بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, May 7, 2011

Sedihnya...


"ok la zxx...nak wat keje pulak"...kata abg zul yang bingkas bangkit dari katil dia..."wat pe keje...relax je...contractor yang buat keje pun nak sibuk"...kata aku pulak sambil komen2 kat fb dgn ayu..."suka aku dengar statement ko...hahaha...aku nak tau progress je"...kata abg zul lagi..."ala takyah...tido je la...nanti petang bole tanya progress"...kata aku kat dia...dan dia pun berlalu sambil gelak2 tinggalkan aku sorang2 kat bilik ni...tadi ada safety meeting...dari kul 6.30 pagi sampai nak dekat pukul 8 baru abes...lepas meeting tu dok jap kat smoking room...isap rokok sambil minum air barli..."pengumuman kepada warga xxxxxx...gotong royong akan diadakan di lower deck pada jam 8.15 pagi...terima kasih"...announcement dari RO...ada gotong royong pulak...sabtu lepas aku dapat skip sebab aku kena wat kerja urgent...hari ni tak dapat skip dah la sebab aku memang dah takde keja...tinggal tunggu chopper je esok..."bereh dah keje?" tanya RO semalam kat smoking room..."bereh dah bang...tinggal tunggu chopper je ni...abg letak nama saya paling atas sekali masa booking nanti eh...orang lain punya tak letak pun tak pe...hehe"...kata aku kat RO...dengan harapan dia penuhi permintaan aku...yer la...30 org lebih balik esok...takut takde chopper je...iskk...

petang ni baru tau nama ada ke tak...kadang2 nama ada pun tak boleh balik jugak...sampai chopper tu dah betul2 landing kat airport tu abrulah confirm memang dah balik dari laut...sebab selalu je jadi kes chopper rosak, pastu singgah kat platform berdekatan...pastu kena stay pulak kat sana...pastu ada pulak nanti cuaca buruk la...chopper tak boleh landing kat platform la...angin kuat la...chopper tak nampak platform la...dan macam2 lagi...sebab tu aku kata selagi tak landing kat airport...tak confirm lagi aku dapat balik ke tak...iskk...

dah agak lama tak jumpa kekasih aku...rindunya wasew...rindu nak ronda2 kuantan dgn dia...rindu nak minum cool blog dgn dia...rindu nak jalan2 kat sawah padi dengan dia...erk...rindu jugak kat keta aku...apa citer agaknya keta aku tu...sian dia...berhujan dan berpanas 11 hari 9 malam...iskk...dah lama aku tak dok lama2 kat sesebuah platform...paling lama 13 hari setakat ni...yang ni 11 hari...kalau semuanya ikut macam aku plan cuma duduk dalam 8 hari je...tapi kita plan sendiri...tak melibatkan orang lain...bila dah sampai platform...kita kena ikut plan diorg jugak...kena give and take...kita tolong diorg...diorg akan tolong kita balik...takleh nak wat keras macam tu je...yang lain2 keras tu takpe la...erk...skip2...huhu...kaki aku ni dah keras2 dah...semua dah tegang2 urat sebab asik turun naik tangga je...lama2 boleh jadi body builder aku kalau macam ni...tak larat dah membanting tulang empat kerat kat sini...setiap masa berpeluh....erkkk...aku baru nak suka...tetiba dapat call dari boss aku...iskkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!

boss aku call tadi...memang aku boleh balik dah esok...tapi kena naik platform lain pulak khamis ni...iskk...12 hb 5...maknanya tak dapat nak sambut besday kekasih aku...sedihnyaaaaaaaaaaaaa :'((

iskk...rasa macam takde mood na abeskan entry kali ni...harap2 ada benda2 baik yang aku dah buat yang akan Tuhan balaas dengan mendelaykan next schedule trip aku ke platform tu...sebek...tobak ah...

stop la kat sini...


*kpd syg ku...sayangggggggg...iskk...sedihnyaaaaaaaaaaaa....:((


5 comments:

Mie Fisher said...

ptt la... saboo jer laaa...

Joe Black said...

da sabor ler ni

Marky Jaha said...

erkk...cool...cool...

Unknown said...

alalalalala... siannya joe... dun worry ek nnt kuin doakan joe delay g platform tu ek.. nnt leh sambut besday kekasihmu itu... :)

Joe Black said...

pise : huhu...da cool da...cool blog...erk...

kuin : aminnn....agaknya doa kuin tu dah Tuhan makbulkan...schedule dah postpone...hehe...tq kuin :D