بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Tuesday, February 1, 2011

Ustaz Amirul



dah masuk bulan February 2011 dah...dah 7 min berlalu...

Draft saved at 12:07 AM

dah boleh nyanyi lagu Alleycats - Setahun Sudah Berlalu...lirik dia antara lain berbunyi begini:


Setahun sudah berlalu
February muncul kembali
dengan kehangatan semalam
tanpaku sedari
ku petik mawar merah
ku tulis sekuntum puisi
tapi sayang pada siapakan ku beri...


ni lagu tema citer Azura ni...dulu masa citer Azura tu kan masa tu susah nak dapat video dia...masa tu teknology CD masih belum ada lagi...sebelum CD diaorg pakai apa ntah nama dia aku dah lupa...tapi dia besar macam piring hitam zaman dulu2 zaman nenek moyang korang tu...erk...tak2...zaman mak bapak korang tu...masa tu sekeping bape puluh hinggit ntah...tak mampu nak beli...erk...berbalik pada citer Azura tadi...abg aku ni boleh pulak dia dapat kat mana ntah kaset citer Azura ni...dengar suara je la kat radio...nak sangat tau jalan citer dia sampai sanggup dengar kat kaset jalan citer dia...pastu aku pun suka la kat lagu Jamal Abdillah - Aku sejak dengar dialog citer tu kat kaset yang abg aku dapat dari mana ntah...


bodoh nak mampos citer Pocong 2 ni...buat terkejut aku je...tadi dia boleh pulak nampak antu awwek adik dia jilat2 muka adik dia...tetiba dia kena sakat dengan antu...nanti dia sendiri tak tau antu tu menyamar jadi bf dia...bongok je...pastu tetiba ada pocong kat dalam bilik...slowkan skit volume astro...biar dia tak bole membuatkan darah aku berderau...biar aku tak mudah terkejut dan melatah...asik citer antu je sejak akhir2 ni kat tv...lepas satu...satu...kat wayang pun sama...ngankung la...damping malam la...khurafat lah...aku masih dara la...erk...aku masih dara best...ada ustaz firdaus aka ustaz amirul...sapa ntah nama pelakon tu...kalau kekasih aku mesti dia tau nama pelakon tu...yang aku tau dia berlakon jadi ustaz je...minggu lepas dah termiss citer ustaz amirul...minggu ni mesti tak boleh tgk jgk sebab mesti diorg bukak citer cina sempena raya cina ni...citer khurafat tu best jugak...harap2 dapat tgk citer tu kat wayang gambar...sejak kapel dengan kekasih aku...aku dah pandai tengok citer melayu samada di tv atau di wayang...dan dah pandai pulak tengok citer wonderpets...kita raikan dengan memakan daun saderi...daun saderi enak di makan dengan sos soya...erk...episod mana ntah wonderpets pegi selamatkan anak panda tersangkut kat pokok buloh...pastu mak panda suruh liny makan daun saderi dengan sos soya...

"dia nampak antu tu...tengok tu bang...dia jalan tempang...rupanya anak dia yang dah mati tu bergayut kat kaki dia"...erk...kekasih aku ni...dah la aku dok sorang2...boleh pulak dia citer antu iskk...kekasih aku ni dia memang suka tgk citer2 antu ni...nanti last2 dia takut sendiri...nanti ada la dia nampak benda2 ghaib ni peratikan dia dari tepi...macam member aku dulu nama kamsani...umur dah dekat 50 dah...dia keje stor kat naval dock yard kat lumut...kat navy base tu...masa tu baru pukul 6.30 ptg...semua org kat ware house tu dah balik...dia ada keje skit nak kena setelkan...tetiba masa dia tgh tulis2 kat meja tu dia perasan macam ada orang tgh peratikan dia buat keja...dia toleh sebelah kiri...tapi takde menda...bila dia toleh belah kanan je...jeng...jeng...jeng...ada org memang tengah perhatikan dia...tapi yang tak syoknya...orang tu...erk...muka dia...erk...muka dia...erk...muka dia takde...licin je...kulit je...takde mata...takde idung...takde mulut...lepas tu dia tak tunggu lama...tutup pc pastu terus balik umah...tapi dia ni kuat semangat skit...bekas army la katakan...tapi bukan dia je...aku pun sejak akhir2 ni macam kena kacau je tapi aku anggapkan semua tu mcm kesilapan teknikal je...contohnya mcm astro beyond kekasih aku ni kuar info walaupun dia tak tekan pape kat remote control...kalau setakat bunyi orang tekan2 suis lampu tu memang dah biasa...pastu kekasih aku selalu dia kata dia dah matikan suis lampu umah dia...tapi lepas 5 minit cek...suis tu idup balik...pastu aku selalu nak sedapkan hati dia..."ala...ntah2 xxx lupa tak...memang belum matikan kot?"..."sudah la abg"...kata dia beriya2 dan bersungguh2 dan aku sebenarnya percaya kata2 dia tapi taknak tunjuk sangat kat benda2 ni yang aku takut dengan usikkan diaorg...aku selalu bersikap positif...tapi tadi kekasih aku kata dia campak baju kotor dengan seluar dia kat dalam tong tempat baju kotor...tetiba baju dia ada kat dalam tong sampah...pastu aku cakap la ntah2 dia excited sangat sampai lupa dia campak baju kat mana...pastu dia kata mana boleh lupa sebab baju dengan seluar tu dia pegang sama2...erk...ada logiknya jugak...dan aku dapati benda2 ni jadi semakin menarik dari hari ke sehari...apa pulak permainan "diaorg" esok2 ek?

tapi ni aku penah kena sendiri...kat naval dock yard jugak...sebelum maghrib tu dalam pukul 6 ptg aku dah janji dengan yadi, lepas maghrib jumpa kat opis...dia malas nak balik umah...dia tunggu kat opis...kami 2 org ditugaskan utk standby malam tu...lepas maghrib tu aku pegi la beli nasik goreng dulu tapaw utk aku dgn yadi...masa kat kedai makan aku call dia...dia cakap la dia tunggu kat opis...lepas siap tapaw tu aku gi la opis aku...dalam naval dock yard tu kawasan dia besar...banyak bangunan kosong sebab tak ramai yang keje kat situ malam tu...aku masuk opis 4 tingkat tu...memang aku sorang je ada akt situ sebab aku tgk opis tu kunci...aku dah rasa taks edap hati...call yadi pakai fon opis...pastu dia cakap mcm ni pulak .."erk joe...tinggalkan opis cepat...bahaya joe...cepat turun site...opis tu bahaya"...erk...aku tanya balik "nape??"..."turun je cepat...nanti aku bgtau"...kata dia...aku terus letak tipon...siap2 nak gi site sambil bawak nasik goreng...opis aku tu level 2...masa tu aku dah rasa tak sedap hati...tetiba ada dengar orang cakap2 kat walkie talkie kat opis bawah masa aku turun tangga nak gi site...aku diam je...jalan terus sampai site...kat site, aku tengok sorang pun takde pakai walkie talkie...pastu aku tanya yadi nape ko tak tunggu opis...dia kata lepas aku call tadi macam2 benda dia dengar kat opis tu...dengar orang bercakap la...dengar bunyi orang buat keje kat workshop kat tingkat bawah lah...padahal takde orang keje pun kat level bawah tu...

tu tak real sangat...yang awie kena lagi best...kat tempat kamsani kena dulu...warehouse diorg ni sebelah menyebelah dengan warehouse dept lain...tetiba petang2 tu...overhead crane kat warehouse sebelah jalan sendiri...pastu mesin gergaji kat situ pun jalan sendiri...padahal takde orang keje dah petang2 nak dekat maghrib tu...mat khir pulak lagi best...pukul 10 malam...dia kat opis...dengar bunyi orang grinder plate besi malam2 buta...bila dia tengok...nah kau...grinder tu jalan sendiri...iskk...aku pun cakap la kat mat khir..."tu la mat...antu pun tau projek ko delay...diorg nak tolong ko siapkan projek cepat2 la tu"...mat khir cuma mampu geleng kepala...

asal ko citer antu malam2 buta ni joe?ntah lah...kekasih aku kata dia nak tulis blog...aku pun nak tulis jugaklah sebagai memenuhi masa lapang aku dan sebagai pembuka tirai bulan february...


"kpd sygku...dah siap ke blm sayang?huhu...erk...blog paling panjang didunia ke?erkk...

2 comments:

Katak Hijau said...

yg blakon ust.amirul tu nama sbnr dia ashraf muslim la.. hehe.. erkkk asal abg nye cite sama ngan ira nyer? cite hantu.. hehehehe

Joe Black said...

erk..ira yg ikut abg citer antu...sbb abg yg post dulu...erk...