بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, June 28, 2010

Precious Moment


aduh.....ngantuk arrr.....bongok betul boss aku....pagi2 dah buat lawak bodoh......mula2 hantar sms kata aku gi laut hari jumaat.....pastu aku dah suka la.....aku reply 'bukan esok ke?ok2'....pastu dia reply blk...'bukan....besok...salah tengok'.....aku tak puas hati lagi.....aku call dia....dia kata 'kau naik esok....nnt aku buat chopper booking....tadi aku silap tengok'....bongok....tak abis2 cari pasal dgn aku....so...conclusionnya....aku takde mood....erk....kekasih aku mesti tak suka kalau dia tengok aku takde mood.....takpe2 sayang.....abg kejap je ni mcm ni.....pasni abg ok la....ngeeeee....

sian kekasih aku.....aku kena tinggal dia 4 hari.....lamanya....mesti aku rasa mcm 4 minggu.....mesti dia pun rasa sama mcm yang aku rasa......ala.....bila la semua ni nak berakhir.....tak best sgt rasanya kali ni....sebenarnya setiap kali gi laut pun tak best....tapi kali ni paling tak best sekali setakat ni....aku rindu sangat kat kekasih aku....camana ntah aku nak lalui hari2 aku kat sana tanpa dia....harap2 aku dapat call dia dari sana....tapi mesti tak sama mcm aku biasa cakap dgn dia masa aku ada kat darat.....kat darat bila2 masa bole sms....pastu kalau malam dari kul 9 sampai kul 1 atau kul 2 bergayut dgn dia....kalau time cuti pulak sampai kul 3 lbh bergayut....mana nak sama dgn kat laut....paling lama pun sejam je kot.....iskkk....sabar je la ek sayang.....4 hari je pun....nnt kalau kita nak rasa masa cepat berlalu....kita tido awal2 skit ek....abg syg xxx sgt....:)

"dop r....dua org je dok sana....fakri azan dgn sepu gong badak....bkn sepu kijal yer".....sms dari zahid bila aku tnya dia tadi sapa ada kat platform yg aku nak pegi tu....keje tu patutnya paling lama pun 6 jam je kalau tkde masalah....pastu kalau esok aku turun chopper terus wat keje....maknanya lagi 2 hari tu aku dok saja je la kat situ.....hari jumaat balik....harap2 ada unschedule chopper yang sesat pegi area2 situ....dan harapan aku tu memang keajaiban yang jarang2 Tuhan akan kurniakan sebab memang jarang2 chopper akan pegi area tu kalau takde dlm flight plan diaorg.....dan takpe la....sekurang2nya aku berdoa juga la mana tau ada perbuatan baik yang pernah aku lakukan yang Tuhan akan balas dgn menghantar chopper ke situ dalam waktu2 terdekat tu....segalanya berkemungkinan untuk terjadi.....kuasa Allah mengatasi segala2nya.....kalau platform Talisman best.....pagi datang platform....turun chopper je terus buat keje.....pastu seblm buat keje estimate dulu dgn diorg bape lama keje tu....kalau sempat....petang tu jugak balik semula ke darat....memang best la....tak yah buang2 masa dok laut kalau takde keje....dan aku dah apply keje kat situ (yang sebenarnya diorg offer aku keje sana) ...skrg ni tinggal tunggu je diorg panggil untuk interview.....kalau ada rezeki....dapat la aku keje kat sana.....tapi based kat kl....iskk....jauh sikit dari kekasih aku....tapi takpe....jarak bukanlah suatu faktor penghalang pada hubungan kami.....

balik umah skrg best tk?kalau kat umah bole baring2 ke....letih la kat opis ni....kesepian dan keseorangan.....berkawan dengan sepi.....apa agaknya kekasih aku tengah buat skrg ni ek?mesti dia tengah bz dgn keje dia....first day of the week la katakan....dan aku memang tak suka nak kaco2 dia time2 mcm ni sbb nnt dia mesti serba salah kalau lambat reply msg aku...takpe la....kejap2 lagi nnt aku sms dia....sian dia....banyak sangat pengorbanan yang dia dah buat demi hubungan kami....dia baik sangat kat aku...dah tak ramai....atau aku bole katakan dah takde orang yg baik sangat kat aku sejak akhir2 ni kecuali dia....dia je yang benar2 memahami aku....dia jugak lah yg bole mengubah mood aku dalam sekelip mata.....mcm yang pernah aku katakan kat dia....dia je yang bole ubah aku dari marah pastu terus tergelak....dari down ke hepi....dari takde mood jadi bersemangat.....dalam sekelip mata....dan sesungguhnya....dia lah yang banyak mengajar aku tentang cinta.....tentang perasaan....tentang kejujuran...keikhlasan....kesetiaan....yang menjadi landasan dalam hubungan kami....pengalaman2 bercinta ni tersemat utuh didalam batu jemala aku dan kekadang aku curahkan sikit2 kat adik2 aku yang perlukan pandangan aku dalam bidang ni....erk...bidang?kat bawah ni ada sikit aku copy mimi punya blog yang dia tulis pasal precaution dalam bercinta.....aku terpaksa tidak bersetuju dgn pendapat dia dan aku komen la berdasarkan dgn apa yang menjadi pegangan aku selama ni (mimi.... abg copy paste post mimi skit ek..hehe) :


tis morning i woke up..n while i get dressed...listen to hitz.fm.... there's a song... titled Impossible... i wrote in a note abt the song's lyric... to me... tat lyric remind me to be countions wen it comes to love... but... without i realiazed.... there's more behind the precoutions...
and once again... i realised it frm my bro.... abg joe who opened my eyes n see through the meaning...not jst read it.....










banyaknya benda tentang cinta ni....kekadang kita rasa betul apa yang kita buat tu....tapi sebenarnya benda tu melukakan hati kekasih kita.....tapi benda2 ni semuanya kita kena lalui....kekadang pengalaman tu datangnya dari sesuatu yang memeritkan....masa tu la kita rasa kalau pengalaman tu sesuatu yang amat berharga dan kita belajar dari kesilapan kita....pengalaman ni lah yang menjadikan kita lebih baik dari hari ke sehari.....takde apa yang boleh dibanggakan dalam diri seseorang kecuali pengalaman hidup dia sendiri....pengalaman seseorang tak sama dengan pengalaman orang lain....kat bawah ni aku dapat dari email sapa ntah hantar.....aku dah lupa....dia citer pasal apa yg patut dan apa yg tak patut dbuat dalam kehidupan ni utk menjadi seseorang yang hepi hidup dalam dunia ni....kebanyakkannya dia cakap pasal ubah attitude diri sendiri supaya kita bole absorbed benda2 negatif di sekitar kita:

"Don't compare your self with anyone in this world. If you compare, you are insulting your self. Easy is judge the mistakes of others, difficult is recognize our own mistakes. It is easier to protect your feet with slippers than to cover the earth with carpet. Mistakes are painful when they happen, but years later collection of mistakes is called experience which lead to success. Be bold when you are loose and be calm when you win. Heated gold becomes ornament, Beaten copper becomes wires, Depleted stone becomes statue. So the more pain you get in life, you becomes more valuable. No one can go back and change a bad beginning, but anyone can start now and create a successful ending. If you miss an opportunity, don't fill the eyes with tears. It will hide another better opportunity in front of you. Don't complain about others, change your self if you want peace. Every successful person has a painful story. Accept the pain and get ready for success. And the last...Life laugh at you when you are UNHAPPY. Life smiles at you when you HAPPY. Life salute at you when you MAKE OTHERS HAPPY..."


*kpd sayangku....ingat tau pesan abg masa abg takde nnt....sayang take care...I will miss u sayangku.... :(

No comments: