بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, June 8, 2010

Akhir Rasa Ini


apa yg aku rasa sekarang? rasa rindu yg mencengkam perasaan aku...rasa sakit yg tak tau hujung pangkal dan lokasinya yg tepat...macam2 lagi rasa yg datang dari fikiran jahat aku...prasangka buruk datang silih berganti dlm kepala otak aku...di burukkan lagi dgn godaan2 manja dari faktor2 luaran...kenapa semuanya datang serentak pada waktu ini? ujian Tuhan kali ni yg paling berat sekali...bermain dengan perasaan...sakitnya jatuh cinta...suatu benda yg aku tau pasti akibatnya...tapi aku kena bercinta dan dicintai...tapi aku tak paksa semua tu dtg dalam hidup aku...aku tak pernah paksa seseorg utk jatuh cinta pada aku...mungkin Tuhan nak aku bersusah payah dulu sebelum Dia kurniakan kesenangan yg berpanjangan...takde benda yg mudah dalam hidup ni...dan kekadang, kita tak ada banyak pilihan dalam dunia ni...cuma satu je yg aku pegang...kalau kita buat baik kat org...Tuhan akan balas kebaikkan kita...kalau kita ikhlas...Tuhan akan balas keihlasan kita...kalau kita jujur kat seseorg...Tuhan akan balas kejujuran kita...kejujuran sajalah yg boleh aku andalkan dalam hidup aku...kejujuran merupakan landasan kepada setiap perhubungan dalam dunia ni...dan aku akur dgn janji aku pada Tuhanku...agar diberikan petunjuk dan hidayah kepada aku dalam setiap apa yg aku lakukan...minta dijauhkan dari sesuatu andai sesuatu itu memudaratkan aku dan masa depan agamaku...walaupun pahit...aku bersedia utk menelannya...

susahnya nak lalui hari2 aku...semakin hari semakin banyak dugaan mendatang...tak terdaya rasanya aku nak terus melangkah...tapi rasa cinta pada kekasih aku je yg berjaya memberikan kekuatan utk teruskan hidup ni...kali ini aku takkan berundur lagi...aku takkan mengalah sebelum berjuang...dan kalau kecundang juga...aku akan pastikan aku lenyap dari segalanya...mulakan hidup baru dgn meninggalkan kenangan2 silam...dan org2 yg terlibat dgnnya...itulah janji aku pada diri aku sendiri...dengan memberi aku menerima...dengan memaafkan aku dimaafkan...dengan menyayangi aku disayangi...dengan mengasihi aku dikasihi...dengan mencintai aku dicintai...dengan cinta aku bangkit kembali...

sepinya aku rasa sekarang...bosan pun ada...tak pernah aku rasa bosan mcm ni sejak aku aktif dgn lama web sosial...laman web sosial pun dah mcm takde menda dah bagi aku...makin bertambah sakit dan rindu je bila nampak status dia...dah takde mood nak komen2 dgn org lain...sampai bila pun tak habis...duduk kat opis ni pun sama je...sunyi sepi mcm dilanda garuda...kalau dj ada...mesti telinga aku dah bingit dgn bunyi game perang2 dia tu...ada jgk bahan aku nak marah kalau dia ada...tp hari ni...tinggal aku dgn opis yg sunyi sepi ni...menunggu masa utk meninggalkan daratan...yg aku rasa dah tak lama dah...utk aku tinggalkan sementara org yg aku sayang...tp sekarang pun aku dah rasa mcm tu...sama je mcm aku duduk laut rasanya...tapi aku tau...aku ada sesuatu yg tak ternilai utk ditunggu...and it is something worth to wait for...cuma masa je yg menentukan segalanya...tapi masa...bukan lagi temanku...

*kepada syg ku...tak pernah sesaat pun abg lupa kat syg...abg berjanji akan pertahankan cinta kita...selamanya...



No comments: