بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, December 5, 2010

Sakit

aku nak wat apa ni? adoyai...bosannya...kalau selalu aku boleh borak2 dgn kekasih aku...tapi skrg...ntahlah...iskk...dah la gadoh dgn boss aku...tau jugak dia bengang aku cakap kasar macam tu...iskk...dah tak lama agaknya aku keje kat sini...aku nak keje apa pasni? takpe...untung nasib...ajal maut...jodoh pertemuan...rezeki...semua ditangan Allah...aku kena kuat...chaiyok2...huh!!! tak larat...cuma dia je yang boleh mengubat segala ketidak karuan ini...kalau dia ada semuanya ok je...takde masalah...semuanya aku boleh atasi...tapi sekarang dia takde...dan kekuatan aku hanya pada dia...dialah kekasihku yang paling aku sayangi dan aku cintai... :((

"Ya Allah...ampunkanlah dosaku...tetapkanlah imanku...tunjukkanlah aku jalan yang benar...terimalah amal ibadatku...lupakanlah segala masalah yang aku hadapi...sihatkanlah tubuh badanku...murahkanlah rezekiku...panjangkanlah usiaku...berikanlah aku kebahagiaan dan kejayaan didunia dan diakhirat...matikanlah aku dalam keimanan...berikanlah petunjukMu dan hidayahMu dalam setiap pekerjaan yang aku lakukan...mudahkanlah pekerjaan yang aku lakukan...jauhkanlah aku daripada azab kubur dan neraka...berikanlah aku kelapangan untuk beribadat kepadaMu...kepadaMu jualah Ya Allah doaku mohon diperkenan dan diterima...aminnnn"

tak pernah jemu aku berdoa setiap kali lepas sembahyang...hanya doa, usaha dan ikhtiar saja yang mampu aku lakukan kini...selebihnya aku berserah pada Allah...mudah2an Allah akan meringankan bebanku...dalam setiap sudut...kepada Allah sajalah tempat aku mengadu...yer...sejak akhir2 ni...aku selalu lalai kalau Allah lah yang sentiasa berada disisi aku...diwaktu aku senang dan susah...diwaktu aku suka dan duka...dulu aku tak kisah kalau aku takde sesapa pun dalam dunia ni...sebab...aku masih ada Tuhan...teman setia ku walau dimana jua aku berada dan pada bila2 masa...aku tak kisah dengan semua yang berlaku...yer...aku kena kembali ke pangkal jalan...Allah lah yang menentukan segala2nya...walau apa jua kesusahan yang melanda diri aku...aku tau...Allah simpati pada aku...cuma mungkin aku yang masih belum sedar....bahawa...ada sesuatu yang tak betul yang aku masih betulkan..."Ya Allah...berikanlah petunjukMu dalam setiap kelakuanku...sesungguhnya aku tak pernah lari dari sifat lalai....aminnnnn"

Tuhanku aku hilang bentuk
kembara di negeri asing
Tuhanku pintuMu ku ketuk
aku tak bisa berpaling

lirik lagu doa nyanyian kumpulan Harmoni sentiasa bermain dalam fikiranku...bukan nak riak...tapi memang dah agak lama aku tak ditimpa dengan masalah berat macam ni...ditimpa dugaan dan ujian...yang tak kunjung tiba penyelesaiannya...aku mengaku...dugaan ini sedikit sebanyak mengubah aku menjadi pemarah...semua orang disekeliling aku kena marah..."maafkan aku wahai kawan2 ku...aku tak berniat nak memarahi kalian"...syaitan dah menguasai aku...aku kena kembali ke pangkal jalan...sabar...sabar...dan sabar...dan mungkin itu jugalah yang kekasih aku mahukan...sabar menunggunya hingga ke satu waktu..."baiklah sayangku...abg sabar menunggumu...demi cinta kita dan kebahagiaan kita...aminnnn" :((

tak dapat aku nyatakan apa yang aku rasa...hati aku seolah2 dirobek2 oleh garfu tumpul yang berterusan secara perlahan2...sakit yang tak tertanggung...lebih sakit dari kecederaan fizikal...tak pasti bilakah penderitaan ini akan berakhir..."Ya Allah...sakitnya...aku sakit sangat Ya Allah...ampunkanlah dosaku Ya Allah...akhirilah penderitaanku ini Ya Allah"... :((

aku dah tak bisa menangis lagi...air mata aku telah habis...aku sakit...aku sakit...sakit sangat2... :((


*kpd sayangku...abg merayu padamu sayangku...hanya kamulah yang boleh mengubati sakit abg... :((

1 comment:

syuzi syofia said...

sabar ye joe... Allah sygkn org2 yg sabar... jgn putus asa.. selalu berdoa.. doa tu kn senjata umat islam... ^_^