بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, March 19, 2010

Dia


sian dia...dia baru lepas operate...masih lemah...nak tido pun susah...nak mandi pun susah...nak gelak pada setiap lawak yg aku buat pun tertahan2 ...tp hati dia kuat...semangat dia pun kuat...belum pernah aku jumpa orang yg mcm dia...manja...tp tegas...ntahlah...yg paling aku respect ialah sbb dia sentiasa ingat dan ikut segala nasihat yg aku bagi...dia seorang yg cekal dan tabah...dah tak ramai org yg macam dia yg ada disekitar2 aku sejak akhir2 ni...dan secara tak langsung...dia jugalah yg memberikan aku semangat utk meneruskan hidup ini dgn segala dugaan, cabaran dan kepayahan yg mendatang...sampai setakat saat ini...aku rasa aku tak boleh kalau dia takde...

tapi tadi...aku rasa bodoh sgt...tindakan aku....aku rasa takde hukuman yg bole dikenakan keatas aku yg setimpal dgn apa yg aku buat kat dia...aku buat dia terluka...benda terakhir yg aku tak sanggup nak fikirkan dan aku bayangkan...nape lah aku bole buat mcm tu?aku kecewa sgt...aku call dia...tp dia taknak angkat...aku tau dia merajuk...takde apa dah aku bole buat...dia yg aku sanjungi dan aku kasihi...tak mau lagi bercakap dgn aku...kalau dia pun taknak kawan dgn aku...dgn sapa2 pun aku tak layak berkawan...mungkin kesepian sahaja yg terpaksa menemani aku sepanjang hayat aku lepas ni...semua acc fb aku closed...pastu aku taip msg...kata2 terakhir utk meninggalkan dia selama2nya...yer...meninggalkan dia...benda terakhir yg sememangnya menjadi the worst thing dlm persahabatan aku dgn dia...

tapi...Tuhan belum mau aku meninggalkan dia agaknya...belum habis aku taip msg kata2 terakhir aku...2 sms masuk kat hp aku...dia tanya nape aku buat mcm tu...so aku ckp la...tak guna aku berkawan dgn org lain tp pada masa yg sama aku tak berkawan dgn dia...dia pujuk aku...dia suruh on balik semua acc aku...tp aku masih rasa bersalah sebab lukakan hati dia...takde hukuman yg layak keatas aku sebab melukakan hati org yg aku paling sayang...ntah lah....dia memang pandai memujuk...dan aku berjanji pada dia....aku akan on blk acc aku semua...esok...

tentu ada hikmahNya aku berkenalan dgn dia....segalanya mudah bagi aku dgn dia...hari2 yg aku lalui bertambah ceria...aku akan menyayangi dia sampai bila2...tak ada yg boleh memisahkan aku dan dia....kecuali mati...

*err...aku dah ngantuk sebenarnya....td aku janji dgn dia nak tido....tp aku rasa nak post sesuatu utk dia dulu....baru aku tido....dia adalah seorg yg paling bermakna dlm hidup aku sekarang...sapa dia ek??



4 comments:

Mrs. HaKiMi a.k.a ViOLeT said...

jeng jeng jeng...sape dia dihatimu...wakaka...
abg joe sape erk

Joe Black said...

erkk....vio....resia...huhuhu...

Marky Jaha said...

erkkkkkkkk..karangan ko smkin mningkat la joe..dr drjah 4 kpd drjah 5 dah...hehehee

Joe Black said...

wahahaha...ni hasil titik peluh aku bertungkus lumus siang dan malam kat fb....kui3