بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, March 17, 2011

Standby

oh...keje aku dah siap....seawal kul 4 tadi lagi...lepas makan popiah dgn minum jus mango....terus naik ke bilik...chat dengan kekasih aku....chiisssssssssssss...start aku nak menaip je mula la diorg kentut...sambung yang semalam ke apa ni...grrrrrrrrrr...babxxxxxxxxxxxxxxx...bongok betul la...hilang terus mood aku nak berkarya...erk...takpe...sambung balik...lepas baca blog mie tajuk apa ntah yang mcm arnold shwarzenegar sebut tu dalam citer Terminator II...dia suruh sabar dalam segala hal termasuklah bila kena gi laut...kena kentut...kena kaco dgn antu...kena tinggal sorang2...kena tinggal dengan kekasih...kekasih lama nak jumpa dgn pakwe baru dia...kena bajet beli barang dapur...kena marah dengan laki...kena itu dan kena ini...erk...korang jgn terasa pulak bila aku tulis mcm ni...kan kat intro blog aku kat sebelah ni aku dah mintak maap awal2 kalau ada kena mengena dengan sesapa samada disengajakan atau tidak...kwang3...

erk...aku nak citer pasal keja aku tadi...tadi bangun pag kul 5.30 pagi...mcm biasa la kat platform bangun time macam ni sebab nak berak apa semua time takde org kat toilet tu...nanti kalau berak ada org tak syok...taik tanak kuar sangat sbb bau busuk...kekadang pelik jugak aku...bila kat offshore je taik mesti bau busuk...lebih busuk dari biasa...mungkin sebab makan makanan yang tak segar dan mungkin sebab minum air reverse osmosis je 24 jam...mana ada air dari jab bekalan air pahang atau SATU (syarikat air terengganu)...dia org pakai water maker kat sini...air laut diorg proses jadikan air tawar...air tu digunakan utk mandi...basuh baju...dan basuh ikan sayur dan sebagainya...tapi tak digunakan utk makan dan minum...makan dan minum diorg supply air reverse osmosis dari darat...

sambung citer tadi...sejuk nak mampos...menggegel2 aku mandi sebab aircond sejuk sangat...pastu takde heater pulak air tu...pastu lepas semayang suboh tu aku turun makan...pastu lepak kat smoking room dengan song...aku ajak song gi morning briefing kul 6.30 pagi tu...pastu song cakap briefing kul 7...kalau aku tau boleh la aku bangun lambat skit...patut la masa aku mandi kul 5 lbh tu toilet tu kosong je...rupanya diorg bangun lambat...iskk...esok bole la bangun lambat skit...kul 6 ke macam tu...diorg lambat briefing kat sini sebab takde production...kan platform ni baru lepas terbakar...siap masuk paper 2 bulan lepas...aku ingatkan dah siap dan dah flow balik minyak dia...rupanya belum pape lagi...ada lagi kesan terbakar...dari kesannya teruk jugak...diorg tak on lagi...baru nak repair...sian diorg...aku boleh bayangkan camana keadaan diorg...mesti panic...aku penah tengok video platform Piper Alpha terbakar kat North Sea...sampai tenggelam platform tu sebab terbakar teruk...korang boleh tengok video dia kat link yang aku bagi tu...cuma untungnya platform ni ialah sebab minyak dan gas dari platform lain dah ditutup dan tak dialirkan terus ke platform ni...kat Piper Alpha tu semua minyak dan gas dari platform lain terus-terusan di alirkan ke platform tu...dah hangus terbakar baru diorg tutup minyak yang flow ke platform tu...kes tak dapat nak communicate je...camana nak communicate, semua radio dgn tipon dah terbakar...sian...sian diorg...cari rezeki demi keluarga tercinta...yang sep2 boss ni tau suruh je gi laut...tak kira cuaca baik atau buruk...tak kira condition dia selesa atau tak...bahagian dia...ke guane?

pastu lepas briefing tu...dalam kul 7 lbh, sementara tunggu song siapkan kren tu, aku gi blk bilik...try nak ym dgn kekasih aku...sampai tetido2 aku tunggu line ni...last2 kul 10 lbh baru dapat ym dgn kekasih aku...lepas mkn tengahari dalam kul 2 lbh baru start wat keje...kul 4 dah bereh...sejam lebih je bereh dah? ho la boh...ni yang lambat ni semuanya adalah karenah birokrasi je...terpaksa tunggu satu hari lagi utk chopper...iskk...apa2 pun alhamdulillah...kerja aku berjaya dilaksanakan tanpa banyak masalah...utk kesekian kalinya Allah memakbulkan doa aku...supaya dimudahkan urusan kerja aku disini...dah dimudahkan segala urusan aku yang lain...alhamdulillah sebab kekasih aku pun ok je nampaknya tu selain kena sakat dengan antu tido...mungkin dia terlupa nak baca bismillah 21x masa sebelum tido tu...sebab tu antu tu kaco dia...tak pelah sayang...nanti kita banteras antu tu ek...nanti abg ajarkan amalan2 yang bagus utk menghalau antu syaitan ni...

gi mandi jap...pastu makan...

Draft saved at 6:01 PM

aku dah wat chopper booking utk balik ke darat...nasib baik kekasih aku ingatkan tadi...huhu...lepas meeting petang tadi terus naik...pastu mandi...sejuk nak mampos lagi sekali...tapi tahan skit la sebab badan panas lagi sebab turun naik tangga tadi...suboh esok? err...suboh esok kita tengok la camana ek...iskk...tak sanggup aku nak fikirkan...adehh...kalau bole masak air panas sendiri kat sini kan bagus...takkan nak amik air panas org buat air minum tu...lagipun tak kuasa aku nak turun 4 tingkat lepas bangun tido semata2 nak amik air panas...belasah je la...mandi lebih kurang...bukan mandi wajib pun...erk...

aku baru balik makan...sedap makanan kat sini...masak biasa2 pun sedap...tak macam makan kat platform sebelum ni...sampai gastrik aku sebab tak selera nak makan...makan marcaroni masak apa ntah yang ada cheese atas dia pastu campur daging kisar campur sosej potong nipis2 pastu masuk oven tu...memang dari dulu aku suka makan menda tu...kalau ada kat platform mana2 mesti aku amik menda tu dulu...tak makan nasik dah...nanti aku nak beli bahan2 dia...pastu nak suruh kekasih aku masak la...pastu bole makan dengan mie dan pise sambil mancing kat benteng...erk...pise dengan mie...korang standby je ek...nnt aku balik darat kita gi mancing...korang pilih je nak mancing kat benteng ke kat muazam...erk...kat muazam nanti dapat ikan lais aka ikan selat...patutnya dapat tilapia merah hari tu...takpun dapat flower horn...takpe...takde rezeki...mungkin lepas ni kot?erk...sian kekasih aku...makan apa ntah dia kat darat tu...makan nasik la kot...erk... :(

letih la wat blog ni...nak stop dulu...


*kpd sygku...nnt syg makan tau...miss u so much.. :)




10 comments:

Rynn Mazlan said...

stop dulu..smbung pas isyak plak..kih2..same lah.. adehhh

Mie Fisher said...

dia ssh nk mkn joe...ko balk la cepat joe..ko berenang je..erkk!! ko xlehh berenang..sabo je la...

Katak Hijau said...

haipp mie.. jgn bocor resia tau.. haha.. abg take care kat sana yek..

Joe Black said...

mi : haah..tgk la kalau rajin...abg nk wat report pulak pasni...adehh

mie : oo..susah nak makan ek sin...tadi dia kata siap buat nasik goreng kunyit tu?

ira : oo...tak mkn ek?huhu...ira pun tk cr...jgn lupa mkn...erk..huhu

Marky Jaha said...

balik je kat darat ni joe..tempat ko bkn disitu....lg best duk benten dr duk platform...kikiki

Joe Black said...

huhu...aku kalau bole lepas abis keje je nak terus blk darat...erk...seb bek ko ckp dok kat benteng...kalau kat banteeeng payah pulak...nnt jumpa solimun plk...huhuhu

Katak Hijau said...

wekkk ;p

Joe Black said...

ira : erkk...wek dah kabush...lusher...huhu

Katak Hijau said...

erkkkkkkk... haha

Joe Black said...

huhu...hari ni ira masak nasik dgn lauk tau..jgn mkn nasik goreng je..huhuu