بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Monday, July 18, 2011

Pukau

18SG - ENTRY INI MENGANDUNGI UNSUR2 SEX GANAS YANG TAK KETERLALUAN...PEMBACA DIBAWAH UMUR 18 TAHUN DIMINTA UNTUK TINGGALKAN BLOG INI...!!!

nampak gaya sampai petang la aku kat sini...sini ni adalah pusat servis toyota...tukar cermin depan yang crack sikit kena batu yang datang dari lori arah bertentangan bulan lepas...tahun lepas tukar jugak..tahun ni tukar lagi...ya la...kalau tak rugi je tak pakai insurans yang cover cermin depan tu...cuma tak best sangat insurans aku ni kali ni...insurans etiqa...dia cover RM 800 je...dulu aku pakai insurans oriental capital...dia cover sampai RM 1000...yang kali ni kena tambah lagi RM 200...iskk...dah ngantuk2 mata aku dok sini...seb bek boleh on9...tapi on9 pun ngantuk jugak...patutnya pepagi ni aku dah ada kat tepi sungai...dok temenung mengenangkan nasib diri  sambil menunggu joran diusik atau dimakan umpan...tenang je rasa dok kat tepi sungai yang seberang sananya nampak berbalam2 diliputi kabut pagi...sambil di rancakkan dengan kicauan unggas dan jeritan ungka2 (tapi kekasih aku kata tu bukan bunyik ungka...tu bunyik menda ntah...aku lupa dia cakap hari tu)...sambil kadang2 diserikan lagi dengan kehadiran monyet2 liar yang tak terbilang banyaknya...dengan lagak seperti rambo sambil pisau belati tersisip di pinggang...aku merenung muka monyet2 tu sekor2 dengan mata yang menyorot ganas...tak ubah seperti renungan malek ke arah shark dan konco2nya dalam cerita "KL Gangster"..."kalau xxx nak tau...abg ni la KL gangster yang sebenar..." kata aku kat kekasih aku lepas aku tengok citer tu..."pengaruh"...kata kekasih aku ringkas...iskk...

sebok betul apek ni...kejap2 datang, pegi belakang aku...seolah2 nak mengintip apa yang aku buat kat laptop aku ni...nak kata dia nak pakai power supply kat belakang aku ni untuk on9, tak jugak...sebab dia tak bawak laptop...agaknya dia nak buat2 tengok keta dia kat belakang aku ni...tapi mata dia melirik ke laptop aku kot...ntah la...lantak lah...janji tempat aku duduk ni memang strategik sebab terletak dipojok (bahasa indo bermaksud disudut) ruangan cafeteria ni...dan terdapatnya socket untuk aku cucukkan plug laptop aku ni...aku dah siap2 standby beli bihun goreng satu bungkus dengan sandwich sardin dan tuna berjumlah 3 keping semuanya untuk persediaan makanan tengahari aku....kat sini kalau lambat sikit nanti abes la makanan tu dan aku terpaksa berlapar kalau aku tak beli sekarang..."sampai petang jugak ni boss" kata siva...service advisor kat situ masa aku register tadi...dulu pun macam tu jugak...nak dekat pukul 4 baru siap...hari ni pun sama...bukan apa...dia pasang cermin tu kejap je...tapi dia nak pastikan nanti cermin tu betul2 melekat dan tak bergerak lagi bila dah siap nanti...lagipun kat sini bagus...ada warranty sebulan kalau angin masuk dari celah2 cermin tu...dan sebab tu jugaklah diorg kalau boleh taknak customer komplen dikemudian hari...

tak lama lepas aku post entry pasal lisa tu...hamster aku pulak beranak...hamster ni yang jantan tu masih lagi hamster yang sama dulu...cuma yang betina ni aku baru beli tak sampai sebulan untuk menggantikan hamster betina yang mati beranak....erk...yang mati lepas 2-3 hari dia beranak...yang anak2 dia aku bagi makan susu cair tu yang akhirnya semuanya mati...yang baru ni ntah la...bapak dia sapa...takkan dia peknen sebulan je?aku macam malas pulak nak cek kat google bape lama dia peknen sebelum dia beranak...lantak lah...janji dia beranak...anak dia 5 semuanya...semalam yang sekor tu macam dah mati je aku tengok...hari ni aku tengok tinggal 4...agaknya dah kena makan dengan mak dia kot sebab dah mati...takpelah...asalkan kali ni mak dia atau anak2 dia yang lain tak mati dah la...aku nak jadi penternak hamster yang berjaya lepas ni...selain penternak ikan haruan,puyu, ikan emas dan penternak kucing yang berjaya...erk...

ni mak dia...mak dia ni suka tido kat celah2 antara roda tempat dia pusing2 tu dengan dinding sangkar dia...pelik2 binatang ni ek...macam korang jugak...erk...

anak dia berjumlah 5 ekor masa aku tangkap pic ni...yang lagi sekor tu tertimbus kat bawah runtuhan habuk kayu tu...sebab tu agaknya dia mati...mak dia tak dapat nak bagi susu kat dia...

ni bapak dia...kuat main ni bapak dia...masa aku baru masukkan yang betina yang baru aku beli tu, betina tu terus kena rogol...aku macam kena pukau...tak boleh nak buat apa nak selamatkan yang betina tu...last2 dah beranak...erk...bapak dia ni nak kena asingkan dari mak dia dan anak2 dia sbb kalau tak nanti dia makan anak2 dia...dia ni tak ubah macam penderma sperma je ni...erk...

takde keta yang menarik yang toyota malaysia keluarkan dewasa ni...yang menarik minat aku cuma hilux dengan fortuner je...bila ntah baru aku mampu nak pakai dua2 tu...pakai vios dah la...tapi vios baru ni diorg tukar bumper depan, lips dgn skirt pulak...siap kaler purple lagi...nampak macam cantik je...kalau dah tukar sport rim dengan tukar spring sport mesti cantik...aku macam malas nak amik gamabr kat depan tu...korang tengok gambar kat bawah ni dah la...sama je dengan kat depan tu...


yang bestnya kat toyota servis ni...diaorg memang sediakan air...boleh mintak apa je air yang korang nak...tapi air milo, nescafe dgn teh je la selain air kosong panas dan sejuk...makanan kena beli sendiri...aku baru lepas baham tuna sandwich dengan milo panas...cuma kurang satu je...rokok...iskk...rokok tertinggal kat umah...erk...ko isap rokok balik ke joe?erk...tak la...ni layan2 je sementara menunggu sesuatu...contohnya menunggu pancing di renggut ikan atau menunggu keta diservis...erk...cuma yang tak bestnya tempat ni agak jauh dengan kedai2 makan atau kedai2 lain sebab ni kan industrial area...aku macam malas nak balik rumah sebab takde sapa nak hantar dan amik aku selain teksi2 yang cekik darah kat sini...bukan aku cakap...diorg2 yang cakap masa aku surf internet pagi tadi...memang mahal pun sebab diorg tak pakai meter...main sedap mulut je tentukan harga sesuatu destinasi tu...aku report kang baru diorg tau...

aku rasa lambat lagi kot aku kena gi laut sebab surveyor satu lagi tu (aku dah lupa nama dia...erk...) gi laut 20hb kalau ikut plan yang boss aku email tadi...kalau ikut plan asal, 13hb...maknanya aku kena gi laut jugaklah dalam bulan posa ni...takpe la...semuanya Tuhan dah tentukan...tentu ada hikmahNya...kita redha je la...iskk...nape semua org tengok aku ni??oo...sebab aku duduk membelakngkan cermin yang menghidangkan pemandangan kereta2 yang tengah diservis tu...moral of the story -  jangan pasan sangat...tapi rimas la...memang diorg tak tengok kita secara langsung...tapi nak tanak kena jugak la aku control macho dan kawal pernafasan aku...iskk...

aku macam tertarik dengan status dari page Misteri & Keajaiban Alam (Fake & Fact) yang aku folow kat fb 3-4 hari lepas...best page ni sebab banyak benda pelik2 yang diorg citer kat dalam ni...tapi kena hati2 sikit...nak kena ada ilmu...kalau tak, boleh rosak aqidah baca artikel2 kat dalam tu...

JANGAN sekali-kali berkata, “Tak sembahyang pun tak apa, tak tutup aurat pun tak apa asal hati baik. Yang solat dan bertudung pun perangai teruk.” Orang begini telah buat dua kejahatan:
1. Berani menafikan suruhan Allah.
2. Menganggap hati sendiri sudah baik dalam keadaan hatinya masih derhaka pada Allah tidak mahu menurut perintah Allah 

pastu ramai pulak yang komen...antaranya:



  • 138 people like this.

