بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, March 14, 2011

Tahniah kepada Pise dan Syuzi

tahniah kepada Pise dan Syuzi...semoga perhubungan mereka berdua bahagia dan kekal hingga kejinjang pelamin dan hingga ke akhir hayat (copy ayat kekasih aku sebab aku tak jumpa ayat yg sesuai..tapi aku dah modified kasi best skit dari dia punya...erk)

hari ni entry edisi khas ni...aku tulis semata2 nak ucapkan tahniah kepada salah sorg member baik aku yang aku kenal kat alam cyber ini...dan menjadi antara teman terapat tempat aku meluahkan perasaan (erk...lain mcm je bunyiknya ni...erk) kalau aku ditimpa musibah dan problem...dia juga menjadi tempat utk aku mintak nasihat dan pandangan...dia lah Pise Rebus yang nama sebenarnya aku rasa Jaha kot...tapi member2 lama dia panggil dia Ha je...ntah lah...dia penah cakap kat aku dulu...tapi aku tak ingat...adesss...kalau dia pompuan mesti aku ingat punya...erk...

dan tak lupa jugak nak ucap tahniah kepada syuzi yang selamat melangsungkan pertunangan dengan pise...huhuu...

dulu aku dengan dia ni sama2 suka kaco awek2 kat chat room kat tagged...pantang ada awek baru yang tersesat kat room tu...mesti kena ngorat...hak3...pastu siap create group...eMo Inc...ramai pengikut masa tu...idea nak tubuhkan group tu timbul bila ada satu hari tu masa aku masuk chat room kat tagged tu...tetiba ada sorg awek tu suruh aku jadi presiden group yang diorg nak tubuhkan...mula2 nama group tu diorg nak namakan "fren forever"...pastu aku rasa mcm pondan je nama tu...aku cakap kat budak2 room tu nanti aku fikirkan...pastu aku bincang dengan pise dan dj...pastu aku cakap kat pise aku nak lantik dia jadi presiden...dj jadi timbalan presiden, mie fisher jadi naib presiden (erk...apa beza timbalan dengan naib?erk...aku tiru mcm UMNO tu...ada timbalan presiden...ada naib presiden...tapi fungsi dia sampai skrg aku pun tak tau...erk)...dan aku jadi secretary...pastu pise tanya aku balik...nape aku tak jadi presiden?pastu aku cakap la presiden ni keja dia senang je...cari org ajak join emo inc...secretary ni susah skit...ada banyak keja admin nak kena buat...budak2 baru join semua dapat offer letter dari aku...siap ada ajk...dan macam2 manager...macam2 conflict kat dalam emo tu...ada yang berperang...bermasam muka dan marah kat aku gara2 no siri je...siap gaduh dengan group2 lain kat tagged...nama aku diburukkan...huhu..kelakor...pastu emo inc ni dah jadi macam parti politik pulak...ada satu hari tu aku lepak kat dalam satu room tu...pakai acc aku yang lain...saja la jalan2 nak tengok akar umbi borak apa...tetiba diorg borak macam ni..."bila la boleh dapat jadi management emo inc tu ek?" kata budak tu kat member2 dia...huhu...aku tergelak je baca diorg chat mcm tu...aku dgn pise dan boss2 emo yang lain pun bukan nak sangat jadi boss...cuma aku rasa macam best kalau semuanya bersatu di bawah satu bumbung...dah banyak kali aku suarakan hasrat nak letak jawatan dan nak jadi ahli biasa tapi hasrat aku ditentang hebat oleh semua ahli...huhu...lawak...

tapi tu dulu...3 tahun yang lepas punya citer...masa tu zaman muda2...masa tu tak serius sangat nak cari awek kot...ntah la...aku rasa aku seyes...tapi awek2 tu yang ingat aku tak seyes kot sebab semua awek aku ayat...tapi nak wat camana...diorg sendiri pun tak seyes nak kat aku...so aku pun cari lah yang lain jugak sebagai back up plan...dan benda2 ni berterusan sampailah kat tagged tu dah jadi tak best sebab dah tak boleh nak komen2 kat status tu...pastu semua org berpindah ke facebook pulak...sebelum tu aku bagi miey je on fb aku sebab dia nak main friend for sale...pastu lepas semua pindah...aku pun dengan rasminya berpindah jugak lah ke fb...siang malam komen2 kat fb sampai mark block acc aku sebab bnyk sgt komen2...pastu aku buat acc baru sebab nak back up kalau kena block lagi...pastu dulu lagi aku teringat...aku pernah ada acc fb...tapi aku lupa...pastu bila aku recover balik pw acc tu...last2 aku ada 3 acc...dan baru2 ni aku buat lagi satu acc khas utk chit chat dengan kekasih aku...erk...4 acc?ho la boh...erk...

