بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, May 5, 2011

Putih Dan Gebu

putih dan gebu...erk...

dah best dah blog aku untuk setakat malam ni dengan adanya 2 lagu yang aku agak suka yang satunya mengembalikan nostalgia masa aku muda2 dulu dan yang satu lagi tu bait2 lirik dia amat kena dengan aku dan kekasih aku dewasa ini...dan ada lagi satu lagu dari ogy jugak...lagu pelayaranku yang aku pernah post kat blog aku ni satu masa dulu...aku dah download dari 4shared...nanti aku nak post kat youtube sebab ada kat youtube lagu tu tapi ntah menda setting budak tu buat maka ianya tak dapat aku nak save kat playlist blog aku ni...dan aku macam tak berupaya nak post lagu tu kat youtube sekarang sebab line tenet aku yang cukup2 makan je untuk aku berkomunikasi dengan kekasih aku...dan aku masih ada sikit2 rasa gatal kat bontot aku kesan kemasukkan fiberglass ke dalam kulit2 punggung aku yang montok, putih dan gebu ini...erk...

"abg...abg pakai camera tak...saya..."....tanya aku pada brader yang dok sebilik dengan aku ni...belum abes aku bertanya, terus dia potong cakap aku..."tak pakai...ko pakai je la...aku balik minggu depan...ko jangan bimbang"...kata dia...semalam digital camera aku rosak...bila on je nanti dia blank...gelap je tak kuar pape pemandangan atau objek yang aku tujukan..."kalau ikut awok2 aku, biasa kalau jadi gini sebab selalu on off camera ni"...kata khairul masa aku tunjuk camera aku yang malfunction semalam..."ho la boh...takkang nok on okmo...abih bateghi"...kata aku pulak kat dia...memang patut pun rosak kalau betul la apa yang khairul cakap sebab aku memang selalu on off camera tu untuk savekan bateri...dan jangka hayat camera tu pulak dah 3 tahun lebih...company belikan utk aku masa aku mula2 join company ni...camera aku ni tak ubah macam pedang perwira tok tanpa nama...tanpa pedang, macam tak lengkap pekerjaan dia sebagai seorang pendekar...sama lah macam aku...tanpa camera aku tak bole buat keja sangat sebab keja aku cuma buat report dan inspection...dan witness test...kalau takde camera maknanya aku balik tangan kosong la...takde report...nasib baik brader ni bagi pinjam camera dia kat aku..."ko kalau pakai camera ni kena pegang betul2...jangan goyang2...nanti dia blur"...kata brader tu..."erk...ok2 abg" jawap aku ringkas...dalam hati aku pun tertanya2...camera olympus ni sebenarnya camera yang baik...kalau nikon tu camera terbaik dalam dunia...olympus ni baik lagi dari nikon maknanya...takkan takde anti shaking...pastu malam tu aku belek2 camera dia...memang betul la sangkaan aku...camera ni ada banyak function...contohnya kita boleh pilih untuk snap gambar secara auto...manual...program...anti shaking dan sebagainya...cuma kita kena select dulu setiap kali lepas on camera tu...kalau tak dia akan automatic pegi ke program...pastu tadi masa abg tu baru balik dari remote platform tu, aku terus cakap kat dia..."best camera ni bang...ok je tak blur gambar dia...meh saya ajar abg camana nak buat biar dia tak blur"..."oh...bole ke?dah 2 tahun lebih aku beli camera ni...baru aku tau hari ni....terima kasihlah zxx (erk...zxx ni nama manja aku kat sini...erk) sebab ajar aku"...kata dia dengan muka yang nampak macam hepi sangat2 sebab dapat solve gambar blur yang dia alami sejak lebih 2 tahun lalu..."camera murah je zxx...aku beli kat tesco...RM 200 lebih je" ..kata dia lagi...erk...ada ke olympus harga RM200 lebih...setau aku harga dia paling murah pun RM400...ntah la...kat kl ada kot...hari tu survey kat kuantan rasanya takde...

esok aku relax seharian...takde keje kat site yang aku bole buat...dok bilik je la nak buat report...memang aku tak sentuh langsung report hari ni sebab memang aku dah plan utk buat esok...sejak akau dah tak duduk paka dan tak duduk opis...aku jadi rajin utk siapkan report aku kat laut ni...pertamanya ialah sebab nanti aku turun dari chopper...aku boleh singgah opis terus untuk print report2 aku ni dan boleh courier ke opis GM aku kat miri secara percuma...kalau kena print sendiri dan kena courier sendiri...matai...!!!sekeping print kaler dah berapa...courier lagi...pastu sekeping report aku sekurang2nya ada 10 keping yang berkaler...dan bayangkan kalau ada 7 report...belum termasuk report2 kecik yang berjumlah lebih kurang 15 report semuanya...dekat 14 ratus jugak la pitih aku melayang...bukan bole claim pun...baik aku print kat opis dan courier dari opis...semuanya opis yang tanggung...huhuhu...dan setakat ni aku cuma berhutang 1 report dari kerja aku...dah 5 report major dan 15 report minor yang aku dah siapkan...huhu...kalau dulu...bercinta rasa nak siapkan report ni...nak2 masa tu tengah gila main poker...memang takde masa nak siapkan report...adehh...seb bek kekasih aku dah tak bagi aku men poker lagi...men cv takpe...erk...skip2...huhu...

dan malam ni aku boleh tido lambat skit kot...sebab besok pagi lepas briefing pagi aku rasa nak tido kejap...kat sini ni sebenarnya lebih selesa kalau tido dalam suasana terang supaya mudah terjaga dan kan biasalah kalau tempat baru kan...mesti kita macam mamai je bila tiba2 terjaga dari tido...kekadang bila terjaga malam2, aku jadi terpinga2 dan tertanya2 kat manalah aku berada pada ketika itu...dan aku pasti korang pun akan rasa benda yang sama macam aku rasa kalau korang tido ditempat yang asing dgn korang....kecualilah kalau korang tido mati...yang tu takyah citer la...

iskk...lagi bape hari la aku nak kena berada kat sini ni...masuk esok dah 3 kali chopper datang dan pergi tapi aku masih lagi kat sini...selalu tu, next trip chopper yang datang mesti muka aku ada kat dalam chopper tu...berbeza untuk trip kali ni...rasa macam tak balik2 pulak...adehh...hutang piutang bank belum bayor...keta belum bayor...astro...streamyx...api...air...semua blm bayar...mesti semuanya akan charge late payment la nampak gayanya...dah tu nak suruh sapa pulak gi bayar...nak bukak maybank2u nak transfer ke sesapa pun takleh sebab line slow...adehh...

ngantuk la pulak...sambung lain kali la...


*kpd kekasihku...jom tido sayang...erk...huhu...

4 comments:

Katak Hijau said...

dosa mendedahkan rahsia dalaman kat org taw abg.. erkkk.. wakakakakakka>>>>>>>>>>>>>

Joe Black said...

wakakaaka....mana dosa sebab tu semua tak betul...kalau betul lain la...wakakaka...nite ira...abg nak tido dah...sambung esok plk ek...tk care :)

Mie Fisher said...

suh la ira byr bill..dia dh ade moto..vrommm vrommm!!! ahahaha...

Joe Black said...

aku tak bagi kunci umah aku kat dia...ada dalam keta kat xxxxxxx...iskk...