بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, March 29, 2011

Anak Murid Dia

err...gambar hiasan dari citer Hanakimi

tadi masa belek2 dashboard ni...tetiba aku terbaca entry dari Duncan...tajuk dia...Our reliance on running water ...dia citer pasal takde air kat kuantan masa bila ntah...Duncan ni dia ajar english dekat2 dgn rumah dia jugak kat bukit sekilau...pastu dia citer la dia gi mandi kat umah anak2 murid dia masa takde air tu...agaknya ni first time air kat rumah dia takde kot...biasalah kalau ada kerja2 baiki jalan atau paip atau paip pecah atau paip air kena langgar dengan lori ke memang la air paip takde tk beberapa jam...tapi bagi aku la...baik takde letrik daripada takde air...sebab kalau takde letrik, kita setakat takleh online...duduk dalam keadaan panas sebab takleh on kipas...pastu kalau lama takde letrik tu nanti makanan dalam peti ais akan jadi busuk macam yang aku selalu kena kat paka dulu...tapi tu dulu sebab aku punya main circuit breaker yang kecik sangat...bila ada petir atau kilat yang luar biasa je mesti dia trip...kena pulak masa tu aku kat laut...camana nak on kan balik bila dia trip...kesudahannya nanti semua naget dgn beger aku dalam peti ais tu semua busuk...aku penah kena sampai bila dah buang semua yang busuk tu pun masih berbau lagi...pastu kekasih aku suruh try letak arang...barulah dia tak busuk lagi...pastu arang ni best...selain boleh digunakan utk membakar sate dan babi Q...ianya juga boleh membuatkan tangan kita hitam...erk...akirnya aku dah jumpa mana ikan selat aka lais aku tu hilang...rupanya dia masuk dalam plastik berisi arang kayu aku tu...puas aku kesana dan kemari didalam pencarian...akhirnya ku temui ia tersadai mati dalam plastik berisi arang kayu...ikan tu dah kering,..macam ikan kering...tak bau busuk...patutlah aku cari lagi sekor tak jumpa...haizz....rupa2nya menyorok kat dalam plastik tu...iskk...

pastu aku pun tengok lah org2 yang komen2 kat blog duncan tu...pastu ada sorang tu cakap mcm ni:


Suldog said...




Hi, Duncan:
You want to be a Blog Of Note? Here, as I see it, is your problem. You write clearly and sanely. This will not do. You need to throw in some non-sequitors. Also, you publish lovely photos. Follow my lead, and make all photos out-of-focus and barely recognizable as what they purport to be. Finally, quit making such an effort at being entertaining. Write about yourself, and your many boring peccadilloes, at length, using multiple instances of (totally unneeded) parentheses, links to previously-published rubbish worse than the present rubbish, and wholly unnecessary vulgarity and blasphemous cursing. That's how I got my award, so it should work for you, too. Best of luck!

2 comments:

Mie Fisher said...

lain tajuk..lain cite dia..zzzz...

Joe Black said...

betul la...tajuk dia sama dgn citer dalam dia sin...citer pasal dia mandi kat umah anak murid dia...erk...