dan citer pise dgn aku pun sama agaknya...jumpa pilihan hati kat dalam fb...sebelum jumpa tu macam2 kisah cinta suka duka yang kami pernah alami...macam sama je...dua2 pun penah kena tipu dalam hubungan percintaan dialam cyber ni...tapi berkat kesabaran kami akhirnya kami dipertemukan pilihan hati yang juga mencintai kami sepenuh hati sebagaimana kami mencintai kekasih kami...erk...nape tetiba jadi kami lak ni?erk...

dan pise jugak lah yang nasihatkan aku supaya fokus pada yang satu...tak yah nak ada back up2 plan lagi...selagi ada back up plan...selagi tu kita takkan setia pada pasangan kita...selagi kita berfikiran macam tu...sampai bila2 pun kita takkan kawen sebab setiap hari kita akan berjumpa org yang mungkin lebih cantik...lebih baik dan lebih best dari pasangan kita...tapi belum tentu org tu boleh mencintai dan menerima kita sebagaimana kekasih kita menerima segala kekurangan kita....belum tentu org tu akan setia sebagaimana kekasih kita setia pada kita...belum tentu org tu boleh menjaga kita sebagaimana kekasih kita menjaga kita...bila kita dah confirm memilih pasangan yang bakal menjadi calon suami/isteri kita...bermakna kita dah bersedia utk menerima segala keburukkan dan kekurangan dia...kita bukan saja akan berkahwin dan akan tinggal dengan dia...malah kita juga harus menerima keluarga dia dalam hidup kita...dan menerima kawan2 dia...sebagaimana dia menerima kawan2 kita...kita juga akan berhadapan dengan kisah silam dia...keburukan, kekurangan dan kesilapan masa silam dia...tak ada manusia yang sempurna...kita pun macam tu jugak kan?

malas nak tulis panjang2...batang hidung aku tetiba terbau nugget goreng...haisshh...mana datangnya nugget ni....ooo...bau dari pasar malam kot...adehh...

*kpd sayangku.. abg lapar.. huk3

10 comments:

Marky Jaha said...

hahaha....terharu aku baca....tq my preng.....harapan aku selepas ni giliran ko plak...aku doakn ko dan kekasih ko bersatu juga nnti...:)

p.s: kemuskilan aku sjhk 3 thun lpas..knape ko x acept tyra jd ahli emo inc?kesian dia..at last ko letakkn dia dlm geng skezo yg misteri tu...?ape agenda sume tu?kwang3

Joe Black said...

wakaka...aku dah accept tira join emo...tu pun lepas aku kenal dia kat fb...seblm ni dia wat permohonan kat dj...tapi dj bekukan...tak tau kenapa...wkaakkakaa...

Marky Jaha said...

mungkin dj bekukan sbb tyra nye nick msa tu tyrahatesuperman....dj tu kn superman utk region limbong...hahahaha

Mie Fisher said...

wakakak~jaga2 belangkas dtg...erkkk

Rynn Mazlan said...

hehehe tetiba jadik kami lak...
pise dah alhamdulillah..pasni abg plak..insyaAllah..... :)

Atirah Tyra said...

hamboi3..mengata aku rupanyer...cissssss...

Joe Black said...

pise : wakakka...mungkin la kot...ntah2 dj takut tira akan menggugat kedudukan dia kat emo tk?wakakkaa

mie : ko pasni kalau dpt belangkas lagi...point ko tak akan dikira utk 2 bulan akan dtg...wakaka

mimi : erk...aminnn...:D

tira : uhuhu...mana de mengata...ni gosip je...erk...huhu...>>>>>>>>>>>>>>>>

Katak Hijau said...

aminnnnnnn.. erkkkk ;p

syuzi syofia said...

thanks 4 ur entry joe... tp tajok Tahniah kpd pise & syuzi... last2 jd kami plak... joe nk jgk enterprem ekk? ekekeke.... TQ again... :D

Joe Black said...

ira : aminnnn jgk..erk...huhu...amin apa ek?

syuzi : huhu...tajuk je utk pise dan syuzi...tapi jalan citer dia masih citer pasal joe jgk...wakakkaa....welkem syuzi :D