    • Naga Putih betul!!!
      11 hours ago ·  ·  1 person

    • Nurhayati Fadzil Ghazali tq ;)
      11 hours ago · 

    • Moon Az-Zarqa dan berburuk sangka pd pemakai tudung :)
      11 hours ago ·  ·  3 people

    • Pagani Zonda yup.. betul tu.. kadang2 tutup aurat.. kate dalam islam xpandang pd luaran.. tp pada hati... tu yg dalam Al-Quran berkali2 menyebut pasal wajib menutup aurat tu ape??
      11 hours ago · 

    • Suhada Wahab atleast dia pakai tudung dr xpakai langsung..
      11 hours ago ·  ·  2 people

    • Muhammad Faizul Hisyam betull! Allah lah yang menghidupkan dan mematikan kita, so, kita hidup untuk siapa sebenarnya? renung2kan..
      11 hours ago · 

    • Suhada Wahab dl sy sdiri pon xbtdung , tp xpnh nk ckp ayt mcm tu , prngai masing2 , tudung/xtudung , smua sama je...tp kena ingt ah dosa dgn Allah...
      11 hours ago ·  ·  1 person


tapi komen yang ni aku paling suka sekali:


    • about an hour ago · 

    • Hawabi Latif sy sokong..mrk yg prtikaikan isu ini punyai ilmu yg sgt cetek..mrk xdpt bezakn antara yg wajib,halal n haram..smoga ALLAH buka pintu hati mrk..aminn..
      about an hour ago · 

aku dari dulu tercari2 apa jawapan untuk aku bagi pada orang2 yang suka jawap macam kat atas ni bila kita nasihatkan dia supaya pakai tundung dan mendirikan solat...betul kata hawabi latif ni...diorg yang suka mempertikaikan suruhan Allah ni ilmunya cetek...bodoh sombong...taknak belajar (sebenarnya malas belajar sebab bila dia dah tau hakikatnya...dia terpaksa buat sesuatu yang dia tak suka)...memang betul la...susah sebenarnya nak terima sesuatu hakikat...sesuatu yang kita dah pegang bertahun2 lamanya...sesuatu yang kita perjuangkan dengan nyawa kita...bila tiba2 kita diberitahu bahawa apa yang kita perjuangkan itu tak betul...sama lah halnya masa zaman para nabi2 dahulu yang menyampaikan syariat Islam ke atas orang2 kafir...orang2 kafir ni dah sembah berhala sejak zaman nenek moyang mereka...tetiba nabi2 ni nak ubah pegangan diorg...tapi itulah dia ujian dan wahyu yang diturunkan kepada para nabi...menyampaikan syariat Islam kepada golongan2 ini...bagaimana dengan anda?bersediakah anda menerima hakikat bahawa apa yang anda perjuangakan selama ini dah tak releven?fikirkan...


*kepada kekasihku...sayang tak yah fikir ek...soalan ni untuk "diorg2" sahaja...hak3...




6 comments:

Katak Hijau said...

dalam dunia ni mmg ramai yg buat hukum sendiri.. manusia macam dah lupa semuanya termasuk mereka tu sendiri datang dari Allah.. dalam frenlist fb abg pun ada yg jawab gitu kalo diajukan persolan yg camtu.. kita semua manusia biasa.. yg tentukan dosa pahala kita Allah, bukan kita.. so lebih baik diam dari ckp sesuatu yg tak membantu kita untuk tambahkan pahala..

Joe Black said...

ni semua dah akhir zaman dah ni...kalau ikut perkiraan diorg...nabi Isa akan turun dalam masa 49 tahun lagi...tapi Imam Mahdi patutnya sekarang ni dah ada...lepas Imam Mahdi muncul...dajjal pulak muncul...diorg ni memang tk pernah nak belajar...

Mie Fisher said...

naga putih tu perempuan...aku ingat lelaki...

Joe Black said...

tgk gambor pun dah tau pompuan...apa ko dah tak boleh bezakan laki dgn pompuan ke skrg sin?erk...

syuzi syofia said...

tu sume alasan yang dorg sndri xmo pakai, dorg tau ape yg dorg buat tu salah, tp TETAP NAK TEGAKKAN BENANG YANG BASAH, so dorg ckp la camtu.. huhu

Joe Black said...

betul tu...sebenarnya diorg memang tanak pakai...pastu cakap bukan2...tu tanda org sombong...