بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, May 2, 2011

Ikan Puyu Kat Kampung Apa

motor aku macam yang kat atas ni yang kaler hijau tu...

Alhamdulillah...tak ada kata2 yang lebih mulia utk aku ucapkan kepada Tuhanku...Allah yang Maha Esa kerana dengan limpah kurnia nikmatNya aku dapat on9 kat platform ni...cuma baru semalam aku dapat bukak skype dan chit chat dengan kekasih aku...tu pun line dia putus2...tapi kira ok la jugak dari terputus hubungan terus...tapi tak pe jugak pun takde internet sebab ada Italk dan bilik aku ni pun dekat je dengan tipon kat corridor tu...kekasih aku boleh je nak call aku bila2 masa dia suka...cuma aku ni je yang samada ada dengan tak kat dalam bilik aku ni...pastu baru hari ni aku dapat setting proxy server tu...mintak kat sorang saing kat sini...dan bila aku nak masukkan proxy server tu, nombor tu dah memang ada kat setting tu...cuma tinggal nak kena click je...pelik...sebelum tu takde...lepas mintak je tetiba ada...tapi takde menda nak dipelikkan sangat pun sebab tu semua kuasa Tuhan...takde yang mustahil dalam dunia ni...yang ada cuma wajib,sunat,harus,makruh dan haram...selain fardu ain dan fardu kifayah...

erk...aku gi laut hari khamis hari tu...walaupun kekasih aku tak putus2 berdoa dan berharap chopper cancel dan aku tak jadi gi laut...namun semuanya adalah berjalan seperti yang telah Tuhan tentukan dan janjikan...sampai jugak akhirnya aku kat platform ni...dari hari khamis sampai semalam puas aku godeh2 (erk...dalam bahasa englishnya bedek2 kot...tak pun bodek2...takpun apa ntah...lantaklah korang paham ke tak) proxy server ni...macam2 nombor aku masukkan tapi tak jadi jugak...last2 dia mari sendiri...erk...maksud aku lepas aku compare dengan yang member aku bagi ni...tetiba nombor tu ada...dan sama...dan boleh connect pulak lepas aku tick kat kotak dia....natang tobak ah...erk...silap...Alhamdulillah...Astaghfirullahalazim...

tadi aku tengah cakap akt tipon dengan kekasih aku sebenarnya dan tetiba line maxis dia terputus...pastu aku masuk ke bilik member aku tu la...depan tipon kat corridor tu...masa aku masuk bilik dia nak discuss pasal keje tu la aku ternampak laptop dia ada FACEBOOK!!!...tanpa basa basi aku mintak no proxy tu kat dia...ada hikmahNya rupanya line tipon tu terputus kejap...kalau tak sampai aku bali ahad depan pun aku masih takleh internet...erk...

kita tinggalkan kejap kisah proxy server tu...kita citer pasal kita2 je la ek...citer sini abes sini ek...janji?ok2...gini citer dia...aku rasa ni yang paling lama aku dok laut sejak aku dah tak dok paka lagi..."bereh dah keje?"...tanya brader yang dok sebilik dengan aku...nama dia zulkifli...erk...masa aku baru masuk bilik lepas setelkan satu kren hari jumaat hari tu..."baru satu"...jawap aku ringkas sambil melepaskan lelah sebab panjat tangga nak ke bilik aku..."haha...baru satu ek...sedih je dengar"...kata dia lagi...haah...sedih bang...ada lagi 6 kren nak kena buat...dan masa hari tu baru hari kedua aku berada kat situ...lamanya lagi nak balik darat...tak sabar nak jumpa kekasih aku...rindu bangat rasanya...nak ajak dia mengail ikan puyu kat kampung apa ntah kat area sawah padi tu...tenang je dok kat kampung tu...masa mula2 aku jumpa kampung tu aku dah rasa tenang dah...dan lama lepas tu aku nak bawak kekasih aku ronda2 kat kampung tu dan sejurus sebelum aku gi laut hari tu dapat jugak aku bawak dia gi situ...sebelum tu ada jugak bawak tapi tak masuk sampai dalam2 lagi...dan seperti aku jugak...dia pun dapat rasakan ketenangan yang sama macam aku rasa...

sebelum tu lagi aku gi paka dengan mie...dan dengan kekasih aku...sebab nak ambik sisa2 barang2 aku kat umah lama tu...masa on the way pegi tu ntah camana aku tersinggah kat kedai motor tempat aku beli motor lagenda aku tu...pastu aku tanyalah bape down payment Ego LC...erk...pastu dia kata RM2800...murah RM700 dari kat kuantan...pastu aku tanya lagi bape dia nak amik lagenda aku tu...dia kata RM2k lebih...itu dah cukup baik...kat kuantan diorang nak amik RM1900 je...pastu hari selasa tu...aku tanpa basa basi terus ajak mie gi kemaman balik sambil bawak motor aku tu...tujuannya hanya satu...nak tolak motor tu dan tinggalkan kenangan2 pahit bersama motor tu dan nak ambik motor Ego LC baru dan mulakan hidup baru aku dengan dia...erk...pas aku bawak tu...nyonya tu pun kira2 la...dia ambik motor aku tu RM2300...ok dah tu...lebih RM400 dari kuantan...sapa nak bagi...aku pun dengan muka yang konon2 tak puas hati dengan harga tu pun bersetujulah utk trade in lagenda dan sambar Ego LC baru...huhu...kaler hijau beb...kwang3...aku berterima kasih kepada mie sebenarnya sebab bersusah payah sampai kebas bontot dan sakit lutut dan peha temankan aku naik motor gi kemaman dan balik semula ke kuantan...letih boh bawak motor...dah la tak leh bawak laju...motor baru pun kena running in 2000km kata nyonya tu...kata pak dek 1000km je...dia pun baru je belikan anak dia Ego LC kaler putih 3 minggu lalu...

sebenarnya aku saja beli motor tu dan bukan model yang lain sebab pertamanya sebab kekasih aku suka motor tu...keduanya sebab aku nak hadiahkan motor tu kat dia sempena besday dia yang akan datang ni...erk...walaupun aku dah bagi dia tapi aku masih boleh lagi nak pinjam2 balik motor tu dari dia kalau aku nak pakai...erk...macam buruk siku pulak...kwang3...dan sebab ketiganya ialah sebab down payment dia agak rendah berbanding dengan motor lain...erk...rindu pulak kat motor tu...baru 2 hari beli pastu aku dah kena gi laut...adehh... :(

hmm...line tak molek balik...skype aku pun asik terpusing2 je...iskk...camana aku nak post blog ni?inikah saat ku tido? (ikut macam lagu acha septriasa nyanyi tu...erk)...iskk...rasa macam banyak menda nak citer tapi aku nak kena tido sebab esok nak kena bangun awal...kul 5 pagi...bilik ni air cond dia sejuk pastu heater air rosak...so esok adalah satu hari lagi episod hari2 ngeri utk mandi dengan air sejuk...grrrrrr!!! (ni bukan marah...ni maksud dia menggegel masa lepas mandi esok pagi...erk...)

aku nak stop la dulu...kena draft la ni kot...sambung esok pulak...nak call kekasih aku sebelum tido...huhu...


*kpd kekasihku...abg rindu...huhu...

3 comments:

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

wakakakakkaa...abg mrh tu....

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

wakakkakaa,,abg marah tu

Joe Black said...

erk...ayu jgn la marah abg...erk