بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم




Sign My Guestbook

Search This Blog

Page View


The Community

Saturday, February 12, 2011

Madu


sian kekasih aku...tak pasal2 dia yang jadi sasaran dan jadi mangsa kekejaman zionis...dia tak tau apa2 pun...kejamnya dunia ni...lepas satu...satu lagi masalah timbul...bukan ke kami dah tarik diri dari dunia ni?nape masih ada yang nak amik tau pasal kami?nape masih ada yang tak boleh nak tengok kami bersendirian...senyap dan sunyi di satu sudut dunia...kami tak pernah kacau mereka2 tu...tapi kenapa mereka2 tu masih nak kacau kami?apa lagi ntah yang diaorg tak puas hati...menabur fitnah sana-sini...kalau tak tau...tak payah nak ambik tau atau nak beritau...kalau bagitau benda yang betul takpe lagi...ni siap tokok tambah perisa kat makanan yang dah memang tak sedap...makanan yang dibuat2...untuk apa?apa yang dia dapat?senang ke hati dia menyebarkan fitnah yang mcm tu?kenapa nak sangat pisahkan kami?kami tak pernah ganggu kehidupan diorg...kenapa diorg nak ganggu kami?aku dan kekasih aku dah puas mendiamkan diri...low profile...tak amik tau pasal dunia ni dan seluruh isinya...sejak akhir2 ni aku rasa, aku dgn kekasih aku rapat dgn beberapa org je...yang rajin temankan kami kesana kemari...dan yang rajin bertanya khabar...aku takde masalah dengan kwn2 aku yang mcm ni...tapi kawan2 yang tak pernah bertanya khabar...tak tau kedudukan aku...tak tau lokasi aku dimana...tak pernah nak contact aku...tetiba boleh citer bukan2 pasal aku...siap boleh bagitau lokasi aku kat mana...sedangkan mie yang paling rapat dgn aku tu pun tak tau aku duduk mana...tapi "dia" ni boleh pulak sebar citer lokasi aku...kalau org2 yang follow blog akuu mesti faham sebab aku pernah post entry supaya tak payah susah2 tanya aku duduk mana atau aku kat mana...cuma org2 yg jarang2 atau tak pernah tau kewujudan blog aku je yang sibuk2 nak mengagak lokasi aku...

yang tukang dengar citer pulak bukan main lagi...siap buat andaian sendiri...siap ada kesimpulan...siap ada jalan cerita utk kehidupan aku...siap ada spy...siap ada pak turut...semua kehidupan aku nak diaturnya...siap sebarkan fitnah pasal kekasih aku kat aku...cukup teliti plan diorg...kalah rejim zionis atau benedictine order...semuanya tipu...patutlah semalam tetiba je mulut aku terkeluar kata2 macam ni kat kekasih aku..."lepas ni kita tak boleh nak percaya sesapa dah dalam dunia ni termasuk ahli keluarga kita...kita percaya pada diri kita sendiri dan kita percaya kita berdua je...kita bukan kejam sangat nak buat mcm ni...tapi diorg yang memaksa kita jadi macam ni" dan kekasih aku mengangguk2 tanda setuju...dulu aku selalu bersikap: "takpelah...kalau dia nak buat jahat kat kita...walaupun kita buat baik kat diorg"...tapi skrg aku dah tak nak pakai lagi dah moto yang mcm tu...lantak korang lah...korang2 lah yang menyebabkana ku jadi mcm ni...yang ruginya ialah org2 lain yang tak baut mcm tu...aku dah letih...aku buat baik...diorg balas buruk...memang tu semua dah memang takdir Tuhan...tapi aku nak ubah...sebelum Tuhan takdirkan aku dibalas macam tu oleh orang lain...lebih baik aku hindarkannya...kalau ada orang nak mintak tolong kat aku pasni...aku taknak tolong dah...kekadang, menolong orang ni akhirnya akan menyusahkan diri kita sendiri...aku dah banyak belajar...dah 35 tahun pengalaman mcm ni...

aku sedih...semua yg terlibat dalam kisah kali ni semuanya yang rapat dengan aku...yang aku pertaruhkan hidup dan kehidupan aku kat diorg...yang aku percaya dengan nyawa aku...yang aku pernah berbakti dan bersusah payah utk diorg...madu aku persembahkan...racun yang diorg balas...kalau tak dpt balas madu balik...madu tiruan atau gula pun dah ok...kalau tak nak balas apa2 pun takpe...ni racun yang diorg bagi...harapkan pagar...pagar makan padi...ibarat melepaskan anjing tersepit...bila keranda dibawa, barulah air mata bercucuran...erk...tu la bidalan2 yang sesuai utk org2 mcm ni...kita dah buat baik kat dia...dia nak menjahanamkan kita...siap fitnah kekasih aku...iskk...tak sanggup nak tulis kat sini...sedihnya aku dengar...sian kekasih aku...aku yang selalu ada dengan dia...aku tau lah dia mcmana...pelik aku sebab tiba2 ada pulak org yang lebih kenal kekasih aku dari aku sendiri walaupun org tu tak pernah jumpa kekasih aku...iskk...sesungguhnya bermacam ujian dah aku berikan kat kekasih aku sejak aku kenal dia utk tau hati budi dia mcmana...takkan la tiba2 ujian2 aku tu tak menepati piawaian...sampai ada yang diluar pengetahuan aku...

bila balik kampung semuanya terjawap...akhirnya diaorg mengaku ini semua hanyalah sandiwara...tipu pedaya...fitnah belaka...semata2 nak pisahkan aku dengan kekasih aku...semuanya terjawap selepas diorg mendapat penjelasan dari aku...subhanAllah...patutlah kakak aku beriya2 suruh aku balik...erk...lupa nak citer...semalam bapak aku call...dia kata dia jatuh masa nak gi bilik air kul 5 pagi...masa tu black out...dia kan dah tua...tak larat sangat nak berjalan...tetiba kelapa dia terantuk kat bucu almari...pastu terjatuh...mata dia pulak kena kat bucu meja...pastu jatuh terbaring...kepala belakang pulak kena kat bucu pintu...sedihnya bila dengar dia citer dalam fon...mak aku kata penuh darah kat lantai...sian dia...aku sedih sebab aku takde kat situ masa tu dan tak boleh nak tolong dan tak boleh nak buat apa2...lagipun mak aku tak call terus masa kejadian...kalau tak boleh jugak aku call adik beradik aku yang duduk dekat2 balik tengok bapak aku...tapi mak aku ni jenis tak suka nak susahkan kami adik beradik dan tak nak susah kan jiran2...iskk...erk...ok2...tamat flash back...pastu...sejak kekasih aku difitnah sedemikian rupa dan sejak mak aku dan konco2nya (kakak2 aku ler tu) berasak2 tanya pasal kawen...aku amik keputusan utk taknak balik kampung sampailah segala2nya tenang semula...tapi kesian kat bapak aku...tak pasal2 dia pun terkena tempiasnya...dia tak kisah sangat...bukanlah bermaksud dia tak ambik berat pasal aku...tapi dia ni jenis tak suka push...sebagai lelaki...dia mesti faham perangai aku...mungkin perangai dia masa muda dulu sama mcm aku kot...erk...sejak peristiwa tu...bapak aku cakap aku dah merajuk...taknak balik kampung...dia selalu sebut2 nama aku...sampai terjatuh2...rindu kat aku...lepas jatuh pun dia sebut2 nama aku lagi...walaupun semua adik beradik aku dah balik dalam waktu2 terdekat ni...dia tetap sebut nama aku...oleh kerana asakan demi asakan dan desakan demi desakan kakak aku yang melampau dan melebihi titik klimaks norma2 kehidupan utk menyuruh aku balik...sebagai manusia biasa yang sensitif dan masih mementingkan nilai2 murni...dan mudah tersentuh...dan masih ada perasaan simpati yang tak pernah berbelah bagi terhadap sesiapa pun...lebih2 lagi pada ahli keluarga sendiri...terutamanya pada kekasih aku...erk...walaupun kekadang mulut aku tak seiring dgn kata hati aku...aku start jugak keta aku tu dengan berat hati...menuju ke destina yeah2...(ikut mcm lagu siti nurhaliza...erkk)...kampung...dan segala2nya terjawap dan terungkai...lega hati aku...ada hikmahNya rupanya Tuhan buat semua ni...kalau bapak aku tak jatuh...ntah bila agaknya baru aku balik kampung aku lagi...Tuhan taknak aku terus2an membenci family aku agaknya...bukan membenci...cuma terasa hati je...hmmm...


*kpd sygku...kita berjaya melepasi satu lagi dugaan...alhamdulillah :)

4 comments:

Atirah Tyra said...

iskkkk..per plak lg masalahnyer ni...

Joe Black said...

erk...tira la masalahnya...erk...

Atirah Tyra said...

iskkkkk...grrrrrrrrrrrrr!!!!!!

Joe Black said...

wakakakka...