بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, March 2, 2011

Skynet

pre-amp aku yang berlampu biru yang menyilaukan mata bila aku bawak keta malam2...erk...sibuk je kuda laut aku ni nak interprem...adehh...
oh...dah 1 Mac 2011...banyak perubahan yang berlaku dalam hidup aku kecuali status aku yang masih single mingle ni...takpe...yang tu ketepi dulu walaupun ianya menjadi topik hangat org2 dikeliling aku dan dikeliling kekasih aku...malas nak fikir...walaupun ianya menjadi bahan fikiran utama org2 dikeliling aku...tak pasti samada org2 yang mengambil berat pasal aku atau org yang busy body pasal aku atau org yang tak senang dengan kehidupan aku sekarang...dan sikap2 yang macam ini mengingatkan aku pada satu firman Tuhan yang bermaksud :

"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah
kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

aku macam tak sempat nak post entry baru...bulan feb ni ada bape bijik je entry aku...aku bz skit...bz dengan perpindahan aku...bz dgn ke laut...pastu yang paling bz sekali ialah bz men cityville...adehh...banyak buang masa kehidupan aku main cv ni...dulu men fv...semuanya buang masa...terpaksa dok mengadap laptop je siang malam tunggu energy...bahaya cv ni...dah jadi ketagih pulak kalau main...dulu aku macam malas nak start men cv ni sbb aku dah tau camana rasa dia...rasa dia mesti lebih kurang dengan rasa men fv...semua kehidupan dan schedule aku based pada fv...bila masa nak harvest...bila masa nak tanam semula...nanti kalau labat harvest mesti dia layu...pastu rugi berjuta2 coin...sekarang men cv pun sama...kena tunggu je...kalau tak mesti tertinggal dalam kehidupan...sekarang diorg2 ni semua dah tinggi2 level...aku je baru nak naik...tu kena keje keras skit tu...lebih keras dari biasa...kena minum tongkat ali banyak2 ni...biar kuat jari jemari aku click mouse utk collect point kat cv...erk...


oh yer...aku dah secara rasmi dah tak duduk kat limbong, paka lagi dah sekarang....dah takleh nak panggil Joe Limbong lagi skrg...tadi dah mintak permission dari dj utk pindah @ keluar dari rumah tu...tinggal sikit je lagi barang2 aku yang aku tak amik lagi...mungkin dj nak pakai lagi kot sementara dia beli yang baru...tinggal ice box, mesin basuh dgn tv...dgn baju2 aku...dengan ampai baju...dengan gobok baju aku...dengan tilam aku....dengan speaker box aku...dengan errr...banyak jugak kalau nak listkan kat sini....nanti la aku amik...bila ada masa skit nanti...skrg bz lagi...abih skrg ko dok mana joe? erk...ntah la...ada org kata dok dekat2 ganu jugak...ada org kata dok kuantan...aku pun tak pasti dia dok mana skrg...biarlah dia dengan kehidupan peribadi dia yang penuh dengan kerahsiaan...lagipun takde pape benefit pun pada sesiapa kalau orang lain tau rumah dia kat mana...yang penting...dia sentiasa ada bila korang perlukan dia...kalau takde kat facebook...korang sms je dia...kalau sms dgn facebook tak reply...tu dia kat laut la tu...dan kalau kat laut pulak...senang je kalau nak kontek dia...tinggal je pesanan kat kekasih dia...nanti kekasih dia sampaikan kat dia...senang kan?


nape joe pindah dari rumah tu? erk...dah dekat 5 bulan joe dah tak berapa duduk umah tu...umah tu dah jadi macam umah persinggahan je...lagipun dah takde apa dah kat situ...joe dah temui segala2nya apa yang dia cari selama ni...mungkin dia akan kembali semula ke situ?tak de sapa yang tau...cuma joe dan TuhanNya yang tau...atau mungkin dia ada projek kat tempat baru dia ni?tu pun takde sapa yang tau...kehidupan joe bertambah misteri sejak akhir2 ni...mungkin cuma kekasih dia je yang tau apa yang berlaku ke atas dirinya...atau kat mana dia duduk skrg...abih mie pun tak tau?mie pun tak tau...dan lebih baik begitu...tak penting sangat pun org tau dia duduk mana...yang penting dia masih hidup di muka bumi ni...abih nanti kalau dia sakit pening atau mati nanti tetiba berulat je macamana?insyaAllah...semuanya terjamin... :)


kita tinggalkan citer Joe Limbong aka Joe Black tu kejap...ni nak citer pasal lain pulak...semalam aku tengok kat dashboard aku...berabuk...siap dengan kesan air manis yang dah kering...berpeluh2 aku bertungkus lumus cuci keta laur dan dalam...dah setel dah problem speaker kiri keta aku tak berbunyi tu...penat aku bukak panel pintu dan panel depan sebab nak cek connection kat speaker dan kat pre-amp...rupanya tombol fader tu je yang problem...kena pusing/putar2 skit kekiri kanan baru dia bunyik...nak kena tukar pre-amp baru tu...lagipun pre-amp tu tak best sangat sebab lampu dia terang sangat...nanti kalau bawak keta malam2 nanti mata aku silau...huuhu...ada alasan nak tukar pre-amp baru...tapi pre-amp tu best...bunyi dia satu2...erk...sayang pulak...ada sesapa nak beli tak?erk...


nak kuar jap...nanti sambung balik....adess...


