بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, January 3, 2011

Cendawan


ENTRY INI ADA UNSUR2 18SX...SILA TINGGALKAN SITE INI JIKA ANDA BERUMUR DIBAWAH 18 TAHUN (terutamanya mie fisher dan zaty)

arghhhhhhhhhhhh!!!...da masuk tahun baru...lepas aku post entry ni...mesti post archive tu dah berubah skit...hua3...erk...lupa nak cakap...

Selamat Tahun Baru 2011

walaupun dah terlambat 3 hari tapi aku rasa takde la lambat sangat nak ucap kat blog ni...sebabnya...pertama-tama sebab aku mcm bz 2-3 hari lepas...aku patutnya pegi laut pagi tadi...tapi mungkin sebab ada benda baik yang aku buat dan berkat doa mak aku yang risau aku kena gi laut time2 monsun timur laut ni...maka Tuhan batalkan hasrat boss aku utk hantar aku ke laut...alhamdulillah...aku rasa orang yang paling gembira adalah kekasih aku...selain diri aku dan mak aku...huhu...sian dia...mesti dia tgh bz mengemas tu...kemas apa pun tak tau...kwang3...

iskk...aku lupa lagi password email company aku...camana aku nak setting dalam hp aku?kecoh arr...kena call HQ la esok sbb nak tau pw tu...iskk...selalu je aku lupa menda2 mcm ni...banyak sangat pw nak ingat...email je ada 4...fb acc ada 4...blog lagi...application tu...application ni...belum masuk lagi pw maxis.com.my dgn pw music unlimited...kalau aku format laptop ni...abeslah semua menda2 tu tak leh nak bukak...iskk...bahaya...seb bek maybank2u takleh save kat laptop...kalau bole mesti aku save jugak dlm laptop ni...adehh...

aku tertunggu2 entry terbaru dari kekasih aku...tapi dia bz sejak ada hp baru akhir2 ni...last2 aku yang post dulu...takpelah...biar dia bertenang dulu dan setelkan keja dia dulu...lepas ni mesti dia rajin nak tulis blog lagi...huhu...isk....aku rasa mcm banyak benda nak tulis tadi...tapi nape ntah...rasa mcm malas pulak...takpe...aku kuatkan semangat dan minda aku utk terus berkarya malam ni...mahakarya cinta...erk...aku tujukan lagu ni utk kekasih aku...hua3...


"ayub abd ghani, song ewe huat, fxxxxx xxxxxx...platform cancel nama awak semua...awak boleh balik sekarang"...kata awek kat airport tu...erk...tapi saya dah bersemangat nak pegi ni...erk...tapi takpelah kalau awak dah cakap mcm tu...terpaksalah saya balik..."yeahhhh...!!!!"...sorak tempik dari rakan2 seperjuangan kat dalam bilik berlepas kat airport tadi sebagai tanda sokongan sebab kami takyah pegi laut...huhu...aku rasa diorg pun kalau boleh nak mengalami pengalaman yang sama dgn aku, ayub dan song tadi...yer la...sapa yang suka nak pegi laut...terpaksa tinggalkan orang2 tersayang...dan terpaksa pula menggadai nyawa naik chopper usang dan bekerja pula di pelantar usang...seakan2 sebuah time bomb...yang bila2 masa boleh meletup dan terbakar...dan sebab tu jugak lah insurans company tak nak cover pekerja2 luar pantai sebab risiko yang terlalu tinggi...

"abg jap ek...lambat skit mlm ni...tak siap lagi ngemas ni"...kata kekasih aku masa dia call tadi...huhu...takpe la sayang...gi la kemas dulu...abg tunggu sayang sambil abeskan sisa2 blog ni...

Sepatu Kaca Emo Inc 272: salam
Sepatu Kaca Emo Inc 272: a.joe sehat?
Joe Black: wslm
Joe Black: sht
Joe Black: za kat ne
Sepatu Kaca Emo Inc 272: kat poli kelantan
Sepatu Kaca Emo Inc 272: smbung wat  dip plak
Joe Black: ni kat kelantan ke?
Sepatu Kaca Emo Inc 272: a ah
Sepatu Kaca Emo Inc 272: kat poli kota bhru
Joe Black: best?
Sepatu Kaca Emo Inc 272: sedikit kesusahan mahu bergerak keluar
Joe Black: nape?
Sepatu Kaca Emo Inc 272: cni nk kua tksi tak byk kat dpan poli ni
Sepatu Kaca Emo Inc 272: nk i kena beratur pnjang
Sepatu Kaca Emo Inc 272: hiihihi
Sepatu Kaca Emo Inc 272: nk kua kena beratur pnjang
Joe Black: oo
Joe Black: dok je la dlm bilik
Joe Black: on9
Joe Black: tkyah kuar2
Joe Black: kb bkn ada apa pun
Joe Black: erk
Sepatu Kaca Emo Inc 272: hihihi
Sepatu Kaca Emo Inc 272: kena kua jgak
Sepatu Kaca Emo Inc 272: nk beli printer
Sepatu Kaca Emo Inc 272: huhhuh
Sepatu Kaca Emo Inc 272: susah lor takde printer
Joe Black: kat dalam tu tkde printer?
Sepatu Kaca Emo Inc 272: takde
Sepatu Kaca Emo Inc 272: kena g kb gak
Joe Black: huhu
Joe Black: sian
Sepatu Kaca Emo Inc 272: :D

erk...apa ntah mimpi za ni tetiba ym aku...agaknya dia bosan...tkde sapa on9 kat ym list dia...tetiba dia pm aku...dia ni dok kat sg isap kuantan...tapi aku tak pernah jumpa dia pun...dulu rasanya dia study kat kedah...skrg tetiba je dah ada kat kb...dulu dia rajin ym dgn aku pasal pet kat tagged...pastu rajin pm aku pasal men poker kat fb...lepas aku miskin...chip pun dah tak beratus2 million, takde sapa nak chat dgn aku lagi...atau dgn kata lain...takde sapa nak tegur aku lagi nak mintak chip...atau sekadar bertanya khabar...betul la kata org...kalau kita senang...kaya...banyak duit...mesti ramai yang nak berkawan dgn kita...kalau kita takde pape...takde sapa sudi nak tanya khabar pun...bagus jugak mcm ni...aman tenteram hidup aku...dulu masa kaya...tak cukup fb chat, ym...siap sms mintak chip..."abg takyah main poker lagi ek?" kata kekasih aku...sejak dia ckp mcm tu...aku dah tak main poker lagi sampai skrg...kalau ada pun masuk tgk2 je...tgk kawan2 main...erk...apa tu kata org..."anjing tu kalau tak makan bangkai...dia mesti hidu bangkai tu"...tapi aku bukan lah anjing...diorg je yang saja buat perumpamaan mcm tu...tapi kalau menganjing...bagi kat aku...hak3...

harap2lah aku tak kena pegi laut dalam waktu terdekat ni...aminnnn...banyak benda aku nak setelkan...lagipun dengan keadaan cuaca yang mcm skrg ni...belum tentu aku boleh buat kerja kalau gi laut...boss aku tau benda ni...tapi dia lebih suka hantar tanpa usul periksa...ini adalah percubaan ke 5 aku nak gi platform ni tapi tak jadi...ada sekali percubaan tu...dah berjaya sampai ke platform tu...tapi tak leh buat keja jugak...terpaksa balik ke darat pada hari yang sama...memang kalau dah Tuhan tak izinkan...kita sebagai manusia ni memang tak boleh nak melawan takdir...kecuali dgn jalan berdoa dan berserah selepas mencuba...tapi tetap tak akan diperkenankan oleh Allah kalau semuanya memang dah ketentuanNya...

iskk...ada je yang mengganggu aku time2 nak tulis blog ni...ada je komen kat fb...nak taknak terpaksa aku cek...sapa yang komen...apa yang diorg komen...iskk...mata aku mcm sakit kalau nampak ada nombor kat sebelah fb punya tab...nak2 kalau dah banyak sangat...mesti korang pun rasa mcm tu kan?

oh...aku nak citer pasal tahun baru sebenarnya...ok...dalam entry yang lepas...aku dah citer sedikit sebanyak pasal harapan aku masa besday aku...memandangkan jatuhnya tarikh kelahiran aku dah nak dekat dgn tahun baru...so aku buat wish besday aku tu merangkap azam tahun baru je la ek...nanti kalau makin banyak azam kang tak leh nak penuhi pun susah jugak...

aku ~ "umur abg 35 ke 36 tahun ni?"
kekasih aku ~ "35 la bang...bukan 36"
aku ~ "erk...muda lagi la abg kalau mcm tu ek? abg ingat dah 36"
kekasih aku ~ "huhu...apa lah abg ni"

erk...betul ke umur aku 35 thn? malas aku nak kira...mcm pening pulak...kalau kekasih aku dah ckp 35...35 la kot...huhu...bagus jugak...kira muda lagi la aku ni...tersasar 10 tahun dari plan asal aku nak kawen umur 25 thn...tu pun kalau ada jodoh tahun ni...aminnnnn...ko plan nak kawen umur 25 ke joe? haah la...tapi selepas gagal dalam siri2 percintaan masa muda2 dulu dan sebab kecewa dgn keadaan yang mcm tu...aku drag usia utk berkawen tu ke satu tarikh atau umur yang aku sendiri pun tak pasti...ada kekasih yang sayang dan cintakan aku sepenuh hatinya...dialah yang aku pilih sebagai calon isteri aku...tak kira lah berapa umur aku masa tu...dan...alhamdulillah...sinar harapan tu dah nampak dah menyuluh kegelapan dan kekosongan hidup aku...kena sabar je sikit lagi...kan sayang? insyaAllah...aminnn...

tapi sebenarnya banyak lagi faktor lain yang membuatkan aku lambat kawen ni...dalam entry yang lepas...aku ada citer pasal faktor saka..."saka ni kalau boleh taknak awak kawen dgn sapa2...kalau boleh dia yang nak kawen dgn awak"...kata bomoh mana satu ntah aku tak ingat...haa...yer lah tok bomoh...malas saya nak fikir benda2 ni...asalkan saya sihat dan ada awek yang suka saya dan sudi terima kekurangan saya dalam hidupnya...cukuplah...saya terima...tapi...saya pun berhak memilih calon yang saya suka kan?bukan nak cakap besar...ada jugak lah 2-3 org yang dah merisik aku kat mak aku...tapi kebanyakkannya aku tolak...sebab jiwa diorg tak sama dgn jiwa aku...erk...tak2..mcm ni...sebab diorg tu aku tgk mcm tak sesuai dgn jiwa aku...berbanding dgn kekasih aku yang sorang ni...dia je yang benar2 memahami aku...pendek kata, dia memang best lah...memang semua ciri2 yang aku nak ada kat dia...susah aku nak cari yang mempunyai ciri2 yang mcm aku nak ni sebenarnya...tapi dia dah penuhi ciri2 tu semua...dan aku senang bila berada disampingnya...dan aku tak boleh kalau dia takde...hua3...mesti korang boring baca entry aku kali ni kan?lantak korang la...bak kata kekasih aku...ni blog aku...aku boleh tulis apa yang aku suka...kah3...

lagi satu sebabnya aku tak kawen awal2 dulu sebab mak aku ni la...dia ni jenis memilih skit..."ko cari yang ada pencen...yang keje separuh hari...boleh jaga anak ko nanti...takde lah tinggal kat rumah pengasuh dari pagi sampai petang" kata mak aku dulu (lebih 10 tahun yang lalu)...ok2...jap2...korang perasan tak? ok...mcm ni...mak aku ni dia dah kecikkan raung lingkup pencarian awek utk aku...pertama2nya dia taknak pompuan yang keje dari kul 8 sampai kul 5 ptg...pastu dia nak yang ada pencen...korang agak2 keje apa? dia pusing jauh...tapi jawapannya adalah cikgu...dia nak aku kawen dgn cikgu je...selain dari cikgu aku takleh kawen...adehh...korang perasan tak? cikgu ni kalau yang cantik2 semuanya dah kena tekel sebelum diorg start mengajar lagi...pastu kalau yang tinggal pun semuanya yang umur 30 thn keatas dan yang tak berapa cantik yang belum kawen...errr...kepada cikgu2 diluar sana...saya mintak maaf dgn kenyataan ini...huhu...tapi tu lah dia...bukan sikit cikgu yang kakak2 dan abg ipar aku rekemen kat aku...semuanya aku tolak mentah2...huhu...cikgu ni dia lain skit...cara komunikasi dia dgn kekasih dia tak boleh lari mcm cara dia mengajar...takde sense of humor...kalau ada pun mesti yang tu dah lama kawen...huhuu...aku pendekkan skit citer ni...so aku tak boleh nak cari awek yang keje biasa2 mcm keje kilang ke...keje lecturer ke...keje boss ke...indon ke...erk..."ko jangan kawen dgn indon pulak"...sempat lagi mak aku pesan kat aku masa aku kena outstation selama 3 bulan kat Pulau Jawa...aku baru berangan2 nak cari cewek indon yang muka ala2 nia ramadhani...tak pun mcm marshanda ke...erk...dapat mcm dian sastrowardoyo pun ok dah...lepas mak aku cakap mcm tu...terpaksa aku batalkan niat aku nak cari cewek indon...walaupun ada jugak sorg dua yang suka kat aku masa aku dok indon dulu...tapi terpaksa aku kuburkan je hubungan cinta dgn diorg tu...wat layan2 je la masa kat sana...huhu...

last2 mak aku give up..."ko pilih la sapa yang ko nak...asalkan ko kawen"...hahaha...akhirnya mak aku lontarkan kata2 keramat tu...tu pun masa tu umur aku dah mencecah 33 tahun...korang tgk bape lama aku bazirkan masa aku? 10 tahun kot sbb mak aku start bagi syarat tu sejak umur aku baru lepas abes study...huhu...10 tahun aku buat keras mcm tu...aku tak kisah kalau mak aku tak bagi aku kawen ikut pilihan hati aku...kalau aku tak dapat...mak aku pun tak dapat jugak calon yang mempunyai ciri2 yang dia suka..."ko nak kawen ke mak ko yang nak kawen?" tanya kawan2 aku bila aku citer pasal menda2 ni dulu..."mak aku ayng nak kawen" jawap aku ringkas..."huhu...berkulat la jawapnya" kata diorg...erk...apa yang berkulat?kalau  bercendawan tu lain la sebab mmg ada rupa skit...erk...skip2...18SX...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> huhu..

so itulah dia serba sedikit citer pasal nape aku tak kawen2 sampai skrg...tapi semuanya adalah ditangan Tuhan...ajal maut...untung nasib...jodoh pertemuan ditangan Tuhan...kita mampu merancang...Tuhan jualah yang menentukan...kita hanya bole merancang dan berusaha...selebihnya semuanya adalah kada' dan kadar Allah...dah panjang sangat entry ni...mesti mie dgn zaty curik2 baca ni walaupun aku dah bagi warning kat atas tu...adehh...


*kpd sygku...jom kawen...erk...kwang3 :))

2 comments:

Anonymous said...

hmm, abg joe ngn kak ira skang ape cer?? hihi

Joe Black said...

erk...takde cer...ty apa cer?erkk..