بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, February 18, 2011

Di Badai Asmara


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


harap2 aku bole publish entry ni...line tenet kat sini amatlah slownya...aku tulis dari atas katil yang terletak lebih kurang 200km ditengah laut china selatan diukur dari persisir pantai kerteh kot...dah 27 jam aku tinggalkan darat dan tinggalkan kekasih aku kat darat...huhu...rindunya kat dia...erk...keje aku dah siap kat sini...tadi tengahari lagi dah siap sebenarnya...alhamdulillah...Tuhan masih sudi memakbulkan doa aku...memudahkan kerja aku tanpa ada banyak masalah...cuma satu je yang aku terkilan...masa kat darat tu aku ingatkan next available chopper hari sabtu...beriya aku yakinkan kekasih aku yang aku akan balik semula ke darat hari sabtu...sekali bila sampai platform...aku terkejut sebab next available chopper nak balik darat hari ahad...sedihnya...sian kekasih aku...mesti dia dah tak sabar tunggu aku balik...erk...aku lagi la tak sabar...dari semalam mandi air sejuk...takde water heater...cuma pagi tadi je dpt air panas kejap...tengah2 mandi tu tetiba air tu jadi sejuk balik...haizz...tadi pun sama...menggigil mandi dalam toilet yang ada aircond dan takde water heater...dan masuk bilik yang sejuk pulak lepas tu...iskk...tarik gebar (bahasa johor ni bermaksud selimut) best ni...tapi takleh lagi sebab jap lagi nak turun makan pulak...saja je tulis sikit sementara tunggu kekasih aku bangun tido...erk...jap lagi nak call dia kalau tipon kat corridor raya tu takde org pakai...

erk...nak gi makan jap la...lapa...

Draft saved at 6:16 PM

baru pas blk semayang kat surau...kalau bilik aku ni besar memang aku semayang kat bilik je...ni nak jalan pun payah...lepas bagi salam...aku doa lebih kurang terus balik bilik aku yang best ni...nape best?ntah...sebab roomate aku semua best...2 org memang dah lama aku kenal...lagi sorg tu baru je nak kenal2...baru kenal pun dia dah bagi aku password wireless kat sini...kira best la jugak roomate yang baru aku kenal ni sebab dia bagi aku sesuatu yang amat penting...memang dah ditentukan Allah agaknya...semuanya dimudahkan olehNya...sampaikan password wireless yang memang mustahil aku boleh dapat pun tetiba datang melayang kaalu tak bergolek pun...usaha yang aku buat cuma perlu bertanya kat dia sebab aku tengok dia dah start bukak laptop semalam...dan...err...dan apa ek...oh ya...tadi dia tengah tengok movie...aku tanya citer apa...dia tengah tengok citer salt rupanya...aku ingat2 lupa...oh.....rupanya aku dah pernah tengok...citer tu tak abes...mesti ada sambungannya nanti...pastu dia tanya aku..."ko takde citer best ke"...tetiba aku teringat movie yang aku copy kat mie tu...pastu aku copy kan la utk dia sebab dia tak bole baca pendrive aku bila cucuk kat lubang j usb laptop dia...saja la aku bagi dia movie tu sebagai pertukaran dia dah bagi aku password ni...tapi aku tak copykan citer wonderpets utk dia sebab aku nak menikmati citer tu sorang2 dan lagi aku taknak la nanti dia kata "rambut dah beruban pun nak tengok citer budak2 lagi"...erk...diaorg tak tau ke...citer wonderpets tu banyak pengajaran yang kita boleh dapat...disamping dia boleh bagi kita skill camana nak selamatkan seseekor anak haiwan tu..."wonderpets...wonderpets kami datang"....erk...tetiba teringat kat kekasih aku yang selalu merampas handphone aku dari tangan aku bila aku start mainkan lagu wonderpets "telefon...telefon berbunyi....ada haiwan dalam bahaya...ada haiwan dalam bahaya disana"...erk...rindunya aku kat kekasih aku dan kat citer wonderpets...

mata aku macam berat2 je ni...pagi tadi seawal kul 5.30 pagi aku dah bangun tido...mandi2...siap2 gi surau...pastu lepas briefing tadi dalam kul 7 lbh aku balik ke bilik...sambung tido sampai kul 8...pastu terus tak tido sampai skrg...err...platform ni dah best dah skrg...aku dengar citer dari roomate aku ni...lepas ni semua platform nak pasang I-Talk...maknanya senang la aku nak berhubung dengan kekasih aku lepas ni...gi mana2 pun senang je nak call dia...semalam roomate aku in cakap baru 2 platform yang dah pasang...dia ni keje under tm la kot...ntah la...bahagia telefon2 ni la...semua communication kat platform ni kira under dia la...so kira ok la sikit dok sini sebab dapat bercakap dengan kekasih aku macam kat darat...cuma bezanya tak selalu dapat berjumpa je...huhu...rindu pulak kat kuantan dan orang2nya...tapi kat sini pun ok jugak...ramai saing (kawan) yang aku kenal...yang tak kenal pun buat2 kenal je...sebab kerja diorg semuanya bergantung pada aku...tak guna kalau aku setelkan keje aku tapi diorg still tak leh wat keje sebab aku tak bagi pandangan dan nasihat dari pengalaman yang aku ada...kalau ikut boss aku...buat load test...pastu blah...tak yah fikir pasal org lain...ini amatlah bertentangan dengan prinsip hidup aku...kalau nak buat...buat betul2...kalau nak buat lebih kurang...takyah buat langsung...walaupun keja aku cuma witness load test je...tapi aku amik inisiatif aku sendiri menyibuk2 tanya diorg nak angkat apa...lepas discuss dengan diorg...baru aku tau plan diorg tu tak boleh pakai...pastu aku pun bagi suggestion skit sebab keja diorg tu melibatkan kren yang aku test ni...mudah2an buah fikiran aku berguna pada diorg dan diorg boleh selesaikan kerja diorg dengan selamat..."no work is so urgent that we cannot take time to do it safely"...ni la moto yang diorg print besar2 kat work permit dan biasanya diorg akan abaikan moto ni sebab diorg lebih pentingkan wang ringgit dari nyawa pekerja2 di sini termasuklah nyawa aku sendiri sebab semuanya diorg nak cepat...yer la...kalau sejam minyak tak kuar...dah berapa ribu ringgit negara kita rugi...hmmm...no komen...

line aku slow sangat...aku cuma dapat tengok2 je kekasih aku mainkan cityville kat acc2 aku tu...huhu...takleh nak chat dengan dia sebab tak kuar apa kat fb chat aku ni...dapat communicate kat status2 je...komen2 kat sana...sedihnya...huhu...takpelah...dah tak lama dah...tinggal esok je...pastu lusa dah boleh jumpa dah...insyaAllah....ramai org balik hari ahad ni...tadi je ada 25 org...maknanya ada 2 chopper...harap2 aku dapat balik naik chopper pagi...adehh...kalau tak dapat pagi pun takpe...janji balik je pun dah cukup lah...huhu...kalau ada unschedule chopper esok kan best...huhu...tapi tu keajaiban yang jarang2 Tuhan kurniakan pada aku...kata omputeh "that is a rare gift"...tapi tu semua tak mustahil...mana tau Tuhan nak tolong aku lagi macam segala nikmat yang pernah Allah kurniakan pada aku baru2 ni...semuannya berada dicelah jari Tuhan...kalau Tuhan kata "jadilah"...maka jadilah apa yang Tuhan nak benda tu jadi...mudah2an ada chopper esok utk aku balik darat....aminnnnnn....

