بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, March 16, 2011

Lagu Dari Song


aku ni sebenarnya sibuk ni...ada keja lagi ni...tapi besok baru boleh wat keje...sekarang ni aku nak mengisi masa lapang aku dengan post entry yang ke 4 kot utk bulan march ni...bulan ni sibuk sikit...bulan ni je dah 2 kali rasanya aku pegi laut...sekarang ni pun aku tengah berada ditengah lautan yang bergelora...tapi bilik aku ni tak bergelora mana kalau nak dibandingkan dengan taman gelora yang kekasih aku tu pegi amik2 gambar kat situ...erk...lupa pulak aku nak tanya dia kat tasik kat taman gelora tu tak boleh mancing ke ek? takpe...pas dia baca blog aku ni mesti dia jawap soalan aku...erk...

sejak kebelakangan ni aku macam takde masa nak berblog sangat...selalu bz dengan kehidupan aku...bz menda ntah...bz mancing kot...takpun bz cityville...haizzzz...takpe...dalam masa 3-4 hari ni aku akan cuba manfaatkan masa yang ada utk kembali aktifkan diri dengan blog...erk...tapi ada banyak movie yang mie download aku belum tengok lagi...erk...ingatkan nak tengok masa dok kat laut ni...tapi ni dah ada tenet ni...sempat ke nak tengok nanti?ntah la...semuanya nak kena buat pada masa yang sama...isk...laptop aku dah start panas sebab takde cooling pad...malas nak bawak cooling pad kalau kat laut...nasib baik antara tilam katil aku ni dengan dinding bilik ni ada gap sikit...ngam2 utk lepaskan angin dari dalam laptop ni...isk...dah2...jangan dilayan sangat si usin ni...ni dah merapu ntah kemana ntah...aje kome ni...erk...

aku ~ "dah ready ke nak load test?"
boss ~ " tak siap lagi...barang baru sampai pagi tadi...esok kot"
aku ~ "oh...ingatkan dah ready...sapa incharge?song eh?"
boss ~ "haah...nnt gi la discuss dengan dia"
aku ~ "oh ok2"

hmm...ingatkan dah ready...rupanya belum siap...wat penat aku je datang cepat2...bangun tido kul 3.30 pagi...drive dari kuantan kul 4.30 pagi....sampai airport ngam2 kul 6 pagi...check in lbh kurang...breafing...tunggu chopper...last2 cancel...kena tunggu pulak chopper kul 10.45...tunggu2 sampai kul 1 lebih baru boleh naik chopper...bad weather...bumi terengganu tak berenti hujan dari start bila ntah...masa tunggu chopper tu aku ada jumpa operator crane...umah dia kat machang, klate...dia kata masuk area ganu je terus ujan...dah 2 hari tak berenti...aku pun pasan jugak pagi tadi...masuk sempadan ganu je ujan tak berenti...jalan pun basah, air bertakung kat tepi jalan...

lapa la...nak mandi...pastu gi mkn jap...

Draft saved at 5:32 PM

6.38 pm...baru pas mkn...mkn kambeng...skit je...erk...mesti kekasih aku marah kalau dengar...mkn skit je...sebab masa tengah makan tu tetiba aku terbaca artikel pasal daging...dia kata daging ni ada kolestrol yang tak dapat dihuraikan oleh badan kita...kolestrol tu akan melekat kat dinding salur darah kita dan meyempitkan salur darah tu...nanti jantung kita kena kerja lebih utk pam darah keseluruh badan kita...bila jantung kerja lebih...tekanan darah akan menjadi kuat atau tinggi dan berlaku lah tekanan darah tinggi...abih apa kena mengena garam dan msg dengan tekanan darah tinggi tu?haah ek...aku rasa mcm ni...garam tu boleh memekatkan darah....bila darah pekat...sekali lagi jantung bekerja kuat utk pam darah tu...dan tekanan pun naik jugak...kot...ntah la...aku malas nak search google...korang search la sendiri...line aku slow...

abih nak mkn apa?mkn ikan dengan ayam je la...seafood pun tak boleh sangat...ada org kata seafood ni mengotorkan darah...pastu sayur hijau pun tak boleh...nanti darah jadi pekat...erk...ayam tu kan diorg cucuk dengan ubat apa ntah hari tu kakak aku cakap...dia letak apa ntah dalam makanan ayam tu...yang berasakan babi...biar ayam tu cepat besar mcm babi...pastu dia kata makan ayam organik je...erk....ayam organik tu menda?mana ada ayam organik kat kuantan...kfc pun pakai ayam tkde bulu tu...2-3 bulan je dah boleh mkn...ntah la...malas nak fikir...mkn naget je la...takpun mkn ayam crispy ayamas tu...erk...

best ke trip kali ni?dari segi keje best la kot sebab song ada...dia nyanyi lagu gugurnya bunga cinta ~ Laxamana masa kat platform mana ntah masa dia citer tadi...org2 kat platform ni pun best...tak sombong...pastu bole online...tapi yang tak bestnya tipon takleh pakai...takleh nak dengar suara kekasih aku...erk...sejak platform ni terbakar...card2 tipon tu semua rosak...erk...bukan kad prepaid la...electronic card tu la...hari ni aku dapat berita baru area platform dekat2 ni je yang bole pakai tipon...nak call darat atau darat call sini blm bole lagi...sian budak tu...bertungkus lumus siang dan malam repair tipon tu...sampai tetido2 kat depan bilik tipon tu...bahagian dia...erk...

line tenet ni putus2 pulak...tengah sedap2 chat dgn kekasih aku...tetiba putus...grrr...laptop ni nak kena alih ke kiri skit baru connection dia bole dpt 11Mbps...kalau tak dapat 5.5 Mbps je...5.5 pun dah ok dari 2 Mbps...kalau 2 Mbps...gelap gambor la jawapnya...adehh...

erk...dah la dulu...nak stop...nnt mlm kalau rajin la aku tulis lagi ek...


*kpd sygku...mizz u so much...nnt jgn lupa mkn nasik dgn makan ubat tau...abg doakan semuanya selamat...aminnnn :(




1 comment:

Katak Hijau said...

song tu kan mmg lagu doh boh.. hehe