بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, August 15, 2011

Born In Sin

2 ekor dari 3 ekor anak2 siberian yang baru lahir sebulan yang lalu...dah besar dah...dah pandai makan sendiri

sejak kekasih aku bz dengan lisa surihani dan farid kamil (yang kekadang aku jugak yang kena jagakan kucing2 dia tu bila dia ada hal), tugas menjaga hamster2nya semuanya telah diserahkan pada aku...dua2 jenis yang biasa (siberian) dan robowski...hari tu aku dah berjaya melahirkan...erk...bukan aku...hamster2 aku dari jenis siberian tu telah berjaya melahirkan 5 ekor anak...tapi malangnya hanya 3 ekor yang berjaya survive di muka bumi ini...lagi 2 ekor meninggal...dan hari ini.rumah aku diserikan dengan pertambahan penduduk lagi...dari pasangan hamster yang ditunggu2 selama hampir 6 bulan...akhirnya hamster robowski tersebut berjaya dianugerahkan 5 ekor anak...terkejut masa aku bagi makan kat hamster2 aku tadi...sebab aku rasa macam kena tipu dengan awek gemok yang tukang pilih hamster ni masa aku nak beli lbh kurang 6 bulan yang lepas...siap sound balik kat dia tanya nape hamster aku taknak beranak...aku ingatkan dia salah pilih...dia siap cakap yang jauh (jarak alat kelamin dia...erk...bukan alat kelamin awek tu la...alat kelamin hamster tu masa awek tu pilih masa aku nak beli tu...iskk) jantan...yang dekat betina...ntah la...aku pun tak paham sangat...pastu lama tu bila aku bela takde tanda2 pun dia nak beranak...aku rasa macam tertipu sebab dulu masa aku bela masa aku dok pasir gudang, paling lama 2 bulan je dah beranak...yang siberian tu masa yang mula2 aku beli tu...3 hari beli je dah beranak...tapi mati mak dgn anak2 dia (aku penah citer dulu)...pastu betina yang aku baru beli ni tak sampaisebulan dah beranak...yang robowski ni, 6 bulan baru nak beranak...

2 ekor dari 5 ekor anak robowski yang baru lahir malam tadi aku rasa...

aku ada cek jugak kat google kitar waktu subur hamster2 ni dan memang dia ada cakap robowski ni yang paling susah nak beranak sebab dia ni pemalu...sebab tu harga dia antara yang agak mahal berbanding yang lain...dan memang betul la kot cakap diorg kat google tu...dan pasni aku rasa aku kena mintak maap la kat awek gemok yang keja kat kedai jual hamster ni sebab bersangka buruk kat dia...erk...aku macam dah lupa pulak awek tu yang mana satu sebab aku jarang gi kedai tu...tapi takpe...aku rasa yang paling gemok tu la dia orangnya...erk...

pasni bertambah lagi komuniti kat rumah aku...ikan lagi...erk...ikan aku....mati 3 ekor lampam hari tu sebab oksigen dia tak berfungsi...yang sekor yang paling besar tu sempat aku alihkan ke dalam aquarium ikan emas...harap2 dia tak makan ekor ikan2 mas aku tu...iskk...yang dulu aku kena alihkan masuk ke aquarium ikan puyu muyu dan haruan sebab dia makan ekor ikan2 mas aku...seb bek tumbuh balik ekor2 tu...haizzzz...pastu 3 ekor ikan selat yang aku mancing dengan si emon mati jugak...kena belasah dengan pemangsa2 predator dalam aquarium tu...busuk macam bau mayat reput rumah aku...mula2 aku bersihkan sangkar2 hamster aku malam2 buta...dekat pukul 2 pagi baru setel...tapi bau yang tak menyenangkan dan menusuk hidung aku tetap ada...pagi2 esoknya bila aku kuar bilik tido...bau busuk memenuhi ruang rumah aku...tanpa basa basi aku terus je la cuci aqurium tu...bila aku cek balik, kat bawah ni senarai mereka2 yang terkorban dalam BERSIH 4.0:

1] 3 ekor ikan selat aka lais
2] 3 ekor ikan lampam tira jawa 
3] 1 ekor ikan mpk
4] beberapa ekor ikan puyu muyu yang takde bukti kesan kematian dia...aku rasa ada dalam perut ikan haruan aku la sebab aku tengok perut dia dah macam ular sawa makan budak je...grrr!!!

ikan lampam tira jawa yang aku terpaksa satukan dengan ikan emas

banyak sangat kerugian aku kali ni...gara2 filter dia tersumbat pastu takde udara yang kuar dari muncung dia...pasni aku kena keja kuat sikit nak ganti balik kerugian2 aku tu...semalam agak dah lewat jugak aku turun casting haruan...dah 2 hari aku casting sejak start puasa ni...tu pun sebab teruja tengok pic pakcik ayu posing sambil memegang ikan haruan besar...iskk...walaupun tangan aku masih sakit...aku paksakan jugak untuk melontarkan joran...sebagaimana yang aku bagitau si emon kemaren dulu..."tangan aku tak boleh gunakan pedang untuk 1-2 minggu ni"...walaupun tangan aku sakit...tapi semalam nyaris jugak sekor haruan kecundang dihujung joran aku...aku malas nak tunggu dia makan sampai sempurna sebab masa tu dah nak buka...aku takut tak sempat nak sampai rumah...last2 aku senjah (dalam bahasa pahang/ganu bermaksud sentap...erk...bukan sentap terasa tu...sentap apa ntah...lantak la korang)...dah nampak dah ikan tu ternaik masa aku senjah tu...tapi lepas sebab mata kail tak sangkut lagi pada mana2 bahagian mulut ikan tu...takpe...petang ini masih ada...hmmm...

aku dah berkira2 untuk start mancing udang galah atau biru dalam waktu terdekat ni...aku rasa esok aku nak mulakan mancing biru la sebab sejak puasa ni, aku cuma bantai tido je lepas subuh...aku pernah praktikkan kehidupan yang macam ni masa aku study dulu...hasilnya...aku tak dapat masuk class pagi start pukul 8 yang membawa kepada perlarangan untuk mengambil final exam sebab attendance yang kurang memberangsangkan...dan hasil kedua ialah aku bantai tido je masa raya pertama lepas semayang raya tu sebab dah biasa tido lepas subuh...memang dah tak leh nak bukak mata dah...bahaya sungguh...so untuk mengelakkan benda2 tu terjadi...aku ingat nak tahan mata aku dengan mengail udang galah...lepak2 kat tepi sungai sambil temenung mengenangkan nasib diri...cuma bezanya tak boleh makan nasik lemak atau bihun goreng dan isap rokok...dan minum air...erk...takpe la...mudah2an Allah murahkan rezeki aku dengan mengurniakan biru esok...aminnnnn...

biru...otw...erk...