esok boleh dah aku nak abeskan masa tengok movie yang aku tak sempat nak tengok masa kat darat tu...tak pun aku nak abeskan masa dengan tido je...biar cepat masa berlalu...erk...tapi tenet pun ok jugak kat sini...boleh jugak kalau nak komen2 dengan kekasih aku...huhu...erk...tengok la...jangan diorg suruh wat housekeeping dah la...kalau diorg suruh pun aku nak tido je...erk...bole ke mcm tu?bole la kot...

tak sabar doh wasew nok blk darak...tobak ah...kalau dapat chopper pagi...dan la aku nak gi mancing dgn kekasih aku...dengan mie...kalau chopper tengahari...gelap gambo la jawapnya...ni badan aku je ni kat sini...hati dan perasaan aku dah sampai darat dah lo ni...duduk dikelilingi org pantai timur ni gaya penulisan aku pun terikut2 la slang diorg...erk...dah nak wak guane...semua saing org ganu...aku ni memang jenis cepat belajar...sampai roomate aku pun tak tau kalau aku ni org johor...dia ingat aku asal ganu...hahaha...terer...

"buke la lagu zxx (kependekan nama aku ikut lidah org ganu)"...erk...sazali suruh aku bukak lagu lepas dia dengar aku nyanyi lagi Razis Ismail ~ Kepulangan sambil memuji kelunakan suara aku...erk...lagu yang menjadi kegemaran kekasih aku...tapi aku tak bukak lagu tu...aku bukak lagu Sera - Dibadai Asmara...sekarang telinga aku sedang ditusuk oleh suara penyanyi Sera dan suara latar dari sazali...dia tengah kira duit bape hari dia dok laut...sambil menyanyi lagu Dibadai Asmara yang aku bukak ni dengan suara dia yang tenggelam timbul mengikut alunan suara penanyi Sera ni..."aku kaweng dulu umur 23 zxx"...kata dia tiba2...mungkin dia masih teringat perbualan yang tak pernah lekang dari mulut diorg...yang bertajuk "bila mu nok kawen zxx"...abes semua dia interview aku...siap offer ada sorang cikgu umur 32 thn...ada anak sorg...siap ada vios...cikgu tu janda lepas laki dia meninggal sebab sakit lukemia..."aku ada calong doh li...org kuatang"...kata aku ringkas..."takpelah kalu gitu zxx"...kata zali dalam nada sebek...menurut citer sazali yang rancak citer pasal cikgu tu kat razali...cikgu tu anak tok imam...benda pertama yang mak dia tanya..."budak tu semayang dia guane li"...pastu...ada rumah besar siap ada aircond...bagi sesetengah org mungkin itu merupakan pakej yang lengkap utk mencari calon isteri...tapi sebagai seorang yang bernama Joe Black...bukan itu yang aku cari...semuanya sudah aku temui dalam diri kekasih aku...tak mungkin aku akan berpaling pada yang lain selama dia masih memerlukan, menyintai dan menyayangi aku...aku sayang dia sangat2...aku dan dia dah sama2 susah...sama2 senang...tak mungkin kami akan biarkan semuanya berlalu begitu saja...oh..tidakkkkk...dan kepada anda2 yang diluar sana..."kasihanilah kami...janganlah ganggu kehidupan dan hubungan kami lagi...dah terlalu banyak penderitaan yang kami terpaksa tanggung gara2 kamu semua diluar sana...biarkan lah kami berehat dengan aman"...betul tak sayang?huhu :(

zali ~ "jom zxx minum"
aku ~ "jap li...mu turung dulu"
zali ~ "tadi beriya dia ajok kita minung"
aku ~ "huhu...jap je...jap lagi aku turung"
zali ~ "haa ok2"

erk....zali dah ajak minum...aku nak gi minum sat la...


*kpd sayangku...nanti kalau line dah clear abg suruh syg call ek...tunggu jap tau...:D


2 comments:

Katak Hijau said...

like.. sedey.. huhuhu

Joe Black said...

huhu...tp diorg kaco jgk :((