بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, June 1, 2010

The Other Side Of Me


asal la aku ni dah bodoh skrg?asal aku dah tak pandai jaga hati dia lagi...asal aku selalu buat dia terasa?bukankah dia satu2nya org yg aku sayang dan aku cinta?nape aku cemburu sangat?bukankah dia pun perlukan waktu utk bersama2 dgn kawan2 dia?dia pun ada kehidupan dia sendiri mcm aku jugak...nape aku selalu harapkan dia akan buat seperti yg aku buat?padahal kehidupan aku kan sangat jauh berbeza dgn dia...aku takde sapa2 kat sini...family aku jauh...aku dah putuskan semua hubungan aku dengan org lain...aku dah tak call sapa2 pun skrg...jawap call pun aku tak nak...mesti ramai yg kecewa dgn sikap aku yg mcm tu...tapi ntah lah....aku rasa kalau aku jawap call org lain....atau aku call org lain....aku rasa mcm tak jujur pada dia...sms pun aku tak reply....apa lagi aku nak sms org lain....tp aku tak bole expect dia akan jadi mcm aku....bukan dia yg suruh aku jadi mcm ni...malah takde sapa pun yg suruh aku mcm ni...tp dah memang sifat dan sikap aku mcm tu agaknya...setia pada dia sorg...lebih baik aku call dia...sms dia..dari aku call atau sms org lain...citer pasal aku dgn dia pun tak de org yg tau....progress percintaan aku dgn dia takde sorang pun yg tau....kami memang dah saling berjanji tak akan ceritakan masalah atau kisah cinta kami pada sesiapa pun...dia selalu cakap kat aku...tak perlu orang ketiga dalam hubungan kami...sebab tak mustahil kita akan jatuh hati pada orang ketiga tu...aku akur dgn kata2 dia....mungkin inilah antara sebab aku dah tak kontek sapa2 lagi...terutamanya perempuan lain...kekadang aku kena bagi tau dia apa yg aku tak suka...sebab...kalau kita buat sesuatu secara terpaksa kerana orang yg kita sayang...kita sebenarnya melebarkan jurang perpisahan dlm hubungan kita....

selalu aku ingatkan dia....bgtau kat aku kalau ada perbuatan aku yg dia tak suka....jangan sekali2 simpan dalam hati tanpa menyelesaikannya sebab benda ni sikit2....lama2 akan meletup jugak kalau dah banyak...ini saja lah cara utk kami bertahan dalam bercinta....jeles...yer...jeles perlu ada....tapi harus bertempat....mcm yg selalu aku katakan....jeles perlu ada dalam diri setiap lelaki sebab jeles adalah lawan kepada sifat dayus....Allah mengharamkan syurga kepada lelaki dayus....siapakah dia lelaki dayus?lelaki dayus sebahagiannya adalah :

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.

2) Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelakiapa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar.

3) Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat (terselak kain)semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.

4) Membiarkan anak perempuannya ber'dating' dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.

5) Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa 'spoting' yang memahami.

6) Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.

7) Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan kepada jutaan manusia bukan mahram.

8) Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan?. Tidak sekali-sekali.

9) Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.

10) Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktoraf oleh Islam seperti menyelematkannya dari lemas dan yang sepertinya.

11) Membiarkan isterinya bersalin dengan dibidani oleh doktor lelaki tanpa terdesak dan keperluan yang tiada pilihan.

12) Membawa isteri dan anak perempuan untuk dirawati oleh doktor lelaki sedangkan wujudnya klinik dan hospital yang mempunyai doktor wanita.

13) Membiarkan isteri pergi kerja menumpang dengan teman lelaki sepejabat tanpa sebarang cemburu.

14) Membiarkan isteri kerap berdua-duan dengan pemandu kereta lelaki tanpa sebarang pemerhatian.

Kedayusan ini hanya akan sabit kepada lelaki jika semua maksiat yang dilakukan oleh isteri atau anaknya secara terbuka dan diketahui olehnya, adapun jika berlaku secara sulit, suami tidaklah bertanggungjawab dan tidak sabit 'dayus' kepada dirinya.

kehilangan dia adalah perkara yg aku paling takut sekali...aku tak kan pernah bole terfikir mcmana keadaan aku kalau dia takde dlm hidup aku...aku tak pernah bersedia utk itu...dan sesungguhnya...tak pernah terlintas kat dalam fikiran aku utk kehilangan dia...akan aku pertahankan cinta aku sehingga nafas aku yg terakhir....aku takkan biarkan sesiapa memisahkan kami...kecuali semuanya adalah kehendak Allah...dalam hubungan aku kali ni...kata2 semangat seperti "hoping for the best but expecting the worth" aku buang jauh2 dari dalam diri aku...aku taknak jangkakan langsung sesuatu yg buruk....aku selalu berdoa agar semuanya yg baik2 je yg akan datang kepada aku dan dia...aku tau...banyak sangat pengorbanan yg dia dah lakukan utk aku...dia sanggup mengharungi kesusahan utk pastikan aku tak susah hati....dia terlalu ambil berat tentang perasaan aku...aku je yg selalu tak tau nak hargai setiap pengorbanan dia...sedihnya...aku memang tak layak utk dia kalau aku tak pernah nak mengerti perasaan dia...aku tak berdaya...rasa cemburu aku selalu je tak dpt menutup perasaan aku...aku tak pandai berpura2...dia selalu tau kalau sikap aku berubah...dlm dunia ni....dia je yg paling faham perasaan aku tanpa perlu aku luahkan...tapi aku selalu tak hargai perasaan dia...aku selalu sakit kan hati dia....aku selalu buat dia terasa....aku memang tak pandai nak jaga hati org agaknya...dia dah buat segala yg termampu utk pertahankan cinta kami...dia sanggup korbankan segalanya termasuk kerja....masa...tenaga....utk aku...tak ada apa yg mampu aku lakukan utk balas semua pengorbanan dia...tapi...susah sangat ke utk aku hargai pengorbanan dia dgn tak membuat dia terasa??susah sangat ke joe???benda yg paling aku benci dalam dunia ni selain cinta yg ditolak adalah buat dia terasa....buat dia sedih...buat dia marah...buat dia rasa tak best....sebab secara tak langsung....aku pun akan rasa sama seperti apa yg dia rasa....aku dah tak mampu nak menghindarkan faktor2 luaran yg mengganggu hubungan kami....kepada Allah...aku berserah....cinta aku dan dia berlandaskan kepada kejujuran dan keikhlasan dalam hati dan diri masing2...

*sayang....abg akan buat yg terbaik demi hubungan kita...utk kesekian kalinya...abg berjanji utk tidak lukakan hati sayang lagi...ampun kan abg utk kesalahan abg selama ni... :'(

No comments: