بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, November 16, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha


esok umat Islam di Malaysia akan menyambut Hari Raya Aidil Adha...berbahagialah dan bersyukurlah kamu semua kerana diberikan kesempatan oleh Allah utk menyambutnya bersama keluarga dan org tersayang...berbeza pula dgn aku yang terpaksa ke laut esok dan bekerja demi sesuap nasi...teringat pula lirik lagu kumpulan Kembara ~ Impian Anak Jalanan:


Kau mampu patahkan sayapku

Kau mampu tambatkan kedua kakiku
Tapi kau tak akan dapat
Mematahkan semangatku untuk hidup

Lampu neon di gedung indah

Hanya pemikat mata yang tergoda
Tapi aku kan tetap berjalan
Menuju tujuanku di sana

Berdendang anak jalanan

Berdendang dengan rentak kehidupan
Ku mohon perlindunganMu yang Esa

Aku dan mereka sama

Punya hati dan punya cita-cita
Kota ini tempat ku belajar erti hidup

Ku tinggalkan kampung halaman

Ku tinggalkan semua yang ku sayang
Demi masa depan yang cemerlang
Semoga aku diberi pedoman
"ku tinggalkan semua yang ku sayang...demi masa depan yang cemerlang...semoga aku diberi pedoman"...huhu...sedihnya terpaksa tinggalkan sementara kekasih aku...patutnya plan nak beraya bersama2 dgn dia kat kampung aku...tapi atas kehendak Allah...plan kami tak tercapai...mungkin ada hikmah disebalik semua yang berlaku itu...akhir kata dari aku...Selamat Hari Raya Aidil Adha...bergembiralah tanpa melupakanNya...Allah yang Esa...

*kepada kekasihku...sabarlah yer sayang...mungkin ada plan yang lebih baik yang Allah nak kita kecapi bersama nanti...aminnnn...nanti sayang jangan sedih2 tau...abg pegi tak lama...insyaAllah...nanti abg balik kita boleh jumpa lagi ek...jaga diri baik2 tau...abg sayang sgt kat sayang...jangan lupa makan...jangan lupa makan ubat...jangan risaukan abg sangat...nanti sibukkan diri dgn keja2 kat rumah tu ek...take care sayang...luv u so much...luv u forever... ;)


3 comments:

Katak Hijau said...

sebek ;(
huhuhu

Mie Fisher said...

aku nk nangis ke tak nak...huk3...

Joe Black said...

ira : huhu...dah2...takyah sebek...abg da balik ni...ngeeee :D

mie : ko kena nages mie..baru bole jadi pondan...hua3