بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, March 12, 2011

Drive Shaft

drive shaft driver side...kena tukar sebatang kalau rosak...iskk...korang pasni kalau nak beli keta, takyah beli vios ek...spare part dia mahal...

org tulis blog...aku pun nak tulis jugak...walaupun sekarang ni dah pukul 1 lebih...huhu...abih kekasih aku tengah tulis...aku pun nak la jugak meyampaikan sepatah dua kata sempena cuti sekolah...walaupun aku dah agak lama meninggalkan alam persekolahan...dah la hari wanita hari tu aku macam tak berapa dapat nak wish kat sesapa sebab masa tu aku kat laut...dan tetiba je aku dapat tau Jepun dilanda Tsunami...dan macam2 benda jugak la yang aku miss utk buat dalam waktu2 tu...erk...

sebelum pegi laut 7 hb hari tu...dua malam berturut2 aku, kekasih aku, mie dan pise jadi penunggu bas cepat express sebab nak tunggu ketibaan spare part keta yang aku order dari bp...malam pertama tu tunggu dari kul 12.30 ...pukul 2 pagi baru bas tu sampai terminal kuantan...bila cek2...ada spare part yang kurang...pastu malam esoknya tunggu lagi...nasib baik kali ni dia sampai cepat...dalam pukul 12 lbh je bas tu dah sampai...kekadang buat aku terfikir dan buat aku tersenyum bila memikirkan peristiwa tu...pertamanya sebab aku berempat tu duduk (berdiri sebenarnya) kat depan terminal bas kuantan sebab tunggu bas sampai awal pagi....keduanya sebab hari pertama bas tu sampai kul 2...tapi hari kedua boleh pulak sampai terminal kuantan pukul 12 lebih...tak paham starang ambe...

spare part apa yang sampai nak kena order dari batu pahat? drive shaft vios model 2008...kat kuantan ada tapi kena order...original...kalau beli kat toyota service...harga dia RM 2480 seutir...kalau beli original kat kedai spare part kat jalan teluk sisek...harga dia RM 1480 seutir...dan aku rasa macam aku tak dapat nak pastikan benda tu betul2 original ke tak...yang pasti...Taiwan belum cipta atau keluarkan drive shaft utk keta yang mcm aku tu sampai ke saat entry ni ditulis...abih dari bp tu yang mana pulak?yang bp tu kedai potong punya...mana diaorg dapat?aku macam malas nak tanya lebih2 mana diaorg dapat...janji harga dia RM 200 je...dan dah pasang pun kat keta aku...dan dah ok dah keta aku...tak lah bergegar2 mcm naik chopper bila meter tu menjejak angka 100 km/j...tak jadi nak tukar chery eastar...erk...huhu...erk...keta baru 3 thn drive shaft dah rosak?yer arr...dah kalau bahang lobang sampai sport rim crack sokmo...mana tak rosak...

chery eastar ni bagus...dia pakai enjin Acteco...dia ni  join venture dgn AVL, Austrian company pembuat enjin Merc,BMW, fiat dan yang sewaktu dengannya...cantik keta ni walaupun made in China...tapi aku tak risau sangat dengan barangan China sekarang ni sebab China pun boleh keluarkan barangan bermutu yang berkualiti...lagipun...banyak barangan branded sekarang pun kilang dia kat China...so nak komen lebih2 pun malas...lagipun keta ni murah je berbanding dengan keta yang sekelas dengannya....

erk...sian bapak aku...dia sakit...lepas satu...satu ujian yang Tuhan turunkan kat dia...mudah2an dia sabar menghadapi semua dugaan Tuhan ni...dan mudah2an mak aku sabar melayan kerenah bapak aku tu...sedih pulak rasa...aku belum berkesempatan nak menjeguk bapak aku...asik kena gi laut je...iskk...minggu depan hari isnin kena pegi lagi...nak merungut banyak2 pun tak elok jugak...ni rezeki Tuhan bagi aku keja ni...kena redha je la...kalau Tuhan tarik balik kang nanti susah pulak...setakat ni aku masih boleh bertahan lagi...sebenarnya geram jugak aku kat boss aku...tak sampai seminggu dok darat dah kena pegi lagi...sebenarnya aku ada misi sendiri...aku nak abeskan semua keja2 kat laut tu...pastu nanti tak yah pegi lagi 2-3 bulan...sebab kalau ikut plan boss aku tu...lepas bulan 5 sampailah raya dah tak banyak aktivity kalau aku dapat abeskan dalam masa 1-2 bulan ni...pasni dia tak yah kacau aku lagi...iskk...mudah2an plan aku berjaya...aminnnnn....

kesian kekasih aku....dia sayangkan aku sangat2...aku pun sayangkan dia sangat2 juga...aku terpaksa berpisah sementara dengan dia sebab kena pegi laut...sabar lah eh sayang ...mudah2an lepas ni kita dapat bersama lagi..."tutup tu senyap terus"...erk...tutup apa ek?ooo...tutup laptop lagi satu...cooler pad dia punya kipas yang bising selama ni rupanya...erk...

aku nak tulis lagi ni tapi macam ngantuk pulak...esok sambung la tajuk lain pulak...

*kpd sygku...jom tido sayang...nanti baca blog abg ni ek...erk...huhu...

No comments: