بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, November 14, 2010

Baik- Baik Sayang

McChicken Supreme yang tak sedap

sedeh seyh dengar lagu "She's Gone" kat blog pise...rasa nak nages pun ada bila dgr dan memahami bait2 lirik dia...seolah2 mewakili perasaan sedih aku yang baru je hantar kekasih aku balik umah dia disuatu daerah yang agak jauh dari bumi Paka...hingga memaksa aku utk menulis sepatah dua kata kat blog aku ni...oleh kerana kat bawah lirik tu, pise ada warning :

"Setitis air mata jantan yang jatuh membasahi bumi
Akan menukarkan ia menjadi pondan/bapok lorong"

maka ianya, samada aku suka ataupun tak, membuatkan aku tak jadi nak menitiskan air mata kesedihan walaupun aku bercadang nak berbuat demikian pada mulanya..."orang lelaki jangan mudah sangat nak menitiskan air mata"...teringat kata2 Tamar Jalis punya datuk dalam buku "Siri Bercakap Dengan Jin"...dan kekadang kalau kekasih aku menangis sebab sedih bila nak berpisah sementara dgn aku...aku selalu nyanyikan dia lagu Waliband ~ Baik-Baik Sayang:

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku disiang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku


sampai dia tergelak ketawa semula gara2 pitching yang lari...gelak ketawa yang sentiasa aku rindukan setiap masa...bak kata Allahyarham Zubir Ali dari kumpulan Harmoni dalam lagu "Nyanyian Pantai Timur" yang aku modified sesuka hati lirik dia:

wajah laut dan pelantar tua 
adalah rakan setia hidupku
aku yang sentiasa merindukan senyum
dan tawa kekasihku

aku terpaksa taip balik kata2 kat blog pise kat atas tadi sebab dia dah disable kan right click sambil bagi warning "Jangan Harap Nak Copy!!!kwang3 :))" ...menyesal jugak rasa hati sebab ajar dia camana nak buat disable right click tu sebab akhirnya memakan diri aku sendiri...hua3...kekasih aku tgh tido agaknya time2 ni...takpe lah...biarlah dia tido dulu...satu malam dia tak tido sebab batuk dan selsema yang menyukarkan dia utk bernafas...sayang tido la dulu ek...nanti malam kita borak ek...:)

sampai2 umah je tadi kipas kecik dj berpusing ligat...maknanya dah 3 hari kipas tu berpusing sebab dia tinggalkan umah hari jumaat hari tu...dan dah 2 kali jugak aku offkan kipas tu sekembalinya aku ke rumah termasuk hari ni...dan pagi tadi punya punch card kosong sebab ariff tak abes baca sms dari jamal nak mintak tolong punch card kan aku punya sekali...takpelah...untuk bulan ni baru sekali je kosong...tak macam bulan posa hari tu...banyak kosong dari ada punch card...dan aku pun sampai skrg masih tak mengerti apa rasionalnya punch card tu sebab bila kosong pun gaji aku dapat full jgk...mungkin kerana rekod baik aku seblm ni yang jarang punch card aku kosong masa aku masih full time kat opis...harap2 diorg masih berfikiran positif hasil rekod baik aku dulu...

aku masih rasa bengang jugak kat boss aku tadi...pukul 10.30 pagi dia call...suruh gi laut pukul 2 pm kalau confirm...masa tu aku masih ada kat kuantan...gila ke?nak hantar kekasih aku balik lagi...nak balik ke paka lagi...ni first time dia buat perangai mcm ni...ikut suka dia je...kan ada procedure...dia tak bole buat mcm tu...kalau boleh pun dia kena ikut time aku...bukan time dia pukul 2 tu...memang salah aku sebab tak berada di paka time2 mcm tu...tapi dia tak bole buat mcm tu...tadi...kalau terpaksa...terpaksa lah aku mintak kekasih aku hantar aku balik paka dulu...pastu dia drive keta aku balik umah dia sendiri...sian dia...tak sanggup aku nak buat mcm tu...alhamdulillah...Tuhan masih nak tolong aku dan mudahkan pekerjaan aku...Dia cancelkan plan boss aku yang ntah pape...aku bersyukur sangat2 kehadrat Ilahi sebab tak menduga aku dgn dugaan yang mcm tu...semoga Allah akan terus mengurniakan aku dengan kurniaan2 yang macam tu disaat aku amat memerlukan pertolongan dariNya...aminnnnnnnn....

dah 6.10 pm...lapar seyh...seb bek aku ada beli biskut bantal yang rasa belacan ni sejurus sebelum aku sampai ke rumah tadi...dan akhirnya dapat jugak aku park keta aku kat tempat parking aku yang biasa...kat tengah2, setelah sekian kalinya berebut dgn owner rumah sewa aku ni...memang dari dulu dah janji secara tak formal, keta aku belah tengah...dj belah kiri...dia belah kanan...tapi sebab aku jarang ada kat rumah akhir2 ni...dia suka pulak park kat belah tgh...nak cakap lebih2 pun tak bole sebab ni rumah dia...tapi ni bukan nak mengungkit...tapi tempat parking tu sebenarnya aku, dj dgn anak2 dia yang buat...kira aku la yang paling penat...sebab aku sorg je yang tau bancuh simen dgn pasir masa tu....tapi aku tak kisah sangat sebenarnya parking sebelah mana pun...asalkan keta aku tak kena panas dan hujan...tapi sebenarnya kalau park tgh senang skit nak kuar sebab space utk reverse keta yang limited tu....

"abg nak buat apa blk paka nanti?"...aku tanya kekasih aku masa otw hantar dia blk td..."abg basuh baju tu...nanti nak pakai lagi masa cuti raya haji"...jawap kekasih aku...erk...aku dah abes basuh baju...dah sidai...dan skrg dah tak tau nak wat apa selain tulis blog ni...huhu...takpe la sayang...nanti abg fikirkan apa yang abg nak buat ek...sayang jangan risau ek...huhu...

sunyi dan sepi je rumah aku ni...gelap lak tu sebab dah nak maghrib...rindu jugak aku kat bilik aku ni...macam2 pengalaman suka duka yang berlaku kat bilik ni...bilik aku ni dah macam markas operasi pertubuhan gelap je...semuanya aku control dari dalam bilik ni...asalkan ada line tipon dgn line internet...pasni aku nak tgk citer "RED" lah...semalam aku beli kat teruntum dvd tu..."bila ko nak tgk cd tu joe? ko ada masa ke nak tgk?" kata pise sambil gelakkan aku masa aku gi minum dgn dia kat "ani sup utara"...jauh ani merantau mencari rezeki dgn berniaga sup...dari utara dia datang...bukak branch kat kuantan...tp aku kekadang rasa mcm kena pukau...rasa asik nak beli je kat situ...mungkin sebab tak ramai org kat kedai tu dan suasana dia yang selesa, tapi sebenarnya aku kekadang memang suka mkn sup pun...erk...sambung citer "RED" tadi...lepas pise tanya mcm tu...aku rasa mcm tak bole nak jawap soalan dia sebab pise memang tau aku memang takde masa nak tgk cd2 tu semua....bukan sekali dua...dah banyak kali dah mcm tu...beli dah berbulan tapi takde masa nak tgk...takpe pise...pasni aku ada masa nak tgk sebab aku macam malas nak komen2 kat fb kalau kekasih aku takde...nanti time dia tido...bole la aku penuhi masa aku dgn tgk cd...erk...kalau jadi, selasa ni aku kena gi laut...kalau tak, selasa ni aku dah cuti dah sempena "Hari Satu Malaysia"...erk...tapi aku confuse lagi ni sebenarnya...16 Sept hari tu Hari Penubuhan Malaysia atau hari Malaysia...dalam lodger aku takde...tapi dia dah diumumkan kat paper...tapi dalam lodger aku ada Hari 1 Malaysia pada 16 Nov...kan lain tu hari penubuhan malaysia dgn hari 1 malaysia...hari penubuhan malaysia tu hari dimana negara kita diiktiraf sebagai negara Malaysia...hari satu Malaysia kan hari utk warganegara Malaysia...kira macam hari raya la...berbeza pulak dgn hari kemerdekaan Malaysia...masa tu negara kita diisytiharkan bebas dari cengkaman penjajah....hari Satu Malaysia ni kan hari utk Salam Satu Malaysia tu...adehh...pening ahh...aku nak tanya sapa ni? aku rasa aku tak bersalah kalau aku cuti selasa ni sebab memang dah termaktub dalam lodger aku...atau aku bole senyap2 je cuti...nanti kalau diorg bising, aku bole tunjuk kat diorg lodger aku tu...ke guane?? erk...lodger ni sebenarnya mcm almanak (aku suka perkataan almanak ni sebab ada kat dalam komik Pedang Setiawan...nama dia "Almanak Pertarungan Iblis Angkasa'...almanak ni Pendekar Tanpa Nama suruh Xiao Wu catatkan masa hero2 dalam komik tu bertarung...geng baik lawan geng jahat...dinamakan Almanak Pertarungan Iblis Angkasa sebab geng jahat ni gunakan hikmat2 yang dipengaruhi unsur2 iblis yang turun dari angkasa...kalau tak berhati2...boleh terpesong akidah baca komik ni) atau calender yang berisi tarikh2 public holiday yang company aku ambik yang client aku provide...pastu semua aktiviti macam annual leave ke...mc ke...offshore leave ke semua kena tulis dalam tu termasuk la aktiviti pegi ke offshore atau attend course2 mcm yang aku pegi pada bulan2 lepas...

