بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Sunday, July 24, 2011

Hikmat Pedang 23

ok...inilah dia entry yang aku janjikan tempoh hari...entry yang ditunggu2 oleh sekelian peminat aku kot...entry ni berkenaan dengan pedang...salah satu senjata yang aku paling suka yang pernah dicipta oleh manusia..."nape abg suka pedang?" tanya kekasih aku...erk...aku tak terus jawap soalan dia secara detail masa tu jugak sebab masa tu aku macam susah nak terangkan secara jelas...takpe kat sini abg jawap ek sayang...sebenarnya abg suka sesuatu yang boleh memusnahkan...atau menghancurkan atau sesuatu yang kita boleh nampak hasilnya....contohnya pedang...erk...tak semestinya sasarannya adalah pada manusia...parang pun aku suka jugak...maknanya kalau aku libas parang tu kat rumput2 atau pokok2...hasilnya jelas...pokok2 tu atau rumput2 tu akan terputus dua atau tiga...erk...aku pun suka pistol dan senapang...sebab dari jarak jauh kita boleh nampak kesan kehancuran dia...tapi paling aku suka ialah light saber...erk...pedang lazer yang kat citer star wars tu la...tapi masa kecik2 aku selalu suka main lastik je la...tak cukup burung2 yang hinggap kat pokok2 disekeliling rumah aku, ayam jiran, kucing, kambeng, pokok bunga, tiang ariel (ntah la korang tau ke tak ariel tv ni...dulu masa takde astro diorg pakai ariel untuk dapatkan channel2 tv...lagi tinggi lagi bagus..."nape tiang ariel kat johor tinggi2 abg?" tanya kekasih aku masa aku bawak dia balik johor dulu..."diorg nak dapat channel singapore la tu" jawap aku...memang tinggi2 ariel tv rumah2 kat johor...tinggi lagi dari pokok kelapa) semua jadi mangsa lastikkan aku...teringat pulak lirik lagu m.nasir yang dia dah satukan sebahagian yang aku suka dalam satu lagu...erk...

Anak-anak kitakah yang tak tahu nak pulang
Bila petang kerana terlalu sibuk main lastik

Dan berpistolan
Pistol-pistolan

tapi aku bukan nak citer pasal kehancuran kat sini...aku nak citer pasal baru2 ni aku ada beli pedang masa aku pegi air hitam baru2 ni...dah lama dah aku berimpian untuk membeli pedang ni...dulu cewe indo tu yang aku panggil mbak tu dah offer aku...murah RM 40 dari yang dia bagi aku baru2 ni...harga dia rahsia...erk...(sapa berminat boleh la oder kat aku dengan harga yang berpatutan) ...mungkin sebab dia tengok aku selok sangat nak beli pedang tu...tu yang dia taknak nego lagi tu...takpe la...sebab dah minat punya pasal, aku beli jugak lah pedang tu...yang ni best sikit sebab boleh diasah...tapi aku tak bercadang pun untuk mengasahnya buat waktu terdekat ni...dengan ada nya pedang2 ni...boleh lah aku lancarkan hikmat "Pedang 23" warisan Pendekar Pedang Sakti nanti dan hikmat pedang "kesedihan tak terperi" warisan Pendekar Tanpa Nama nanti...erk...

aku nak bagi thrill sikit...mula2 tengok pic kotak2 dia dulu ek...hak3...

pastu tengok pic pedang2 ni masa dok dalam kotak dia...hak3...

pastu tengok pedang2 ni yang masih berada dalam sarung dia...hua3...

ok la...mesti korang dah berdebar2 kan?aku kuarkanlah pedang2 ni dari sarung2 dia...hak3...yang 2 kat atas tu pedang samurai/pedang ninja...yang bawah sekali tu pedang china...pedang perwira kepunyaan pendekar Tanpa Nama...

ok dah...tu je entry aku...malas nak citer panjang2 pertamanya sebab korang pun bukan baca sangat entry aku kalau panjang2 ni...dan keduanya sebab aku sedang menikmati rasa sakit perut yang mencengkam2 dan memintal2 usus perut aku...dari semalam tak baik lagi...iskk...terpaksa cancel aktiviti mancing haruan aku untuk petang ni...harap2 esok tak sakit lagi...sebab esok pagi2 lagi sebelum lalat bangun aku nak teruskan misi memancing patin aku dengan resepi umpan yang baru...jangan lupa nantikan entry seterusnya dalam misi memburu patin...chowww...



*kepada kekasihku...erk...tengah masak macaroni ke tu...erk...








8 comments:

Katak Hijau said...

macaron laa.. macaroni mende? tak jadi.. huuhuhu.. kalo dah jadi nnt i akan pos kat u yek.. erkkk

Joe Black said...

hak3...kalau ira tak bole masak macaron...ira masak macaroni goreng je la...nyum2...hak3

Marky Jaha said...

erkk..ada pedang...ko nak libas ikan ke ape ni?xnak pkai joran dah?

Joe Black said...

wakaka...ni nak guna utk pancung monyet2 yang kaco aku masa tengah mancing...

Unknown said...

errrr... bahaya ni joe.. takuttttttt

syuzi syofia said...

waaaaaa.. nak MAKARONI jgk... T_T

sal : kt cni pn ko smpi jgk? :P

Joe Black said...

kuin : kuin tkyah takut...nnt kuin pinjam je pedang joe ni kalau nak libas sesapa...erk...

syuzi : joe pun nak jugak makaroni...erk...

syuzi syofia said...

tapau mai cni yer... (~_^)