بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, March 28, 2010

Kemalasan Menguasai


bila aku nak start wat report ni??sebulan yg lepas punya report pun lom siap lagi...total aku rasa ada lagi 20 lebih kot...iskk....ni bukan salah aku....salah boss aku la...aku tak sempat nak siapkan report2 tu....dia dah hantar aku gi laut...kalau kat laut tu aku keje standby je mcm biasa, bole jgk aku siapkan kat sana...trip2 kali ni tak memungkinkan aku utk siap2kan report2 tu....

dah tu....time2 mcm ni...asal ko tanak siapkan?erk....camana nak siapkan....kalau asik layan fb je...erk...layan la sgt....aku dah kurang dah layan fb...bnyk tgk2 je kalau2 dia ada post sesuatu yg bole aku komen....kwang3...

dia selalu bagi aku kata2 semangat utk wat sesuatu...benda yg malas aku nak buat pun jadi bersemangat bila dia suruh...iskk....mana dia dan kata2 semangat dari dia ek...huhuu

yer la...yer la....nnt aku buat la...kalau setakat 2-3 report aku tak kisah sgt....ini yg pending sampai berpuluh....cuba bgtau aku....semangat apakah yg bole membantu aku utk start (huh....nak start pun malas) wat report2 tu?semangat kunapa je kot...erk...menda semangat kunapa tu?ntah la....aku jumpa dlm komik 'Alam Perwira' yg aku baca masa aku study dulu...takyah la aku citerkan pasal komik tu....nnt lari plk tajuk dia...

aku tgh tido kat opis td....tido sambil baring kat kerusi aku yg best ni...bila colleague aku dtg opis aku dgn client dia....dgn mata merah dan muka baru bgn tido...aku bersalam dgn diorg...iskk...colleague aku tu mmg pure dtg dr India...bebel punya bebel rupanya dia dtg nak pinjam stamp chop aku....kecoh je...mengganggu tidur aku yg best je...ingat senang ke aku nak dpt tido time2 keje ni....erkk....patut la report tak siap....asik chatting...komen2....dgn tido je....kejenya....skippp...

iskk....masa aku tido dj tgh wat report dia...pastu masa aku taip ni...dia dah nak print report dia....dan aku masih mcm ni...masih tkde mood utk wat report aku....sebagai tanda protes kat boss aku kot...sbb tu aku wat mcm ni....atau mungkin sbb aku rindu dia sgt kot...mungkin....segalanya berkemungkinan....bila la agaknya ek....erk...bila apa??bila apa ntah....biar je la....

pening pale...tido lambat dan bangun lambat td...iskk...terlepas suboh....sedar2 je dah kul 7.51....masa tu puas aku fikir sapa yg ada kat darat dan bole tolong punch card....kepala tgh mamai....takde sapa pun yg menerjah masuk ke dlm kepala otak aku....so....keputusannya....kena gi opis jugak hr ni......adehhh.....mandi dan bersiap lbh kurang....seb bek ada suar yg dah siap iron...dgn baju yg kain dia tk payah iron...dah save 10 min disitu....punch card kul 8.15....ok la tu....seb bek umah aku dgn opis 3 min je kalau nek motor dan traffic light ijau...

mimi tnya aku tgh wat report ke?aku ckp aku tgh post blog pasal report...ni antara dialog aku dgn dia masa aku chat dgn dia kat ym :

Servex - KB: ngah wat report?
Joe Black: ngah tulis blog pasal report
Joe Black: wakakakaka
Servex - KB: mesti nk complain pasl kena wat repot byk2..pastu malas
Servex - KB: xpe ar..nti mi bace
Servex - KB: hahaha
Joe Black: wakakakakaka
Joe Black: mi tau je ek
Servex - KB: heheh almost 3 years kenal abg ...xde la taw mana..tp blh agak la..hehe
Servex - KB is typing...
Servex - KB: cian abg.. xpe..lepas kan tension kat blog tu
Joe Black: huhu..

yer mi....seb bek diorg cipta blog...bole abg luahkan semuanya kat sini...at least abg tak lepaskan tension kat sapa2....menda yg dah lama abg tak buat sejak ada blog ni....diorg tak bersalah...kita sendirilah pencetus masalah tu....kan?

lagi 55 min kul 5...cpt la...aku nak balikkkkkk...nak baring2....nak tido2 kot kejap....td baru bangun tido tu rasa ringan skit kepala...ni tetiba pening blk...tu yg malas nak wat report tu....alasan lagi...tobak ah...

hmm....pic kat atas ni menceritakan segalanya...camana report nak siap...3 window bukak fb...tu belum kira tab kat setiap window tu...ym lagi...adehh....

*moral of the story ~ However good or bad a situation is, it will change...kwang3...









5 comments:

Hijab Workholic said...

hahahaa...abg ni mmg fesbuk addict la..bahayer ni..=)

Joe Black said...

wakakakaa....cira pun sama jgk...:))

Hijab Workholic said...

hahaha...cira x pew..budak2 baru nak menceburkan diri..hehehe...abg tu nnt da kawen cmner la ea..haha

Rynn Mazlan said...

hehehe abg mmg... time nk wat report sure mls.. hahhaa.... cane nk report nk ciap kalo dh dok online ajew..huhu

Joe Black said...

cira : erk...pas kawen abg nak stop fb....tgglkan blog jek...ngeh3

mimi : huhu...esok abg wat ek....huhu