بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, November 10, 2010

Cameron Highland

tak dapat pegi, dapat tgk gambor pun jadi la...sob3...

Weather for Cameron HighlandsMalaysia

TueChance of a Thunders...27°CChance of a Thunderstorm
WedChance of a Thunders...27°CChance of a Thunderstorm
ThuChance of a Thunders...27°CChance of a Thunderstorm
FriChance of Rain25°CChance of Rain
SatChance of a Thunders...25°CChance of a Thunderstorm


gelap gambor ambe nok gi cameron highland...ingatkan nak sambung cuti2 mesia kat cameron pulak...tetiba teringat pulak time ni kan musim ujan...kalau tgk kat weather forecast tu siap ada ribut petir lagi...camana agaknya keadaan ribut petir kat kawasan pergunungan agaknya ek?tentu tubuh badan kita tak lari dari menjadi pelengkap kepada litar elektrik yg bersumber dari langit dan dineutralkan oleh bumi..."kita gi lain kali je la ek syg?"..."yer lah abg...len kali bole pegi"...kata kekasih aku...aku pun rasa kecewa jugak sebab kan aku seumur hidup tak penah pun menjejakkan kaki kat cameron...teringin jugak nak tgk strawberry park...taman rama2...taman bunga dan lain2...selalu dengar citer je dari org2 yang pernah pegi ke sana termasuk citer dari kekasih aku...tapi keadaan cuaca yang agak tak mengizikan memaksa aku membatalkan hasrat yang suci murni itu demi kebahagiaan bersama...tak guna kalau gi sana tapi tak leh nak gi mana2 sebab ujan...ni ada citer pasal cameron highland dari dak p...ada unsur2 18SX skit ni...adehh..

dak p ~ aku dah risau jugak beb sebab takleh masuk...
aku ~ asal pulak tak leh masuk?
dak p ~ lembik beb...malu aku dgn org rumah aku
aku ~ erk...pastu ko wat camana?
dak p ~ esoknya kebetulan aku honeymoon kat cameron highland...otw balik tu aku terserempak dgn org asli jual tongkat ali asli...malam tu aku rebus...minum air dia...memang pahit gila beb...
aku ~ pastu?
dak p ~ pagi esok baru keras...baru bole masuk...bini aku pun heran..."len macam je kerasnya"...dia tanya aku...huhu...
aku ~ huhu...
dak p ~ aku nasihatkan ko beb...jangan minum air batu banyak2...nanti lembik...
aku ~ erk...ok2...

erk...ni aku berbual kat hp dgn dak p masa dak p baru2 kawen 2 tahun lepas...skrg dak p dah ada anak sorng...pastu sebelum tu lagi aku teringat kata Tuan Faaeh pasal menda2 mcm ni...Tuan Faaeh ni dia tabligh skit orgnya...

TF ~ pompuan ni kalau nak puas bukan sebab besar...bukan sebab kecik...bukan sebab panjang...bukan sebab pendek..
aku ~ dah tu sebab apa cik faaeh?
TF ~ dia nak keras je...tak kira la besar ke...kecik ke...panjang ke...pendek ke...asal keras je...puaslah dia...insyaAllah...
aku ~ oh...begitu...ada tak amalan atau senaman tertentu yg kita boleh buat utk bagi keras?
Tuan Faeeh ~ memang ada senaman tertentu yang awak boleh amalkan...(lepas tu dia ajar aku senaman cara2 nak bagi...errr...nak bagi...err...nak bagi benda tu keras...tapi aku tak dapat nak ajar kan cara2nya kat sini sebab aku dah lupa...erk...)...awak jangan risau...sebenarnya kalau awak tak tinggal sembahyang lima waktu...itu pun dah cukup...sembahyang tu sebenarnya merupakan salah satu cara utk melancarkan perjalanan darah dalam badan kita...dan secara tak langsung menguatkan senjata kita...
aku ~ oh ok2...saya faham...

haaa...itu versi Tuan Faaeh pulak utk kuatkan senjata kita org lelaki...caranya mudah je...jangan tinggal sembahyang sebab sembahyang tu sendiri pun dah macam senaman utk menyihatkan badan kita...sesungguhnya terlalu banyak hikmah dalam sembahyang yang Tuhan sembunyikan dari kita...tugas kita adalah utk mengkaji dan berfikir...yang selebihnya kita berserah je pada Allah...

jauh dah pegi ni...dari cameron highland bole pulak melencong ke citer keras...adehh...kekasih aku tgh buat apa agaknya skrg ek?jap lagi la aku call dia...mesti dia tgh bz mengedit blog dia...nak tambah polls ke sayang?hak3...

erk...malas nak menaip lagi...idea aku tak datang...mungkin sebab cuaca sejuk kot...len kali la tulis lagi...


*kpd sygku...erk...polls tu tak kuar ke?huhu...

2 comments:

Katak Hijau said...

pendek jer blog?? cite mende ni?? hahahaha.. tak sopan..huhu

Joe Black said...

erk...takde idea nak citer panjang2...erk...ni bahan bacaan utk org laki je...adehh...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>kui3