بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, December 26, 2010

Tinted

cermin gelap mcm keta mayat...iskk...salah beli sebenarnya ni...gelap sgt...adehh...

huh!!!lega...ok..."nnt ko bincang la lagi...kalau dah ok, bg tau akak cepat2...akak nak plan betul2 ni"...kata nana..."ok2...nanti org tanya dia lagi...confirmkan betul2 kali ni..." jawap aku pulak...confirm apa pun aku tak tau...adehh...sekadar nak menyedapkan hati dia...dan nak perbualan tu berakhir dgn cepat...mudah2an menjadi kali ni...aminnn...erk...ko doa pasal apa tu joe? ntah lah...aku dah lama tak fokus dgn apa yang aku doa kan...nana blk jb dalam kul 5 pm tadi lepas semayang asar...dia balik kg semata2 nak discuss dgn aku pasal menda tu...ntah lah nana...harap2 semuanya menjadi seperti yang kita rancangkan kali ni...org dah tak larat dah nak menipu semua orang...makin hari makin bertambah dosa org...sebab tu hidup tak berkat...selalu ditimpa kesusahan...semua doa tak diperkenankan...banyak sangat buat dosa sejak akhir2 ni...org dah tak tahan.hidup mcm ni...kalaulah nana baca blog org ni...mesti nana sedih dgn adik nana yang sorang ni :((

lepas nana balik...aku start keta ronda2 kat area bukit pasir...memang ada niat sebenarnya nak round kat depan kedai accessories keta kat situ...erk...bukak pulak kedai tu...gatal ni mulut nak tanya...belum sempat aku bukak mulut...

tokey kedai tu : "ya boss..."
aku : 'tinted ada?"
tokey kedai tu : "apa kaler mau?"
aku : "hitam abes"
tokey kedai tu : "mcm2 ada...tiga lapan ada...tiga setgh ada...satu lapan ada..."
aku : "yg satu lapan ni bape percent?"
tokey kedai tu : "ni 9% uv...angkat ni la...japan punya...30%uv...gelenti setahun...baru 400 linggit"
aku : "tak mau la...nanti kalau ada operasi kena tanggal jgk...wa angkat yang murah ni...satu lapan"
tokey kedai tu : "malu ma...keleta mahat pakai tinted murah"
aku : "erk...lu pasang je la"
aku : (sambil ckp kat kekasih aku kat hp) "abg nak pasang tinted"
kekasih aku : "bape inggit?dah pasang ke blm?"
tokey kedai tu : (sambil menyampuk masa aku tgh ckp dgn kekasih aku) "lu call bini aa?takut dia marah ka?bgtau dia mau angkat 400 punya...sejuk skit...hahaha"
aku : (sambil gelak kat apek bongok tu) "lom pasang lg...ni nak tnya syg la ni...ok ke?"
kekasih aku : "gelap tak?nanti kalau ada operasi kena bukak jugak...saman 300..."
aku : "ala...mana2 pun kena saman jugak...huhu"
kekasih aku : "pasanglah...gelap skit...tak nmpk dalam...hehe"
aku : "huhu...ok2...apek...pasangggggg..."

tu dialog aku dgn apek tokey kedai accessories dan kekasih aku masa nak pasang tinted...tinted lama aku tu dah tk itam...bole nampak dalam...mcm tak pasang tinted je...pastu tinted lama tu aku tak buang...aku pasang lg...double kat atas dia...dah mcm dok dalam gua masa aku dok dalam keta aku lepas apek tu pasang...gelap nak mampos...sampai tak nampak keta lat luar...adehh...lantaklah...janji puas ati...nanti diorg ingat keta aku tu keta army...huhu...

ah...lambatnya masa berlalu...badan aku sakit2 sejak akhir2 ni...duduk kejap bersila pun sakit belakang...tadi basuh pinggan berdiri 15 min pun dah sakit belakang...pinggang aku dah tak kuat sejak aku selalu meniarap je sebab on9...mungkin sebab meniarap kot?kekasih aku pun ada ckp mungkin sebab tu...hmmm...aku memang tak larat nak berdiri lama2...nak kena duduk...tapi bersila pun tak leh...erk...bersila lama2 bole...tapi bila nak bangun nak jalan tu belakang rasa sakit...nape ek?

erk...lupa nak citer...ros dgn abg amin kan baru blk dr mekah hr tu...macam2 diorg belikan utk aku...paling banyak sejadah yang aku dpt...dgn tasbih...adehh...bila ntah nak pakai sejadah pemberian diorg tu...oh...aku dpt jubah...bole wat gi semayang kat mesjid...tapi bahaya skit pakai2 jubah ni...nanti kang diorg ingat aku tok imam...tak pasal2 kena diorg tolak utk jadi imam nanti...takpelah...aku pakai utk jadi imam masa semayang jemaah dgn bakal isteri aku je la nnt kalau aku dah kawen...aminnnnn...sementara tu biar aku simpan je...mcm2 jenis kurma, kismis...manisan2 yang diorg dah packing kat utk aku...mak aku bagi satu bungkus tadi...lepas aku audit balik...banyak yang aku tinggalkan kat kg...bawak skit yang mana aku rasa aku nak pakai je..."ko tanak bg xxx? ni kau bg xxx"...kata mak aku...sambil hulurkan bungkusan tu kat aku...kelu lidah aku tak terkata bila mak aku sebut nama kekasih aku...sambil menahan sebak didada...aku berlalu tinggalkan mak aku...bergerak ke bilik aku...sambil menyapu air mata yang mengalir deras kat pipi aku...adehh... :'((

9.11 pm...aku nak stop kat sini...tak tau nak wat pe pasni...hurmm...

*sygku...

2 comments: