar duit...silap2 haribulan servis untuk maintenance dia pun mencecah RM500...hari ni dah tentu melayang RM400 aku...iskk...tak berbaloi...bek pakai keta second hand je...dengan harga keta aku tu...aku boleh dapat mercedes second hand...merc ni bukan apa...memang spare part dia mahal...tapi tahan lama...kurang2 boleh tahan 5 atau 6 kali ganda dari riwayat spare part keta jepun...lagipun ada pomen tu cakap kat aku, rata2 part2 keta jepun ni boleh tahan dalam 3 tahun je...pastu nak kena tukar...yer la...kalau boleh tahan sampai 10 tahun...gulung tikar pulak la diorg nanti...takkan nak harap orang beli keta je...sekali tsunami...beribu keta diorg total lost...semua tu diorg dah amik kira...

hari ni majlis pernikahan mie...erk...pernikahan twin mie...tapi dia punya selok macam mie yang nak nikah...abih mie bila pulak?erk...sibuk tanya orang...ko tu bila joe?aku?ooo...aku ni nikah nak tunggu orang aturkan...dari pihak family aku...sampailah ke kawan2 aku...semua sibuk nak menyibuk dan nak masuk campur dengan kehidupan aku...semua diorg nak aturkan...kalau boleh hidup mati aku biar diorg aturkan...tu kalau aku bagi acc bank dengan kad atm aku dengan kad kredit aku tu...kecik tapak tangan, laut china selatan diorg tadahkan...tak cukup laut china selatan, benua tamadun lumeria (sila rujuk http://id.wikipedia.org/wiki/Lumeria) diorg tadahkan...termasuk lah siapa yang layak dan tak layak berkapel atau menjadi calon isteri aku...dulu bekas kawan aku tu pandai tanya "diorg yang nak kawen ke ko yang nak kawen?"...tapi bila aku dapat awek yang cun dan dia macam tak berjaya nak tekel awek tu...boleh pulak dia atur sendiri ikut kehendak dia...kononnya nak tolong aku...kononnya awek tu tak sesuai dengan aku...dan tindakan dia ni seolah2 nak balas dendam..."aku tak dapat...ko pun tak boleh dapat awek tu"...

dari awal aku kenal kekasih aku...ramai yang cakap macam2 pasal aku kat kekasih aku...tapi kekasih aku ni tak bodoh sangat macam diorg2 yang berkata2 tu...kekasih aku ni suka kaji dulu perangai aku...kenyataan2 seperti:

1] joe tu pandai layan ramai pompuan dalam satu masa
2] joe tu nak yang cun je
3] hati2 dengan joe...dia tu playboy
4] joe tu dah kawen
5] joe tu ada skendel dgn xxxx dan xxxx
6] joe tu ramai awek

erk...banyak lagi...aku sampai dah lupa...dan aku perasan, sejak aku kecoh2 pasal benda ni, ramai yang dah tak rapat dengan aku...termasuklah kawan2 yang dulunya amat rapat dengan aku...termasuklah kawan2 yang aku percaya dunia akhirat...kawan2 yang aku sanggup mati demi diorg...patutlah diawal perkenalan aku dengan kekasih aku tu, banyak kali dia tanya aku..."yang tu boleh caya ke bang?"..."yang ni boleh caya ke bang?"...mula2 aku tak faham sangat maksud dia dengan pertanyaan yang macam tu...sampai lah kesatu tahap...dia citerkan semuanya satu persatu sapa yang pernah cakap macam2 yang kat atas tu kat dia...kalau korang ada terlepas cakap kat dia dengan soalan2 kat atas tu...lebih baik korang melutut depan aku lepas ni....hak3...korang tak akan terlepas....biar korang jadi macam kera sumbang...biar korang rasa terpinggir dengan dosa korang....macamana terseksanya aku dengan tindakan korang...macam tu lah aku taknak korang selesa hidup didunia ni...biar korang dibelenggu rasa bersalah...aku tak pernah kacau korang...nape korang sibuk dengan kehidupan aku...apa salah aku kat korang...??

biar aku jawap...tu semuanya adalah kesan dari hati yang busuk...yang tak boleh tengok orang lain senang...tak boleh tengok orang lain lebih dari korang...tak boleh tengok joe black ada kekasih...tak boleh tengok ada awek yang kroang tekel tak berkenan kat korang...tapi berkenan kat joe black...kononnya demi kebaikkan awek tu, jangan sampai terpedaya dengan permainan joe black...padahal biar awek tu suka kat kroang kan?cipta semua keburukan joe black dan fitnah kat awek tu pasal joe black...dengan harapan, "ooo...bagusnya dia ni...nasib baik aku tak jatuh cinta dengan joe black....kalau macam ni...baik aku bercinta dengan dia je"...

aku nak tanya lagi...apa yang kau boleh tolong kalau kau citer semuanya kat org lain...terutamanya kat family aku?kau nak apa?apa tujuan kau?kau baik sangat ke nak atur kehidupan orang lain?family kau tu semua dah ok ke?kalau mati nanti semua masuk syurga ke yang kau sibuk2 dengan hal orang lain?apa yang kau busuk hati sangat?ada aku kacau family kau ke?kau tu tak pernah buat dosa ke?apa yang kau tau pasal aku sampai kau ambik keputusan drastik nak masuk campur urusan aku?sampai sekarang aku tak pernah sangka bahawa aku berkawan dengan seorang yang busuk hati...aku rasa orang macam ni tak layak hidup dalam dunia ni...kita bagi madu...dia balas dengan racun...kita bagi dia makan...dia gigit kita balik...kita tolong carikan kerja...dia pulak nak jatuhkan kita...manusia ke tu namanya?aku rasa babi pun lebih baik dari orang yang macam tu...babi tu kita bagi makan...dia tak gigit kita balik...cukup masa...boleh jual...pastu dapat duit....kalau sembelih manusia, apa yang kita dapat?silap2 kena penjara...menyusahkan...dan merugikan bela manusia yang macam ni...itulah salah satu sebab kenapa aku pindah...lepas ni korang tak yah tanya lagi kenapa itu dan kenapa ini...aku dah tak larat nak dengar...sebelum korang tanya.aku...korang tanya dia dulu...kenapa masuk campur dalam rumahtangga aku....


p/s -  kepada sesapa yang terasa dengan tulisan aku kali ni...korang lah babi tersebut diatas...hak3

4 comments:

Atirah Tyra said...

alamakkk...tyra penah ckp kt awek abg,abg pondan.iskkk..cm ne ni?nk terasa ke x nk.

Joe Black said...

tira tu bukan pernah ckp...tapi selalu ckp...seb bek pondan tak termasuk dalam kategori babi...hua3

Rynn Mazlan said...

biarlah abg..kat dunia ni mgkin dorg menang burukan abg..kat sana bia je Allah yg balas..stiap ape yg blaku...ada blasan nye kan... mi taw abg kuat..haha lain la kalo abg pondan kan? hahhahaa.... tuk abg ngn kekasih abg, smoga tabah ye... adik2 abg sume ada diblakng abg n kekasih abg :p

Joe Black said...

abg tanak balasan pape kat dia...abg cuma tanak dia ganggu abg je...cukup lah...tak banyak sangat permintaan abg kan?huhu...