Draft saved at 3:29 PM

sambung balik...da pukul 11.39 pm...iskk...dari petang tadi kuar sampai sekarang baru balik umah...tadi aku dah balik dah lepas jumpa pise dan beli barang2 tuuuuttt...dengan dia dan kekasih aku...pastu balik umah...sampai umah je blackout satu area umah aku tu...lepas makan (sebab perut yang lapa sangat) dan semayang maghrib...terus kuar balik...jalan2 gi cari skynet...isk...dari pagi cari skynet, baru tadi je jumpa...kat google kata skynet ada kat jln tun ismail...masa aku hantar barang tu kata skynet ada kat jln wong ah jang...jalan tun ismail dengan jalan wong ah jang tu bersambung sebenarnya...dipisahkan oleh jalan ubi yang melintang diantara keduanya...puas ronda satu kuantan...siap tanya mie lagi suruh dia cek kat google map kedudukan skynet...dia kata betul2 berdepan dengan kompleks belia dan sukan...puas tawaf deretan kedai kat situ tapi tetap tak nampak muka...last2 pegi round kat blok lagi satu, kearah cowboy...masuk celah2 deretan kedai kat belakang megacity...masa masuk lorong2 kecik kat belakang2 tu baru perasan skynet...kedudukan dia mcm yang aku agak...berada di pertembungan jalan wong ah jang dengan jalan tun ismail...dan terkedalam sikit kearah jalan ubi...kalau cari jalan tun ismail atau jalan wong ah jang memang tak akan jumpa punya sebab dia dah masuk ke arah jalan ubi...tapi masalahnya deretan kedai tersebut masih berada dalam kawasan tun ismail yang aku masih tercari2 dimana rasionalnya yang alamatnya under jalan tun ismail...dan kebanyakkan kedai2 kat situ semua sama...lorong2 kat belakang kedai tu semua sama kecuali di tukarkan nama kepada lorong2...contohnya lorong tun ismail 5 dan sebagainya...dan skynet tu no tipon yang terpampang kat situ korang tak yah la try call sebab memang tak de sapa yang akan angkat punya...no tu sama dengan no tipon yang diorg letak dalam google search dan kat envelope skynet branch tapi memang takde orang yang akan angkat...dan korang tak yah susah2 nak call customer service diorg sebab no tu takde dalam perkhidmatan masa aku call tadi...dan esok aku rasa memang takde cara lain selain terpaksa pegi ke skynet dulu utk nak tau barang aku dah sampai ke belum...erk...

mari kita nyanyikan lagu selamat utk kita semua...


erk...aku bukan nak sambung pasal skynet...aku nak sambung citer pasal dashboard sebenarnya...bukan dashboard keta...iskk...dashboard blog la...sejak aku tak aktif sangat kat blog ni dan tak bukak sangat dashboard blog aku...dah banyak rupanya nukilan2 dan hasil tulisan member2 aku...ada yang tulis pasal cinta yang tak berkesudahan...ada yang citer pasal dah nak masuk ke gerbang perkahwinan (erk...tahniah kepada sesapa yang terasa...erk)...ada yang tak abes2 memaki hamun diwaktu siang dan malam...ada yang suka copy paste info dari paper atau majalah yang diorg baca...ada yang citer pasal kehidupan dia setiap minit yang berlalu...ada yang citer pasal adik dia kawen yang aku rasa dia yang terlebih excited dari adik dia ...ada yang citer pasal pokok tumbang kat kuantan...ada yang citer pasal antu...ada juga yang citer pasal skynet...erk...dan benda2 ni semuanya menjadi sumber inspirasi pada aku untuk menulis blog..."youjie nages2 sebab rambut dia tersalah potong"...erk...suara sumbang mana yang dah mengganggu kotak fikiran aku ni...iskk...

iskk...miey ni ada projek kebun pulak sabtu ni...aku baru nak ajak dia mancing ikan tongsan kat tasik taman bandar...ada pertandingan mancing...dah lama aku geram kat tasik tu...nak mancing tapi takde member pulak...takkan nak ajak kekasih aku pulak...nanti dia boring pulak kalau tak dapat ikan...isk...camana ek?takpe la...pegi je la...bukan nak hadiah sangat pun...nak mancing je...nak tengok ikan apa yang ada kat sana...yang pasti masa aku baca poster dia tu...ada ikan patin dengan ikan tongsan...2 ikan tu je yang melawan kalau ikan kolam atau tasik ni...ikan pacu pun kurang skit...iskk...dah gian...lama dah tak tarik tongsan dengan patin...

iskk...stop sini la...aku nak search kat google citer pasal mancing...huhu...

*kpd sygku...sayang tengah makan ke tu?erk...gemok...erk...>>>>>>>>>>> huhu


3 comments:

Marky Jaha said...

erkk...byk yg ko listkn..naseb bek yg aku punyer blog xde...so aju x terasa la....keh3

ko nk pi mncing ke?cmner ngn piknik?

Atirah Tyra said...

grrrrrrrrrrrrrrr!!!!

Joe Black said...

erk..nape tira marah....huhu...>>>>>>>>>>