harap2 aku tak kena pegi laut dalam bulan puasa ni...patutnya kalau ikut plan aku kena pegi hari ni...tapi boss aku senyap je...harap2 lepas raya je la aku kena pegi...aminnnn...raya ni nak buat apa la agaknya aku kat kampung ni...malas rasa nak jumpa sedara mara dan adik beradik...soalan lain takde...soalan sama aku kena tanggung sejak 10 tahun lalu...bila nak kawen...pastu kena dengar diorg membebel...aku rasa tahun ni ada jugak aku gaduh pasal benda ni...kalau tak gaduh time raya memang tak sah...aku nak raya kejap je la kat kampung...lepas mancing siakap kat kolam bayar tu pastu aku nak balik sini semula...dok sorang2 kat sini...dok kat tepi sungai mancing biru...time raya...mesti takde sapa nak kacau...aku lebih senang sendiri...dari beramai2 tapi menyakitkan hati...rimas...serabut bila ramai orang...nak tido dan lepak pun payah...last2 aku lepak sorang2 kat shopping complex kalau ramai sangat org kat rumah aku...pastu kalau member2 aku nak datang nanti aku cakap aku tkde kat rumah...korang takyah datang rumah aku...kalau nak jumpa...jumpa kat bp walk...boleh kita pekena sup kat depan pejabat pos batu pahat...sambil cuci mata tengok amoi sexy kat situ...erk...ala...sapa je nak datang beraya rumah aku...lagipun aku rasa tahun ni aku nak buat rumah tertutup...aku nak mancing puas2 kat kampung...malas nak cara (kisah) pasal raya2 ni...apakah pengertian raya bagi diri aku?raya adalah kita bole makan dan minum semula setelah sebulan berpuasa...raya kena kopak sikit sebab kena bagi duit raya kat anak2 buah aku...raya adalah bilamana ada banyak ketupat rendang sambal goreng sambal kacang lepat dan kadang2 lemang kat atas meja makan...raya ialah bila aku tengah berlenggeng pakai suar pendek baring depan tv sambil tengok nd lalat (dulu la...skrg aku tak pasti sapa yang mendominasi siaran tv time raya...budak2 af la kot) menyanyi pastu tetiba sedara mara aku yang tak tau bahasa ni bila datang rumah orang, bagi salam terus masuk rumah dan terus menuju ke dapur tanpa sempat aku menjawap salam atau memakai baju...raya adalah bila aku kena pakai baju melayu yang baru dibeli selama paling lama dalam 3 jam je...lepas semayang raya aku dah tak pakai dah baju tu sampai bila2...raya ialah bila perut aku takde masa langsung untuk lapar...raya adalah time di mana banyak air mata palsu yang keluar bila orang bermaaf2an...raya adalah bila aku kena paksa masak nasik beryani untuk orang2 kat rumah aku yang berjumlah lebih 50 org berkumpul termasuk lah adik-beradik aku dengan anak2 diorg je tu...belum masuk makcik pakcik tok ki tok wan pak long mak long pak su mak su pak lang pak ngah dan sapa2 je la aku pun dah lupa dah...bapak aku ni kira adik beradik yang paling tua dalam kelasnya so adik2 dia merangkap sedara mara aku ni nak taknak kena la datang umah aku sebab nak mintak maap kat bapak aku...so tu yang buat ramai dan serabut je time raya nanti kat umah aku tu...dan last sekali mesti aku la jadi mangsanya...pernah jugak aku sembunyik dari diorg...on9 kat dalam bilik...last2 diorg carik aku sampai dalam bilik...adehh...bapak aku ni jenis garang...adik beradik dia yang lain takut nak citer pasal tanah harta pusaka sebab takut mengamuk...last2 diorg citer kat aku dengan harapan aku akan sampaikan kat bapak aku...ntah la hal orang2 tua ni...aku malas nak campur sebenarnya...tapi memandangkan dalam family aku ni cuma aku je yang sentiasa mempunyai penuh perasaan kebencian dan kegeraman...sebab tu diorg pikulkan tanggungjawap tu kat bahu aku...termasuk jugak lah adik beradik aku...ahh...time diorg nak mintak tolong...diorg carik aku...bila aku nak mintak tolong...macam2 alasan...last2 aku kena marah balik...lantak korang la...korang buat lah apa yang korang suka pasni...aku dah malas nak campur sebab korang tanak tolong atau sekurang2nya bagi sokongan disaat aku memerlukan...malah aku diherdik...dimarah...dihina...aku tau...adik beradik aku tak berani sound aku depan2...diorg citer semua yang tak betul kat mak aku...bukan adik beradik aku je...kawan aku pun macam tu...tak berani sound aku depan2...diorg pakai cable...sekarang apa dah jadi?kerana sikap diorg, aku jadi tak respect pada mak bapak aku lagi...jangan salahkan aku...salahkanlah mereka2 yang mempergunakan mak bapak aku untuk sound aku...dan benda2 ni yang membuatkan aku malas nak balik kampung dewasa ni...gampang!!!!


6 comments:

Marky Jaha said...

jalan cite makin lama makin panas..dr kesjukan hamster smpai ke akuarium dan pncing..last2...smpai cite yg mcm ko tgh kne 'jmur bwah matari'..heheh..sabar joe...carut2 ni best.bleh trunkn berat.heh..kang melidi plak pose kite ni...dr melidi baik bukak je pose trus...mkn beriyani gam yang ko buat tu ke..erkk

Joe Black said...

wakakaka...marah dalam hati tkpe kot...agak rugi jugak nak buka posa petang2 ni...kui3

Mie Fisher said...

aku cuba cari 2 tajuk dalam entry kali ini..tpi xjumpa..adakah hilang..atau mengapa hilang..erkk

Joe Black said...

ko cr tajuk menda mon?

Atirah Tyra said...

abg jawa.grrrrrrrrr!!!!!!

Joe Black said...

wakakakakaakkaa....>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>