بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Friday, March 26, 2010

Evolution


kuar td tghari...on the way nak gi kemamam nak repair sport rim...singgah kerteh jap...mkn sup tulang...nyum2...dappp...kena plk dgn sambal tempoyak...dgn paceri terung...perh...mkn tak ingat...tgh sedap mkn...tetiba azmir call...suruh email cert safety course...tepaksa blk semula ke opis...sampai opis jmpa dj pnya cert je...pastu aku da ckp kat dj...aku rasa aku punya ada kat umah sebab aku ingat lagi aku tak pernah hantar kat opis cert tu...so aku blk la kerumah tghari buta tu..mmg betul cert tu ada kat dlm file cert...blk semua ke opis...email kat azmir...pastu cabut ke kemaman...erk...aku call 'dia' masa otw blk umah sampai aku pegi semula ke opis tu..hahaa...selingan...nak masukkan jugak skit2 citer pasal 'dia'...kwang3

sampai kemaman...terus gi kedai tayar depan masjid tu...apek tu ckp nak kena welding...sebab ada crack...pastu dia kata siap dlm kul 5...pastu chrome kat bibir rim tu nnt mesti ada bekas kuning sbb kena welding...pastu aku ckp welding je la...pastu aku tgk2 sport rim kat kedai tu....ada plk yg aku berkenan...."ni bape ni?"...tambah lagi RM1200...pikir pnya pikir...ok la..wa angkat...tanpa berlengah masa...apek tu pun pasang la sport rim baru kat keta aku...comey...mcm bunga....huhuhu...

pas siap pasang...aku tnya dj nak gi mana ni...bole plk dia ckp nak tgk wayang...aku apa lagi...tekan minyak maximum....terus sampai ecm...gi cari baju...pastu tunggu pise dtg...bila pise dtg....terus gi beli tiket tgk wayang....citer evolusi kl drift...citer melayu kedua yg aku tgk kat wayang selepas citer Bukit Kepong.....yg aku tgk masa umur aku 6 thn...

best jgk citer tu rupanya....jln citer simple...tp bnyk tunjuk pasal drift je...sian aleya kena tembak...tp tak tunjuk betul2 dia mati ke tak....aku rasa dia tak mati la...mesti ada sambungan citer tu tahun depan....heroin mana bole mati...kan?dan setelah terpengaruh dgn citer tu...pemanduan aku blk ke paka dari kuantan pun terikut2 la mcm adegan dlm citer tu....dan aku rasa first time aku tak ngantuk drive dari kuantan ke paka....natang....tobak ah....kata org ganu...

tak sabar nak blk umah....dari dekat ku 10 td lagi dia dah tnya aku nak blk kul bape...rindunya nak bercakap dgn dia...masa on the way blk pun sempat call dia....tp kejap je...aku nak sampai cpt2 kat umah...nak call diaaaaaaaaa....ngeh3

berani2 je myvi putih tu potong aku....aku biar je dia potong aku dari depan mesra mall sbb aku tau tk guna aku kejar dia...berlambok lagi traffic light menunggu sampai la kat depan sekolah apa nama ntah kat kerteh tu...lepas lampu hijau menyala je....aku tekan minyak abis cecah dinding....change gear dari gear 1 sampai 5 cepat2 mcm citer jacky chan tajuk apa ntah aku lupa...terus tinggal telan asap je la dia...dia tk tau ke keta aku bertambah laju sejak aku tukar sport rim tadi..(perh...ada berbaur riak disitu..anda dinasihatkan supaya tidak meniru unsur2 riak didalam penulisan ini)

bongok je...racing punya pasal...indicator minyak aku dah blinking...iskk...nak isi minyak malas plk nak u-turn....nasib la esok....bole sampai ke tak ntah pam minyak yg berdekatan....adehh....sampai umah je dia sms sbb td aku mmg dah ckp kat dia eta umah dlm kul 12....ngam2 kul 12 dia sms tnya "mr.faixxx...dah sampai lom?"....hehee....aku tergelak dia sms siap guna nama sebenar aku....erk...nama sebenar aku apa ek?kwang3...

pas reply msg dia....aku gi mandi....lepas mandi....terus call dia sampai skrg...tp skrg dia kata da ngantuk....dia ajak sms plk sampai tetido....aku pun layan dia sms sambil post blog ni....erk...dan mlm ini....utk kesekian kalinya...aku tau bahawa...aku tetap utuh berada didalam hatinya....alhamdulillah....sekali lagi Allah kurniakan nikmat kegembiraan kepada aku...:D

4 comments:

MieyHirouki said...

muehehe~aku hanyut sampai ke paka baca citer ni =p

Joe Black said...

erkk...

AyU D H@!r! Pr!nCeS$ said...

rim pondan..huhuhu

Joe Black said...

erk..ayu pondan