بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, June 11, 2010

The Promise


malam tadi malam yg paling bodoh sekali dalam hidup aku...tak tau la camana nak pujuk...aku tau dia terluka....luka yg tak tau camana nak sembuh...mesti dia dah tak percaya kat aku lagi...bodohnya la...plan nak wat lain...lain pulak jadinya....bodohnya....iskk....aku tak bole maafkan diri aku kali ini....utk kesekian kalinya aku lukakan hati dia....takde benda lain ke aku bole buat selain sakitkan hati dia?....nape la aku ni jadi mcm ni sekarang?dari pukul 2 pagi sampai pukul 8.30 pagi aku menderita sakit yang tak pernah rasa sesakit itu...sakit yang takde ubatnya....walaupun dia dah maafkan aku....aku akan terus rasa bersalah seumur hidup aku...lebih sakit dari sakit yg biasa aku alami...aku tanak rasa sakit yang macam tu lagi...sumpah aku takkan buat lagi....sumpah....suatu perkataan yang paling benci utk aku sebut....sebab aku rasa sumpah tu merupakan suatu perkataan yang sangat suci...aku takkan bersumpah kerana aku tak pasti samada aku mampu utk mengotakannya....tapi kali ni memang aku bersumpah....aku takkan mengulanginya lagi....aku bersedia utk terima balasanNya kalau aku melanggar sumpah aku....satu2nya sumpah yg aku buat sejak lebih 20 tahun lalu....aku buat semata2 kerana dia....kerana org yg paling aku sayang :(

tak tau la mcmana lepas ni....macamana penerimaan dia lepas ni....kepada Allah aku berserah....memang aku tak bole kalau dia tak ada....lepas ni aku akan jaga hati dia....jaga dia dengan sepenuh hati aku....kalau aku terpaksa menderita untuk melihat kebahagiaan dia...aku akan buat....aku dah berdosa sangat kat dia....aku akan jaga tutur kata aku mulai hari ini....aku akan jaga perbuatan aku agar dia tak terluka lagi....aku akan lakukan apa saja untuk kebahagiaan dia....aku tak akan bahagia selagi aku tak tgk dia bahagia...kebahagiaan dia adalah segala2nya bagi aku....tak guna aku hidup dalam dunia ni kalau tengok dia tak bahagia....aku rasa aku tak layak hidup dalam dunia ni kalau aku tengok dia tak bahagia....apa lagi buat dia terluka....bodohnya aku....

aku akan rasa susah hati kalau tgk dia susah hati...tgk dia tak hepi...sedikit perubahan kat diri dia mesti aku dapat rasakan....aku tak mampu tengok dia sedih...atau terluka...sebab aku akan rasa juga apa yang dia rasa....aku sayang sangat kat dia....tak bole tgk dia down....aku nak dia sentiasa hepi...biar aku susah, biar aku sakit....aku dah tak peduli lagi...aku cuma nak tengok dia hepi....dia je yang paling penting....dialah penawar sakit aku...dia je yang bole buat aku hepi...dia je yang bole melupakan semua masalah aku....semuanya tentang dia...dia yang amat aku sayang....

aku dah tak peduli apa yg akan orang lain kata pasal aku....apa yang orang lain fikir tentang kita bukanlah masalah kita....kita tak perlu susah hati dgn kata2 org lain tentang kita....yer....aku dah turunkan ego aku ketahap yang serendah2nya semata2 kerana dia....ego aku tak penting jika dibandingkan dengan dia....aku dah rasa sakit yang amat sangat semata2 kerana ego aku...aku dah belajar dari kesilapan aku....aku teringat lirik2 lagu wali band~harga diriku :

bukan ku tak punya harga diri
tapi dirimu begitu bererti
kaulah nafasku engkaulah harga diriku
mengerti aku

sesuai sekali lirik lagu tu dengan kehidupan aku sekarang, yang menjadi background music blog aku waktu ni....dan aku rasa lagu Axl~andai dapat ku undurkan masa pun amat bertepatan utk menghuraikan apa yang berlaku malam tadi :

dalam usikku merajuk seketika
lalu ku pergi meninggalkan dirimu
tanpaku duga lilin menjadi bara
gurauanku menjadi dilema prasangka

ni semua gara2 nak merajuk la konon...tapi aku tak maksudkannya....ada sebabnya aku buat mcm tu....dan dah aku terangkan kat dia tadi....lega rasanya dapat explain kat dia ...tapi walau mcmana aku explain pun dia tetap terluka....luka yang aku tak mampu nak ubati....tapi aku akan berusaha sedaya upaya aku untuk pujuk dia...aku benar2 nak semuanya seperti sediakala....sesungguhnya...perasaan cinta, kasih dan sayang aku pada dia tak pernah berubah....tak pernah luntur....malah bertambah setiap hari....aku dah tak peduli pada dugaan yang mendatang....semuanya aku harungi dengan segala kepayahan....aku sentiasa bersedia untuk menghadapinya....tapi untuk meninggalkan dia....tak pernah terlintas dalam hati aku....dan aku tak pernah bersedia untuk itu....sebahagian dari kata2 aku semalam semata2 kerana tak mau dia rasa bersalah dengan aku....dengan keadaan aku dan kehidupan aku....tidak....bukan dia penyebabnya....dia tak perlu rasa bersalah....tak perlu fikir apa yang akan orang lain akan kata ....kalau dia rasa bersalah...bermakna aku adalah org yang paling tak guna sekali dalam dunia ni sebab buat dia rasa bersalah....aku tak tau apakah balasan yang setimpal utk org yang macam tu....aku tak layak bergaul dengan orang lain agaknya...itu lah hukuman yang sesuai utk aku...yer...memencilkan diri dari org lain....kalau dia tak kapel dengan aku....maka aku pun tak layak berkawan dgn org lain...dia je yang bole buat aku bahagia....tanpa dia....aku bukan siapa2..

*sayang....maafkan abg kerana melukakan hati mu...abg tak pernah maksudkannya :'(




No comments: