بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Thursday, August 26, 2010

Awal Kedewasaan

aku memang betul2 teringin nak post sesuatu time2 mcm ni...tapi keinginan mata aku utk tertutup mengatasi kemahuan fikiran dan hati aku utk terus menaip kat sini...tapi aku gagahkan jugak la kejap utk siapkan at least satu paragraph sambil telinga aku ditusuk dgn lagu My Friend of Misery ~ Metallica kat youtube...sejak start puasa hari tu lagi aku memang dah ajar tubuh badan aku utk tido lepas semayang suboh...dan setelah 16 hari mempraktikkan skill ni tanpa walau sekelumit rasa jemu...kebiasaan itu seakan2 dah sebati dgn diri aku...dan aku dapat bayangkan nanti masa raya pertama nanti...mata aku akan meronta2 utk ditutup sewaktu takbir hari raya berkumandang dicorong2 speaker masjid, di tv dan radio...kesan dari kebiasaan tido selepas suboh selama 30 hari...erk...aku rasa aku dah tak bole menaip lagi...nanti bangun tido aku sambung balik...

SAVE NOW Draft autosaved at 6:16 AM
Return to list of posts

pukul 2.08 pm...perh...lamanya tido?tak la...mana de lama...seawal kul 11.19 am td lagi kekasih aku dah kejutkan aku bangun tido...kemas2 umah lebih kurang...basuh baju...msg2 dgn kekasih aku...komen2 kat fb...pastu baru sambung balik blog ni...tadi tak lama aku bangun tido tu masa aku call kekasih aku...dj tengah siap2 nak balik kampung...kalau dia tk kena gi laut...mungkin dia cuti sampai selasa...maknanya aku akan dok sorang2 kat sini sampai hari selasa...abih aku nak wat pe dok sorang2?oh ya...esok Nuzul Quran kat ganu...dan secara automatic hari ahad ni cuti...sebenarnya tiap2 hari pun merupakan hari cuti bagi aku sebab aku datang keje utk punch card je...pastu aku blk umah...pastu semlm aku gi jmpa boss aku sebab nak hantar report...dia tanya aku..."abih ko skrg dok umah je la?"...pastu aku jawap " haah la...dah nak wat camana...boss nak amik balik opis tu...tapi tak pe la...kalau ko nak ckp dgn aku...ko sms je la...nnt aku call balik"...terdiam terus dia bila aku ckp mcm tu...haha...pasni takde sapa dah nak kaco aku dok umah...erk...sambung yang tadi...haa....aku dok sorang2 je la sampai selasa..."abg beli la makanan utk sahur sekali masa beli utk buka tu...pastu abg panaskan la masa sahur" kata kekasih aku bila aku mengadu kat dia nnt aku kena sahur sorang2...kekasih aku ni memang risau skit kalau dia tau aku dok sorang2 kat sini...huhu...dia kesian tgk aku takde kawan agaknya...takpe la sayang...sayang kan ada...tu pun dah cukup dah utk temankan abg kat sini...kalau dj ada pun bukan abg bual sangat dgn dia pun...dia kat depan tv...abg kat dalam bilik...jumpa dia masa abg kuar bilik sebab nak minum air atau nak gi toilet je...

hari ni aku takyah punch card pagi sebab matu dah cover...semlm aku tanya, dia punch card utk aku ke tak masa petang tu...pastu dia jawap "punch card la syg...esok mcmana...awak punch card pagi ke petang?"...erk...matu (nama sebenar dia maturideen) ni len macam je dia sms dgn aku skrg...yang pertamanya sebab dia panggil aku syg...yang keduanya sebab dah pandai pulak dia bersaya awak dgn aku...selalunya aku dgn mung je...pelik2...seb bek dia ni dah kawen dan dah ada anak...kalau tak mesti aku dah fikir lain dah...erkk...iskk...bahaya...malas aku nak pikir...janji ada orang punch card sudah...apa dia punya status aku tak pedulik...hahaha...

semlm masa aku sms dgn kekasih aku...aku cakap la kat dia kalau jubah yang budak2 universiti pakai masa konvo tu menyerupai jubah paderi2 vatican...semlm aku baca satu website ni pasal vatican, zionist dan dajjal...kesimpulannya vatican dan zionis ni sebenarnya sedang bersedia utk menunggu kebangkitan dajjal...diaorg sedang berusaha melalui satu system yang dinamakan benidictine order...benidictine order ni merangkumi sistem riba' dalam perbankan...sistem pelajaran....politik dunia...pekerjaan...ekonomi...perundangan dan sebagainya...ianya telah diplan seawal 1000 tahun dahulu lagi...tujuannya ialah supaya semua manusia dalam dunia ni akan bersatu utk menyambut kelahiran dajjal dan menjadi bala tentera dajjal...semlm aku ada tgk satu video clip khutbah jumaat pasal sorang paderi ni dan semua orang dalam satu gereja tu masuk Islam...kes dia mudah je....ada sorang Islam tu dia ikut member dia sorang kristian gi ke gereja...pastu paderi tu nampak orang Islam ni dan dia suruh kuar...tapi orang Islam ni tanak kuar...pastu paderi tu kata..."ok...kalau ko tanak kuar...ko jawap 32 soalan dari aku"...pastu laki Islam tu bole jwp semua soalan paderi tu...pastu paderi tu kata ok la...ko boleh duduk...pastu org Islam ni dah disuruh duduk melawan pulak...sekarang tanak duduk pulak...dia ckp kat paderi tu kalau paderi tu boleh jawap satu soalan dari dia...dia akan duduk...pastu paderi tu pun bersetuju...soalan laki tu..."apakah kunci syurga?"...merah padam muka paderi tu...dia tanak jwp...tapi atas desakan orang ramai kat dlm gereja tu...paderi tu pun bersuara..."kalau saya jawap soalan orang Islam ni...kamu semua pasti akan marah kepada saya...kunci syurga adalah Lailahaillallah muhammadurrasulullah"...pastu semua orang kristian dalam gereja tu pun bengang la sebab selama ni kenapa paderi tu ajar diorg sesuatu yang salah...paderi tu jawap sebab ini adalah satu agenda ( yg aku rasa ada kena mengena dgn benedictine order) dan dia kata dia nak mengucap syahadah bila dia dah nak mati nanti (ini bukan kes pertama aku dengar paderi kristian nak mengucap bila dia nak mati nanti)...dari sini aku nampak satu je...paderi2 kristian ni tau Islam adalah agama sebenar yang bole menjamin kebahagiaan dunia dan akhirat tapi diorg terikat dgn misi vatican dan zionis ini utk menyambut dajjal...diorg lebih arif tentang kelahiran Imam Mahadi dan kedatangan semula Nabi Isa utk memimpin umat manusia akhir zaman dan menghapuskan dajjal...tapi diorg tetap bersedia kerana mereka2 ini terdiri dari orang2 kafir yang sesat...erk...jauh pegi ni...aku nak citer pasal jubah je tadi sebenarnya...so aku cakap la kat kekasih aku "xxx ni pandai budaknya"...pastu dia ckp mcm yang biasa dia jawap "bukan budak ok?ni dah masuk peringkat awal kedewasaan"...hahaha...aku tergelak baca sms dari kekasih aku tu...awal kedewasaan tu maknanya apa? yang aku tau susu awal lembu tu pernah la aku dengar...huhuhu...takpe lah...aku nak biarkan je kekasih aku terangkan kat aku pasal awal kedewasaan ni...hahaha...

masa ni kekasih aku on the way nak gi shopping...sian dia...asik dok umah je...takpe...biar dia gi hepi2 hari ni...malas nak kaco dia...mesti dia tgh bz nak pilih barang tu...haha...dah 3.14 pm...jap lagi nak gi punch card petang plk...takpe...dah pasang reminder...

Matu "hari ni saya sorang je kot sbb amir gemok dah naik laut"
Aku "bereh boh"
Matu "bereh saja boh...next week ada tk...ke dah start cuti raya?"
Aku "next week ada sampai raya...deme ada ke?"
Matu "ada lg...lau xde pape lpah raya br naek...hahaha...nanti next week plan semula...hahaha...
Aku "haaa...ok2...bereh boh"
Matu "ok2...tq...selamat bercuti...ari senin lak kita jupe...hahaha"
Aku "selamat bercuti boh...huhu"

huhu...matu sms aku...maknanya pasni dah ada orang cover punch card aku utk minggu depan...kalau tak pagi...matu cover petang...patutnya matu takde pun takpe sebab dj patutnya cover petang...aku lebih rela bangun pagi2 buta time2 ngantuk tu utk punch card daripada harapkan dj punch card pagi...kalau harapkan dia maknanya rongak lagi la punch card aku...tapi aku rasa pasni dj kena gi laut so kira ok la jgk sebab matu dah ada...maknanya aku cover salah satu pagi atau petang je la...tapi aku masih pening ni nak cover pagi ke petang ek...kalau takyah cover dua2 bole tak...biar matu je cover semua...erk...seb bek matu tak kuarkan ayat2 pelik dia...dia mcm tau2 je kalau aku tgh mengumpat dia tadi...erk...skip2...

"nape abg tanak balik kampung? kan cuti panjang sampai hari selasa"...kekasih aku tanya aku semalam masa aku tengah ckp kat fon dgn dia...erk...sayang...kalau abg dok kat kampung...jangan harap abg bole bangun tido kul 11-12 pagi tiap2 hari...paling lambat pun kul 8 am kot...nanti kalau kat kampung mesti mak ayah abg suruh abg buat mcm2...bukan tanak buat tapi errr...takpelah...abg dok kat ganu je la ek...nnt abg blk la nak dekat2 raya nnt...lagipun abg rasa mcm lambat je masa berjalan kalau abg berpuasa kat kampung abg tu...dan lagipun coverage maxis kat kampung abg tak elok sangat...nnt susah kalau abg nak call sayang...nanti suara abg mcm robot...lagipun kalau kat kampung, abg tak berapa reti dok kat umah sangat...mesti ada la kedai accessories keta yang abg akan masuk...takpun kedai sport rim...haha...paling tak pun kat shopping cmplx....maklum lah...dok kat paka ni menda2 tu semuanya takde dan kalau ada pun tak berapa banyak pilihan dan terbatas...kalau kat kampung abg...5 min je dah bole sampai kat tempat2 mcm tu...so...daripada abg membelanjakan duit abg pada sesuatu yang bukan keperluan...lbh baik abg dok je kat umah abg kat paka ni ek...kalau terasa nak makan kfc bole start keta gi dungun...kalau terasa nak buka posa mkn mcD...bole bawak keta gi kerteh...tp loni mcD punya daging dah ditarik balik status halal dia...kalau nak makan...ayam dia bole kot...atau mcchiken...erk...takpelah...bek abg beli ayam golek je nnt kat pasar ramadhan...erk...

aku baru balik dari punch card sebenarnya tadi..."aku macam tak caya mu dtg punch card hari ni"...intan sindir aku masa aku punch card tadi...hahaha...memang susah nak tgk aku ada kat opis time2 petang hari kamis sebenarnya...biasanya intan atau fiza yang akan punch card kan aku tapi skrg ni aku rasa aku tak leh nak harapkan diorg sangat sebab satu hari nanti diorg mesti boring sebab takde give and take...takpe la...kali ni aku punch card lagipun sebab dah janji dgn matu tadi...erk...gelapnya kat luar tu...aku rasa tak de harapan kot hujan nak berenti (kalau hujan la sebab skrg blm hujan lagi) bila dah sampai masa aku nak gi beli barang utk berbuka nnt...takpelah...kalau ujan aku start keta la gi dungun...beli kfc...hahaha...kalau ujan berenti...aku start motor gi bazar ramadhan je la...kekasih aku tgh wat apa agaknya time ni ek?mesti dia tgh bz layan anak buah dia kat shopping cmplx tu...haha...sian dia...dah la tgh pening pale...perut lapar...tekak kering lak tu...hmm...:(

erk..kat bawah ni ada komen2 antara aku, khai dgn pise pasal benidictine order kat fb semalam...

  • Joe Black yg tu ada kat dlm note aku..aku dah post...nnt ko baca la sambil nak tunggu sahur...erk..ko keje ke ni?
    17 hours ago · ·

  • Tengku Kudin Buazz adessss..malas nak baca..hahahaa
    17 hours ago ·

  • Joe Black erk..ko dah tkde option...ko kena baca samada ko suka atau tk
    17 hours ago · ·

  • Tengku Kudin Buazz option tu benidictine order yg buat ke??..x yah ikot..huhu
    16 hours ago ·

  • Joe Black wkaakakakakaa...semuanya benidictine order dah plan..
    16 hours ago · ·

  • Tengku Kudin Buazz paus roman peter ii telah mendapat pengikutnya yg ramai dari kalangan para perempuan (yang cute2…)…erkkkkkkkk
    16 hours ago ·

  • Joe Black ko pun cute jgk...erkkk...
    16 hours ago · ·

  • Jaha Marky ko kute je khai pd pndangan omar...benedectine order tu;...huhu
    16 hours ago ·

  • Tengku Kudin Buazz hampehhh..aku laki laaaa...wakakakka
    16 hours ago ·

  • Joe Black wakakaaka....hubungan ko dgn omar pun benidictine order jgk khai...
    16 hours ago · ·

  • Jaha Marky hahahaha...kite dah ckup larut dlm benedictine order...derang rncang ni berabad dah...=]
    16 hours ago ·

  • Joe Black da tk leh wat apa da...bnyk sgt nak kena ubah ni
    16 hours ago · ·

  • Jaha Marky berbalik je kpd awl2 islam .....tu je penyelamat...isnyaAllah...
    16 hours ago ·

  • Tengku Kudin Buazz ko pun kena kembali dari kehidupan songsang ko tu joe...ko dah ikut benedictine order tu..
    16 hours ago ·

  • Tengku Kudin Buazz psstttt..pise, ko jgn letak muka cute ko dlm ternet..nanti Pope Benedict photostat muka ko...
    16 hours ago ·
pastu aku dah tak reply dah sebab aku dah tido...

erk...aku rasa mcm nak stop kat sini...rasa sayu pulak dok sorang2 dalam bilik aku yang gelap ni sebab mendung kat luar tu...selamat berbuka...

*syg...abg tunggu syg balik...;)


2 comments:

Yuyu Salleh said...

hahaha klaka la abg neh...
sempoi nye keje punch kad je..?...huhuhu
best2...

nwy...balikla kampung...dekat dgn mak ayah...sonok...kalo nk b'aktiviti tu control2 la...hehe

selamat hari raya ye abg joe!kim salam kat kekasih abg.. ;)

Joe Black said...

erkk...huhu...mmg boss abg suruh abg punch card je...huhu

insyaAllah nnt abg blk ek...dan nnt abg kim salam kiss kat kekasih abg ek..:)