بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, December 31, 2010

30 December 1975

aku dgn posing ala2 pondan sambil menggendung hand bag sambil disaksikan oleh anak buah angkat aku di I City

oh...inilah tarikh keramat...dunia menyaksikan bahawa aku telah selamat melahirkan dilahirkan kedunia yang fana ini...nape 30hb? nape tak tunggu lagi 2 hari? dpt ko lahir tahun baru...oh...ni semua bukan kerja aku...ni keja Tuhan...sian mak aku...penat dan sakit dia masa melahirkan aku...ada kisah disebalik keja2 utk melahirkan aku ni...

mak aku kata...masa dia mengandungkan aku...aku ni songsang...pastu bapak aku hantar mak aku pegi berurut kat mana ntah kat dalam area bp jgk la...pastu lepas dia pusingkan...aku dah jadi normal balik...pastu tak lama lepas tu songsang balik kedudukan aku dalam kandungan mak aku...pastu dah nak dekat nak lahir tu aku dgn sendirinya (atau dgn kata lain dgn izin Allah) posisi aku menjadi normal semula...aku tak ingat sgt bapak aku buat apa ntah boleh jadi normal semula...pastu lahirlah aku sebagai anak terakhir sampai disaat entry ni ditulis yang dilahirkan oleh mak aku...

aku dberi nama f***** yang membawa maksud "penyelesaian" dalam kamus arab...setakat ni banyak jugak aku dah selesaikan masalah orang2 disekitar2 aku walaupun aku rasa lebih banyak masalah aku sendiri yang aku tak bape dapat nak setelkan....tp tak apalah...menyelesaikan masalah orang tu aku rasa mcm tanggungjawab yang Tuhan amanahkan kepada aku...yang aku rasa mcm "kesiannya dia kalau aku tak tolong atau aku tak bagi nasihat mana yang aku tau"...so aku galas la tanggungjawab itu dgn penuh kesabaran semampu yang mungkin demi kebaikkan mereka2 adanya...

mengimbas kembali 35 tahun aku hidup dalam dunia ni...terlalu banyak suka duka...kisah sedih, kepayahan dan kesusahan...kegembiraan dan kesenangan dan kemudahan yang Tuhan kurniakan kat aku...kekadang aku lupa...kekadang aku ingat...apa yang telah berlaku ke atas diri aku sepanjang hidup aku...dan...alhamdulillah...aku ketemu cinta sejati diusia aku mencecah 35 tahun...walaupun masih belum dapat hidup bersama...tapi aku akan tetap bersabar dan berdoa kearah itu...

apa lagi yang aku nak dalam hidup ni? atau apakah azam aku utk tahun baru ni?...oh...aku nak hidup bahagia dgn anak isteri aku...aminnnn...nak hidup dan menjalani hidup ini mcm org2 lain yang bahagia...yang  menjadikan dunia ni sebagai jambatan utk kejayaan didunia dan diakhirat...dgn dikurniakan isteri yang solehah dan anak2 yang taat pada perintahNya...aminnnn...aku tak nak wang ringgit bertimbun kalau hidup tak bahagia...tak de kesempatan utk beribadat kepada Allah..."walaupun hidup seribu tahun kalau tak sembahyang apa gunanya"...erk...lirik lagu sapa ntah yang terlintas dalam kepala otak aku ni...

dapat jugak aku bersama dgn kekasih aku masa umur aku mencapai 35 tahun...alhamdulillah...walaupun pada dasarnya keadaan ini tak disukai oleh sebahagian2 dari org2 diluar sana...tapi apakan daya...sebagai manusia biasa...aku tak dapat lari dari memiliki naluri sebagai seorang lelaki normal...yang rindukan kasih dan sayang dari seorang perempuan...erk...ko pegi la mintak kasih sayang dari mak ko...takpun dari kakak2 ko...erk...mana sama la dey...adehh...

patutnya aku tulis entry ni semalam...tapi semalam aku mcm tak sempat nak bukak laptop...badan pun sakit2 lepas balik jalan2...tanda usia dah makin senja...usia aku semakin hari semakin berkurang...tanda bahawa dah tak lama utk aku kembali mengadap Sang Pencipta...

oh...cukuplah utk kali ni...aku dah rindu sangat kat kekasih aku...tgh wat apa agaknya dia ek?tgh belek hp baru ke tu?erk...

*kpd sygku...sudah2 lah belek hp baru tu...kwang3...

No comments: