بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, August 23, 2011

Di Jeti Ini

di jeti inilah tira bakal menggayakan baju raya warna pink dengan familynya...
ni sambil2 ni aku buat blog sambil main poker...wat window lain...drag je dari tab tu ke tepi...nanti dia akan jadi window lain...terer google chrome ni...dah nak dekat sama dengan url blog ni...tapi aku bukan nak citer pasal google chrome...aku nak citer pasal raya...sebab kita dah nak menghampiri suasana hari raya...so adalah lebih baik aku citer pasal raya aku...lagipun esok dah wordless wednesday...dah takleh nak tulis blog...cuma bole upload pic je...tapi hari ni adalah tuesday blues...patut kena layan lagu blues je ni...lagu blues gang poi pokan tu pun ok jugak kalau didengar sambil2 menulis blog ni...


ayu selalu citer kat blog dia, dia tak de beli apa pun untuk raya nanti, tapi dia dah berura2 untuk beraya kat kampung dia kat perak...pastu nak berpoyo2 dengan sepupu sepapat dia...tira pulak citer dia nak tema baju raya kaler pink sekeluarga untuk menyambut raya tahun ni (sambil membayangkan keadaan tira, rahim dan apis berbaju pink kat kubor dan jeti bagan dato...erk)...tapi dalam pada tema pink tu...dia masih tercari-cari kat bawah gobok rumah dia, mood raya tahun ni...mie pulak nak sambut raya dengan bermain mercun dari malam raya tu sampai malam ke 5 raya tanpa henti sambil membakar lemang dan sampai kena tumbok...dengar citer macam nak pecahkan rekod kilang mercun bright sparkles yang pernah meletupkan kilang mercun selama 2 hari 2 malam kat sungai buloh suatu masa dulu...kekasih aku awal2 lagi dah siap dengan baju raya dia...pise pulak dah tentu bergaya dengan tunang baru raya tahun ni...ok!! semua orang dah ready nak sambut raya...dan dah tak lama dah nak raya ni...lagi lebih kurang 7-8 hari je lagi nak raya ni...cuma aku je yang aku rasa nak menyambut raya lain dari orang lain...aku memang dah bertekad...apa nak jadi...jadilah...bapak aku pun dah uzur...nak jalan pun dah tak larat...aku rasa kehendak aku kali ni memang dia tak boleh nak halang lagi...aku rasa dalam dunia ni dah takde sapa dah boleh halang aku kali ni...memang dah lama aku pendam je hasrat aku yang satu ni...yang makin disimpan makin menyebabkan aku sesak nafas...masanya dah tiba untuk aku tuntut bela atas kegagalan lalu...kali ni aku takkan biarkan diri aku terus diperkotak-katikkan dihari raya yang mulia ini...sejarah bakal tercipta...memang aku rasa tindakan aku ni takkan pernah dibuat manusia mau pun jin...tindakan yang melampaui norma2 kehidupan manusia normal...yer...kali ni aku akan buat...apa nak jadi...jadilah...

dikesempatan ini...dan mungkin yang terakhir kali sebelum kita semua menyambut raya pada kali ini...aku menyusun 10 jari tangan dan 10 jari kaki memohon ampun dan maaf atas semua kesalahan samada disengajakan atau tidak disengajakan...semua kesalahan disini termasuk lah umpatan, kejian, cacian, hinaan, fitnahan, gosipan, kutukan, ejekan, nganjingan, dan yang sewaktu2 dengannya...dan korang tak yah susah2 nak mintak maaf kat aku walau sebesar mana kesalahan korang kat aku termasuklah kalau korang pernah citer kan keburukkan aku atau pernah terfitnah aku tentang sesuatu yang buruk kepada kekasih aku atau kepada mak aku, sebab aku dah ampunkan dan maafkan korang semua...yang selebihnya adalah antara korang dengan Tuhan korang...rajin2 lah bertaubat dengan membulatkan tekad untuk tidak lagi mau melakukan dosa tersebut selama2nya...takde gunanya aku hold dosa korang sebab nanti aku jugak yang nak kena mengadap benda2 ni semula sedangkan waktu tu aku sepatutnya dah berada dan bergembira dengan bidadara bidadari2 syurga didalam syurga nanti...aminnnn...

mesti lain je rasa raya tahun ni...mak aku pun dah plan nak sambut raya kat rumah kakak aku yang kat belakang rumah dia tu...lantak lah...janji ada ketupat dengan rendang dan ayam masak sambal dengan sambal goreng...yang lain2 aku tak chare sangat...janji hajat aku tercapai...nanti korang bersedia je la untuk terima berita2 pelik dari pihak orang2 yang rapat dengan aku...aku dah tak larat dah nak hadapi semuanya...tak larat nak menipu lagi...nak jawap soalan yang sama dari orang2 yang berlainan...lebih baik aku amik jalan mudah ni...takde sapa boleh cari aku lagi...hak3...adehh...

ok lah...aku nak tenangkan fikiran sambil minum air teh o ais black current yang kekasih aku bagi.. yg dibeli masa dia gi genting dulu... lama mana dah tu? erkk

Bersambung...



*kpd kekasihku...dah siap ke blog?erk...


6 comments:

Katak Hijau said...

erkk teh tu tak tamat tempoh lagi ke? sakit perut nnt baru tau rasa.. haha

Joe Black said...

lama lagi...thn 2012...huhu

Marky Jaha said...

oleh sbb ko x bg mintak maaf.ape lah.aku dengan sepuluh jari jgak dengan ini memintak duit raya.walaupun aku x setaraf apis utk mintak ngn ko...kikikikiki

Joe Black said...

adesss...lupa aku nak masukkan...takyah mintak duit raya sekali....wakakakaaa....nak kena edit balik ni....hehe...

Atirah Tyra said...

cissssssss..ni memperkotak katikkn jeti bagan datoh yg suci sesuci lebaran.wakakakakaka.....elehhh..tyra dh taw apa abg nk wat sgt raya ni.muahahahahaha...

Joe Black said...

erk...abg nak wat apa?mana tira tau?erk...syyhhhhhhh!!!