بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, June 4, 2010

Hanya Di Fikiran


jam 2.31 pagi...aku baru abes komen2 dgn dia...terubat rindu aku kat dia...rindu tk dpt berckp dgn dia kat hp...baru aku tau camana rasanya bila tak dpt ckp dgn dia...selalu aku kat laut tu ok je...mungkin sbb terpaksa dan takde kemudahan mcm kat darat...tp skrg ni...segala kemudahan ada depan mata...tapi tetap tak dpt dengar suara dia...huhuhu...dan korang tak yah la tnya aku nape aku tak dapat ckp dgn dia...jawpannya biar aku dgn dia je yg tau...

mata aku blm ada tanda2 menunjukkan aku bole tido dlm waktu2 terdekat ni...padahal semlm aku tido dlm area2 mcm ni...pastu siang tak tido langsung...asal la tak rasa ngantuk...tapi kalau aku drive time2 mcm ni mesti dah tetido...iskk...mcm ada badi tido plk keta aku tu...camana ntah...erk...tp hari tu dia suruh aku beli sabun aqura...sabun yg bole tahan mata kita dari mengantuk...nnt la hari sabtu nnt aku nak cari kat megamall...kalau berkesan...maknanya takyah tido pun takpe kot...berjaga je siang malam 24 jam...haha...bole la aku drive lewat2 mlm tanpa bimbang rasa mengantuk...

iskk...tak bestnya rasa 2-3 hari ni...semua menda yg aku buat serba tak kena je...besar jugak impak maksima dari rasa rindu ni ek...aku mcm berada diawang2an je...tak sedar bila aku buat sesuatu...tp aku rasa masa berlalu begitu perlahan sekali...dan dah memang dari dulu lagi...masa sangat tak bersahabat dgn aku...bila nak cepat...dia akan bergerak perlahan...tp bila nak lambat...dia akan bergerak sepantas kelajuan cahaya...it's faster than the eyes could flick...tp tu semuanya permainan fikiran kita...bila sebut pasal fikiran...aku mesti teringat kat dekan fakulti mekanikal aku masa aku study kat utm dulu...masa tu aku tgh duduk kat bawah pokok cherry depan coop kat SUB (student union building) ...tgh mata aku sibuk bergerak2 membontoti setiap langkah awek2 yg lalu lalang depan coop tu...tetiba dekan aku tu tergesa2 kuar dari dalam coop tu...pastu terus duduk sebelah aku sambil bukak yogurt yg dia beli dari coop tu...aku yg sememangnya peramah terus tegur dia..."uik...lunch makan yogurt je?bole tahan ke tu?tak lapar?" ... pastu dengan selamba dia jawap..."lapar hanya difikiran...bila kita fikir lapar...kita akan berasa lapar...kalau kita tak fikir lapar...kita tak akan berasa lapar"...oh...yer ker?pastu aku mcm org bodoh je fikir kata2 dekan aku tu sambil mata aku tak lepas dari tgk dia yg makin lama makin jauh tinggalkan aku termanggu2 kat situ...pastu...tak lama lepas tu...ada la lepas 2 semester...aku dpt tau dia tu dah kena turun pangkat...sebab dia ada penyakit gila...dan aku pun rasa selama ni aku belajar dgn org gila agaknya...tp masih bole pakai jugak idea pasal "fikiran" tu tadi sebab semua yg berlaku dalam badan kita semuanya dikawal oleh otak kita...aku ada tgk citer jepun tajuk dia 'princess of blade'...pompuan tu kira hero la dlm citer tu...tangan dia dah luka2 sebab dia gadoh pakai pedang samurai...pastu dia lari gi umah sorg laki ni...pastu kat umah laki tu dia nampak pisau...dia panaskan pisau tu pastu dia tekapkan kat tangan dia yg luka tu sebab nak berentikan darah dari luka tu...pastu laki tu tnya dia tak sakit ke...dia cakap..."kalau kita biarkan fikiran kita rasa benda tu sakit...kita akan rasa sakit...kalau tak fikir sakit...dia akan jadi tak sakit"...err...ni citer je sebenarnya...dan aku memang mudah terpengaruh dgn citer2 mcm ni...tp theory dia sama...semuanya berasal dari fikiran kita...pastu aku pun cuba apply benda ni kat member aku...aku selalu ckp kat dia "lapar hanya difikiran" bila dia selalu mengadu lapar kat aku...pastu...bila aku naik motor dgn dia time hujan dan masa dah basah kuyup tu...aku mengadu la kat dia sejuk sebab bawak motor dlm keadaan basah kuyup sambil kena angin...pastu dia pulak ckp kat aku..."sejuk hanya difikiran"...pastu aku diam je la sambil menyumpah2 dalam hati...kena kat batang hidung aku sendiri...tapi bukan dia je yg aku ajar...dj pun aku ajar benda yg sama...siap dia ajar plk kat adik2 ipar dia...dan mcm biasa...aku akan kena balik dgn dj bila aku mengadu lapar kat dia...

aku lom nak tido lagi...aku tgh tunggu dia sms aku...ada benda skit yg berlaku mlm ni...harap2 semuanya ok2 aja deh (ikut slang indon) ...hari ni acc fb aku kena warning mcm mula2 aku bergiat aktif kat fb...kena warning sebab bnyk sgt komen2...dulu pernah 3x kena blok...tk bole reply komen...sekali kena blok sampai seminggu lebih...itu adalah salah satu sebab aku ada sampai 3 acc fb...kalau satu kena blok...ada lagi 2 bole backup...bnyk sgt komen2 hari ni...semua or tag nama aku kat post diorg...sampai komen kekasih aku pun aku terlambat reply...dah la line slow...pastu hari ni aku dah setelkan 3 org punya masalah percintaan...bukan setel sgt pun...aku cuma bg nasihat dan pandangan je...selebihnya diorg yg decide sendiri...harap2 diorg tak buat keputusan yg salah...hehe...pelik jugak aku...tetiba je hari ni ramai org mengadu kat aku...tapi aku tak kisah sangat...mana yg mampu aku tolong...

lapar lah....iskk...lapar hanya difikiran...ok2...aku nak fikir apa ek nak lupakan pasal lapar ni?mmg tak bole fikir lain kalau time lapar2 ni...jawapnya megi je la...ada tu ibumie goreng aku beli 4 hari lepas...aku rasa nama asal dia indomie la...diorg tukar nama kearah kemalaysiaan sikit...strategi perniagaan semata2...dulu aku tak suka sgt mkn megi goreng instant ni...tapi lepas aku mkn kat offshore hari tu...terasa nak mkn lagi pulak...lagipun aku dah boring dgn mamee slurpp tu...tukar angin skit...tgk pegi dia mcmana...

dah kul 4.05am...kena rokok sebatang dulu...sambil telinga aku ditusuk dgn lagu nyanyian Sheqal ~ kasih tak terhurai...dulu aku cari kat 4shared.com tp tak jumpa...baru 2-3 hr ni aku jumpa...huhu...best...dah lama aku carik...sejak aku form 4...utk kesekian kalinya aku terpaksa berterima kasih kat org yg cipta internet ni...memudahkan hidup aku...semuanya dihujung jari aku je...hahaha...erk...esok nak wat apa ek?ntah la....tido je kot...cover tido utk mlm ni...ni kalau aku tido kang terlepas plk suboh...tkpe...aku pasang 3 alarm...2 hp, 1 jam...kalau tak bangun jgk tu mesti setan dah tutup telinga aku dengan selimut kulit babi...tak pasal2 nak kena samak...erk...bukan samak....seretu la...samak tu nak cuci kulit binatang...iskk...tak leh blah lagu Spring ~ dipersada cintamu...huhu...best...

aku nak tido la...gf aku dah suruh tido...len kali aku tulis lagi...


No comments: