بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, December 13, 2010

Untuk Sebuah Nama

rasa ini sangat tak best...tapi tak dapat aku nyatakan apa yang aku rasa...sampai bila agaknya aku akan terus merasa rasa yang macam ni? takde sapa boleh bagi jawapannya...kekasih aku boleh kot? tapi ntahlah...agaknya dia pun berada dalam keadaan yang tak mengizinkan untuk bagi jawapan...adakah semuanya berkenaan dengan masa? oh masa...aku selalu berperang dengan masa...kenapa aku kena bergantung pada masa...sesuatu yang aku paling tak suka...bergantung pada orang lain...bergantung pada keadaan...bergantung pada masa...semacam tak ada apa yang aku boleh lakukan untuk memulihkan semangat aku...semuanya bergantung pada masa...tak ada apakah yang boleh aku lakukan untuk menenangkan perasaan aku...hati yang bergelora seolah-olah merintih kesakitan yang berpanjangan...yang tak akan pernah berkesudahan...perasaan sakit yang menyiksakan...dipahat lagi dengan persekitaran sekeliling yang amat membosankan...adakah aku harus berserah tanpa berusaha? apa yang harus aku lakukan? tekanan demi tekanan datang menikam jiwa dan hatiku bertubi-tubi...aku benar-benar kesepian...bersendirian...keseorangan...aku hidup dalam dunia ini dengan hanya jasad yang tinggal...jiwa aku kosong...jiwa aku merantau entah kemana...menanti sesuatu yang tak pasti...sesuatu yang tak berkesudahan...sesuatu yang bukan milikku...semuanya milik Allah...oh...baru aku ingat...aku masih ada Allah...Tuhan yang Maha Suci...teman dikala aku susah dan senang...teman dikala aku keseorangan...teman dikala semua yang ada didalam dunia ini hanyalah tipu pedaya...tempat aku bergantung harap...kepadaNyalah aku bersandar...aku letih...letih dengan semua ini...erk...nanti dulu...kenapa?

Resah yang terpendam
Jauh di lubuk hati
Mendambakan pengertian

pengertian apa yang aku dambakan???

Cinta yang sebenar
Kunci tercapai maksud
Panji kasihku berkibar

hanya mampu terus berkibar...tapi tak mampu untuk melakukan sesuatu...

Jiwa yang cedera
Sudah bertaut luka
Bersemangat dan membara

bersemangat dan membara tapi merana dan tersiksa...

Demi menempuh hidup
Melunaskan impian
Doa serta perjuangan
Di penghujung kalimah
Tanpa huruf dan ayat
Sinar bertemu cahaya

nur kita bertemu Nurullah?? mati??? doa dan perjuangan...sesuatu yang tak pernah jemu untuk aku lakukan...

Kasih memerlukan
Pengorbanan yang tulus
Tanda kesetiaan

tak ada apa lagi yang mampu aku tunjukkan untuk membuktikan kesetiaan aku...semuanya telah aku persembahkan...

Kasih memerlukan
Kekuatan dalaman
Paling padu dan teguh
Cerah kemenangan

hmmm... :((

*kekasihku...hanya pada nama...ku sandarkan cintaku...


No comments: