بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, May 15, 2011

Awek Kening Lebat

2 jenis je ubat aku kali ni...

aku demam...aku tak sihat...aku sakit tonsil lagi...kot...sebab bila aku spray ubat watermelon seed tu dia tak kurang pun rasa sakitnya...kalau sakit tekak mesti terus hilang rasa sakit bila spray ubat tu..."sorry deh...kito takdop ubak sakit tekok...kalu sakit tekok demo beli ubat ni deh" kata medical assistant kat klinik 1 malaysia semalam sambil tunjukkan kat aku pembalut gula2 fisherman friend dan strepsils kat aku..."ni ubat utk demam dan tahan sakit" ...kata MA tu lagi sambil menghulurkan panadol KK kat aku..."nape takde ubat sakit tekak kat klinik 1 malaysia bang?" tanya kekasih aku masa aku call dia semalam..."kerajaan takde bajet kot sayang...diorg cuma ada bajet untuk sakit demam, batuk dengan selsema je..." jawap aku...dulu pun aku macam ingat2 lupa...kan dulu aku penah sakit tekak...dan penah gi klinik 1 malaysia ni...dulu pun memang takde ubat sakit tekak ni...kalau ubat sakit perut ada la...kot...

aku bersyukur kepada Allah kerana dia tunda lagi schedule aku gi laut...patutnya esok...kan dalam entry yang lepas aku ada cakap 12hb kena gi lagi...tapi postpone ke 16hb...tapi tadi boss aku postpone lagi ke 19hb...aku pun macam tak larat nak pegi bila sakit2 macam ni...tangan2 semua macam berdenyut2...sengal2 dan sakit2...makan panadol KK tu baru boleh tahan sikit...semalam gi farmasi...dia bagi gula2 kaler merah tu je yang kalau kita makan nanti lidah kita jadi kebas...tak rasa pape...dah abes 10 bijik aku makan..."kemam 2 jam sekali yer"... kata awek kening lebat (kekasih aku ler ni yang bagi gelaran kat awek kedai farmasi tu) kat kedai farmasi tu semalam...tapi nampaknya penyakit tonsil aku ni agak kebal dari gula2 kaler merah tu...stop sini jap...nak semayang pastu nak kuar gi farmasi tu balik...nak mintak antibiotik pulak...

Draft saved at 7:32 PM

kul 10.30 pm...sambung balik...tadi baru balik dari gi farmasi...pastu beli sup ayam siam...erk...len macam je bunyiknya...tadi beli sup ayam...ala2 siam tu...sup yang masam tu la...ingatkan nak cari sup melayu tapi agak susah nak cari sup melayu kat kuantan ni selain kat hepi home tu...dan selain mamak...tapi tak boleh lawan sup kambeng kat batu pahat...gi tengok kat page ni kat fb: http://www.facebook.com/pages/sup-kambing-batu-pahat/133559616663982?sk=wall ...sedap banget....dulu masa aku muda2...masa tu masih belum ada darah tinggi...aku selalu lepak makan sup kambeng kat situ...tapi dulu ada banyak sup yang sedap macam tu...sup kambeng mamak tu sekarang ni dah tak ramai yang meniaga...dulu ada sorang mamak tu memang pure datang dari india...cakap melayu pun tak berapa reti...tapi sekarang dah takde dah mamak tu...dah mati kot...tinggal satu gerai je lagi yang ada kat bp tu...dan rasa dia memang saling tak tumpah dengan rasa sup mamak yang dah takde tu...

aku ~ "dah abes 10 bijik saya makan tapi makin teruk je"
awek kening lebat ~ "hah??dah abes beli semalam?"
aku ~ "haah...sampai kebas2 lidah saya...tak rasa pape"
awek kening lebat ~ "erk...makan macamana?"
aku ~ "2 jam sebijik kan?"
awek kening lebat ~ "haah...jap ek...(sambil ambik hp dan call seseorang)...ok...saya bagi antibiotik"
aku ~ "oh ok2"

ni dialog aku dengan awek kening lebat kat kedai farmasi tadi...terkejut dia tengok aku dah abeskan gula2 yang dia bagi tu tapi sakit tak baik jugak...masa mula2 masuk lagi aku dah cakap gula2 tu tak berkesan dan aku nak antibiotik...agaknya dia call boss dia kot nak tanya nak bagi pil apa pulak kat aku...memang nak kena makan antibiotik aku ni, baru boleh baik...kot...harap2 sembuh la sakit aku ni sebelum kena pegi laut...rasa macam sakit2 badan aku ni tanda usia dah senja...erk...tak la...sakit2 sebab demam la ni...demam sebab tonsil kot...ntah la...

penat dah nak menaip...nak tengok citer indo ni pulak..tajuk apa ek...tajuk 'Air Terjun Pengantin"...ramai yang sexy2 ni belakon...erk...ni kalau kekasih aku baca ni mesti kalau dia jumpa aku nanti aku kena piat tinga...erk...huhu...>>>>>>>>>>>>>>>>


*kpd sayangku....erk...abg tengok sikit je citer ni...erk...huhu...

2 comments:

Mie Fisher said...

ko mkn je panadol active Fast..pastu pakai bj tebal2..pastu tdo..comfirm baik esok..erk

Joe Black said...

aku tgk fast and furious 5 je badan aku jadi berpeluh...tak sabar nak bawak keta laju2...erk..