dah 6.46 pm....jap lagi nak maghrib dah...pastu aku nak gi makan...tadi makan berger McChicken Supreme je kat macD...tak makan nasik lagi ni...ingatkan sedap...takde la sedap mana...aku nasihatkan korang takyah la makan berger baru macD ciken supreme tu...bek korang mkn berger kat tepi jalan atau berger yang diorg jual kat pasar malam tu...murah pun murah...rasa dia sama je dgn berger2 tepi jalan tu cuma berger2 kat tepi jalan tu harga dia jauh lebih murah dan rasanya pun jauh lebih enak...beli sebijik kat macD dapat 3 bijik kat tepi jalan dgn harga yang sama...siap bole mintak mayonis dgn sos lebih lagi...lada sulah pun bole mintak lebih...kat macD mana bole mintak menda2 tu semua...

opsss...kekasih aku dah sms...aku baru pas call dia...dia suruh aku mandi...nasib la korang blog aku ni tak panjang sangat kali ni...kalau tak mesti ada yang skip, baca suku je mcm mie dgn zaty...pastu diorg scroll je kebawah...takpe2...pasni kena la korang...aku tulis panjang2...muahahahaha...

*mula2 aku namakan entry ni McChiken Supreme tapi aku tukar ke tajuk Baik-Baik Sayang untuk tujuan komersil...hua3...

*kpd sygku....abg mandi jap ek syg...pas mandi, semayang pastu abg nak gi mkn...syg pun mkn tau... :)


9 comments:

Marky Jaha said...

erk...cmne ko copy ayat aku tu...left klik yg ko ajar tu aku lom apply lg..ishhh

Joe Black said...

wakaka...aku taip balik la...left click tu ko kena buang link kat edit post...lepas <a hreff="http....jpg." ...kau buang semua start http tu sampai jpg..tp masih bole left click cuma dia tk bukak pic tu kat window lain

Marky Jaha said...

ok2...xpe..pic yg aku pkai x ori..bkn yg sndri punye melainkn pic msa piala malaysia je..pic aku sndri..kikikiki..tp utk next time, aku pkai la formula ko tu..kikikiki

Joe Black said...

haha...aku pun sama...tapi pic copy kat google pun aku taknak kasi diorg copy jgk...wakakaka...

Marky Jaha said...

hahaha...parokk!...eh joe..cmne nak bg kluar window komen cm ko ni..sng sket..x kcow post yg kite baca tu...arap dpt maklumbalas dr tuan a.s.a.p..kikikiki

Mie Fisher said...

seperti biasa aku xbca abis blog ko..erkk..jln2 je kt situ...

Joe Black said...

pise : wakakakaa....ko gi setting > comments > comment form placement ko tick pop-up window...

mie : ko dgn zaty sama je mie...ada jodoh ni...erk...

Marky Jaha said...

ok joe...dah dpt....tQ

Joe Black said...

bereh boh!!!