بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, November 13, 2010

What Blogger Won't Tell You


huahuahua...ok!! aku dah reti dah camana nak tukar font kat blog title ikut font dan saiz kesukaan aku sendiri...kat blog description pun sama...nak align position dia pun bole...wahahaha...seb bek ada blog kekasih aku...tempat aku buat ujikaji menda tu semua...hak3...dia punya mouse cursor siap ada luv2 lagi...pastu dia punya luv siap turun mcm salji....aku tanak buat mcm tu semua sebab ada ciri2 girly dan kepondanan disitu...kalau kekasih aku baca ni mesti aku kena cubit...miahahaa...tapi takpe...dia tgh tido skrg...hehe...


ok...pasni aku nak wat apa lagi ek? post title position pun bole ubah kalau korang nak...semua tu kena pandai modify kat html dan Cascaded Code (Cascading Style Sheets-CSS), mula2 memang pening kalau tak de basic...tapi lama2 senang je kalau dah biasa...nak kena tau mana nak letak...dulu pening jugak...berpinar mata nak cari code2 tu semua kat dlm html...kena cari la...tapi korang pakai je Ctrl+F utk cari menda2 tu...Ctrl+F tu mcm search box la utk cari code kat html...

kat blog aku ni dah ada warning...right click kat mouse pun dah aku disable...supaya org2 tak bole sewenang2nya copy hasil usaha aku yang tak seberapa ni...lagipun aku taknak diorg copy pic2 yang aku attached sebenarnya...utk disable function left click kat pic yang korang attached kat setiap post pun bole...kalau kita disable...nanti diorg tak bole nak copy pic kita...korang try click logo Blogger kat atas dgn yang kat bawah ni...nanti korang faham maksud aku...hak3...

ok...aku dah takde masa nak membebel banyak2 kali ni...aku nak godek2 blog aku...nak bagi best...kalau korang ada pape soalan berkenaan menda2 ni semua...sila kemukan di komen atau shout box...sekian...hua3...













*kpd sygku....sayang...cpt bangunnnnnnnnnnnnnn!!!...gi tgk blog syg...ada surprise kat situ...huahuahua...:))

No comments: