بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Wednesday, June 16, 2010

Boric Acid


hehehe.....aku nak tergelak tadi baca tajuk blog yg salah sorang adik aku post tadi...tajuk dia "Babi"....hahaha.....kat dashboard tu dapat tgk sikit je apa yg dia tulis pasal babi tu....bukan pasal babi yg binatang haram tu....tp rasanya masa dia tulis blog tu....dia rasa benda2 yg dia maksudkan tu bersifat jauh lebih hina dari babi....dan aku rasa lepas dia balik dari tempat2 yg dia pegi tu, dia nak kena seretu dgn 7 kali air bersih yg salah satu dari 7 air tu dicampur dgn tanah....dia tulis mcm ni:

"JPB babi. POS LAMBAT babi. MARCHBANK babi. laen kali jgn jd BABI lg , ok !! akhir kata, BA*I !!!"

wakakakaa.....aku memang tak bole blah baca post dia td...marah betul tu......aku baru nak komen.....tp dia dah delete post tu sebab dia takut aku marah....hehee....takpe la adikku (err...nama dia aku terpaksa rahsiakan demi kebaikan bersama) ....sabar je la....kekadang tak semua yang berlaku tu seperti yang kita harapkan....masa tu la sebenarnya Tuhan nak menguji sejauh mana tahap kesabaran kita...aku pun tak pasti sangat apa ntah yg dia marahkan...tp nampak mcm ada je benda yg tak kena masa dia berurusan dgn badan2 berkanun tu...yer ker berkanun?belasah la.....erkk....JPB tu apa?hehe....sebenarnya bukan JPB...dia saja tukar ke B supaya tak nampak sgt dia marah kat sapa....takpe adik....abg rahsiakan dari semua ek....erk....kecuali kat gf abg kot....huhuhu....adik aku yg satu ni suka sgt kat babi....kat status fb dia pun ada babi....dia mengingatkan aku pada diri aku sendiri....ada satu hari tu dalam bulan puasa tahun 2003 kalau tak salah aku....aku ajak dj gi zoo kl semata2 sbb nak tgk babi.....lepas tgk babi tu aku terus ajak dj blk hotel sbb aku malas la nak menapak kat dlm zoo tu dlm bulan puasa....tp dj pulak tanak balik..."alang2 dah masuk ni....baik tgk semua"....kata dia....lepas dia ckp mcm tu je aku terus jadi lemah semangat sambil menyumpah2 dalam hati menyesal ajak dia pegi zoo time2 puasa tu.....nak taknak aku terpaksa la round zoo tu.....letih nak mampus....adehhh....

adik2 aku sejak akhir2 ni ada je problem diorg....ada sorang tadi mengadu kat aku pasal family dia....aku masa tu mcm blur....tak dapat nak setelkan utk dia....last2 aku cakap kat dia "nnt lah esok abg bg jawapan camana nak setelkan menda ni.....abg nak tanya awek abg dulu...dia terer menda2 mcm ni".....pastu adik aku pun setujulah utk tunggu esok hari....dan baru je tadi awek aku dah bagi satu solution kat aku camana nak setelkan problem adik aku yg sorang tu.....terer la awek aku ni.....salah satu sebab nape aku sayang sangat kat dia.....sampaikan aku rasa dia dah lupa nape aku sayang kat dia sebab banyak sgt sebab aku sayang kat dia...hehehe.....

masa aku tulis blog ni aku blm mandi lagi sebab air takde....bongok je....time2 mcm ni takyah la ganti pipe tu....kan org nak rehat2 kat rumah....buatla keje time keje....dari kul 8 pagi sampai kul 5.....takyah la nak tunjuk rajin time2 mcm ni.....bukan urgent sgt nak kena tukar pipe2 air yg sedia ada tu....ni semua urgent sebab nak claim cepat2 je kat SATU (sykt air ganu)....bukan aku tak tau.....company lama aku pun dulu mcm tu....keje mcm babi (pinjam ayat adik aku tu...kui3) bertungkus lumus siang dan malam sebab diaorg nak claim kat client cepat2.....sapa yg susah? aku dan kawan2 aku jugak yang susah....kena keja siang malam tanpa pedulikan anak bini....yang aku marah sgt sbb aku tk bole nak gi mancing time2 mcm tu....dah la tempat tu banyak antu....diorg tak fikir ke?seb bek la aku ni jenis tak de ciri2 utk nampak antu...kira aku terselamat la dari ancaman kejutan dari para2 antu ni semua.....dan semoga Tuhan terus kurniakan kat aku kelebihan tak boleh nampak antu ni sampai bila2.....aminnnnn.....tp awek aku...iskkk....malas nak citer.....yang aku bole cakap....dia memang terer bab2 ni....adehh...skip2....takleh citer banyak2.....nnt dia delete plk post aku ni....kwang3....


Sekilas ku teringat
Detik-detik yang lepas
Indahnya perkasihan
Semacam ku rasakan
Tak sanggup rasanya
Sesaat ditinggalkan

Dan seboleh-bolehnya
Ku ingin mengikutmu
Walau ke lurah dalam
Aku sanggup terluka
Demi kerana sayang
Apa jua kurela
Jiwa dan raga

Engkau saja yang sentiasa
Bermain di fikiran
Tiap masa dan ketika
Tak terlintas di hati ini
Untuk curang kepadamu
Oh kekasih

Aku berharap pendirian engkau juga
Sama-sama pertahankan kebahagiaan
Walau diacu belati tajam mengugutku
Cinta aku kasih aku tetap untukmu
Sampai ke mati
Hanya itu mampu ku beri

Tersentak lamunan
Bila diri ini disentuh
Oleh seseorang
Ku cuba damaikan
Hati yang kian berkocak
Agar perasaan sedihku ini
Tidak nampak

Di pusara ini
Ku setia berdiri
Bersama doa-doa
Tak putus kuhulurkan
Itulah tanda kasih... kasih
Kasih yang sebenar

Wajah dan senyumanmu
Sentiasa kuangankan
Aduhai sayang oh..
.

adeyyy...tak leh tahan lagu Azie ~ Kau Tetap Dalam Anganku.....sesuai sangat dgn apa yang aku rasa kat awek aku....."walau diacu belati tajam mengugut ku....cinta aku kasih aku tetap untukmu....sampai ke mati...hanya itu mampu ku beri".....haah....aku pun mcm tu jugak....sanggup berkorban demi awek aku....hehe....mesti ramai yg jeles aku ckp mcm ni...wakakaka....tapi diorg tak leh wat apa la sebab ni blog aku....aku bole tulis apa yg aku suka....miahahahaa......

Zuera Danish
good boy... Wish u happy alwayz..x sngka masih wujud lelaki mcm ni di zaman skrg ni..sggh btuah psgan anda tu :)
Yesterday at 3:24pm · ·

Nurul Huda
JIWANG NYEEEE.....
Yesterday at 3:24pm · ·

Yesterday at 3:27pm · ·

hahaha.....Zuera Danish....sebenarnya saya la yg bertuah sebab ada gf yg mcm gf saya tu....dah banyak kali saya lukakan hati dia...tapi dia tetap terima saya dan memaafkan saya....huk3....sedihnya.....camana ntah saya nak balas semua yg dia dah persembahkan utk saya....sampai mati pun saya rasa saya tak mampu nak balas....satu je cara yg saya bole buat utk dia....saya rela berkorban jiwa dan raga saya utk dia....saya akan mencintai dia dengan sepenuh hati saya....I will love her as if there was nothing else....I will love her as if this was the last moment we had together....errr....komen dari Zuera Danish tu aku copy dari status "engkau saja yang sentiasa ....bermain di fikiran ....tiap masa dan ketika ....tak terlintas di hati ini untuk curang kepadamu oh kekasih ......aku berharap pendirian engkau juga ....sama-sama pertahankan kebahagiaan".... yg aku post kat fb tadi.....erkk....yang Nurul Huda komen tu abaikan je....adehh....yg salman tu pulak tak tau nape dia komen mcm tu....mungkin sebab dia suka kot...huhu...

gf aku baru je sms td...dia kata " abg mlm ni kita borak lambat skit"....hehe.....yer la syg.....tkpe.....td dah dpt ckp kejap seblm maghrib tu pun dah terubat rindu abg kat syg.....lagipun abg pun ada blog yg nak disiapkan.....hehe....aku kalau dah start tulis blog mmg tak reti nak save dulu....pastu sambung kemudian...sbb feel dia dah lain nnt waktu nak sambung semula....lagipun dia ada keje nak buat kot....tkpe la...biar lah dia....takkan 24 jam asik nak layan aku borak je....kalau mcm aku ni lain la....mmg takde keje nak buat.....at the moment....lepas2 ni aku tak tau la sbb aku rasa detik2 terkahir aku kat daratan ni dah nak sampai....bila2 masa je aku kena sahut seruan Ilahi utk ke laut.....yer lah..seruan Ilahi jugakkan yg menggerakkan hati boss aku utk suruh aku pergi ke laut....adeh.....jgn salah interpret plk maksud aku seruan Ilahi tu....aku blm nak mati...aku nak kawen dulu..... sian gf aku....huk3 :'(

Alhamdulillah....air dah kuar dah kat kepala paip sinki aku tu....maknanya aku nak kena mandi ke ni?adehhh....yer la...pas post blog ni aku mandi....tunggu abis basuh baju dulu....banyaknya baju aku.....baru bape hari je tak basuh....bila last basuh ek? jumaat lepas kot....ntah la....dah tak ingat....yg aku tau satu bakul penuh.....erk.....ada lagi mee kari aku blm mkn tadi masa tapau kat pasar malam......dgn ada sikit lagi roti john yg aku tinggalkan.....tadi aku dah baham kebab masa blk keje tadi....kecewa sebab takde air punya pasal sampai lupa nak mkn mee kari...sebenarnya aku takut nak makan mee kari tu sebab takut sakit perut mlm2 buta nnt...takut air tak kuar sampai esok.....perut aku ni jenis kalah sikit kat asid boric yg dia org campur dalam mee kuning sebab tak nak bagi mee tu cepat basi....for your info.....asid boric digunakan utk mengawet mayat biar tak reput......dan digunakan secara meluas juga utk mengawet ikan yg dibekalkan oleh nelayan2 dari Thailand supaya ikan2 tu tetap segar bila sampai ke negara kita dan tak mustahil pula akan tetap segar dalam perut kita lepas kita makan....so dah ada air ni kira bole la aku bahang (ikut slang ganu maksud dia baham) mee kari tu sebab kalau sakit perut pun aku tak takut sangat sebab ....air kuar doh boh.....ngeh3....

ni yang aku malas nak tulis blog ni....nnt tak reti nak berenti.....org yg baca pun nnt mesti bosan je nak baca sebab sekali dah baca mesti nak kena abiskan baca.....takkan baca sekerat jalan je....ke guane?jap la gi aku stop la....tunggu mesin basuh aku tu berenti berpusing tanda ada pakaian yang aku nak kena sidai mlm2 buta ni....erk....ok lah.....aku tanak seksa korang dengan terus terpaksa baca post aku kali ni.....aku stop kat sini...

*syg...miss u so much... :)







2 comments:

Anonymous said...

hahahaha.. abg2.. i dont like babi that much la.. lgpon, ape slh babi tu ? cian dia. huk3.. asal ade bnda trok je , nme dia timbul..hak3..

bhagianye abg joe ni.. hepy je t tgk.. bguslah, kawen nanti jgn lupe ajk (pegi ke x, blakang kire) hahaha...

about the acid, thnx, bru igt balik sal bnda tu.. hihi

Joe Black said...

erkk....haha....sebenarnya abg pun suka sebut nate tu....tp bkn depan awek abg sbb nnt dia mesti marah abg....hehe....

hehe..insyaAllah....abg mesti ajak semua adik abg kalau abg kawen nnt.... :)